Kol tarptautinio masto reklamos agentūrų darbas yra sutrikdytas dėl atšauktų skrydžių ir prarastų galimybių su partneriais susitikti akis į akį, Lietuvos agentūrų vadovai ir darbuotojai didelių problemų šiuo atveju nemato ir nemaža jų dalis jau išsiuntė savo darbuotojus saugiai dirbti namuose. Tačiau yra ir tokių, kurie palieka laisvę darbuotojams patiems nuspręsti, kokį kelią pasirinkti.

Koronaviruso situacijai šalyje rimtėjant, pasikeitusius kasdienybės scenarijus rinkodaros srityje dirbantiems komentuoja skaitmeninės komunikacijos agentūros „Choco“ įkūrėjas Tomas Nemura, socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Caption“ vadovas Karolis Rimkus, „Adell Taivas Ogilvy“ kūrybos vadovas Dominykas Žilėnas, „Milk Lietuva“ kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius ir reklamos agentūros „TRUTH“ kūrybos vadovas Mantas Velykis.

Darbas iš namų – sena gera praktika

K. Rimkus teigia, kad „Caption“ darbuotojai nuo penktadienio kompiuterių ir mobiliųjų ekranus jau spaudo namuose, tačiau greičiausiai jie net nepajaus karantino padarinių, nes darbas iš namų jiems – tikrai ne naujiena, priešingai – tai agentūros kultūros dalis.

„Nuo šiandien jau pradėjome visi dirbti iš namų, tačiau nematome tame didelės problemos. Pas mus kultūra iki šiol buvo tokia – iš kur nori, iš ten ir dirbi. Svarbu, esi pasiekiamas ir pasidarai darbus. Daugelis bent vieną-dvi dienas per savaitę dirbdavo iš namų, kelios kolegės jau spėjo pasidarbuoti ir iš Balio, ir iš Tailando. Keletą kartų metuose prie pietų stalo susižvalgom ir nustembam – „ei, mes VISI ofise!“, – šypsosi vyras.

Socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Caption“ vadovas Karolis Rimkus

„Choco“ iš visų išsiskyrė savo žaibiška reakcija į įvykius ir sprendimą priėmė dar ketvirtadienį.

„Mes jau nuo vakar darbus perkėlėme į internetą. Visų vadybinį ir kūrybinį darbą atliekančių darbuotojų pagrindinis įrankis – nešiojamasis kompiuteris, tai juos išsivežė ir šiandien darbe nepasirodys. Bet dizainas, videografija, foto ir panašiai yra sudėti į stacionarius kompiuterius, kuriuos išsivežiojo po namus šiandien“, – pasakoja „Choco“ įkūrėjas.

T. Nemura teigia, kad valdančiųjų paskelbtas karantinas nėra didelis šokas ir kažkokių specialių pasiruošimų agentūrai tikrai nereikėjo.

„Mes jau seniai esame perėję prie visų paslaugų internetinėse platformose. Viskas, ką naudojame, yra kažkur „debesyse“. Todėl tokį darbo formatą galime praktikuoti be jokių pasiruošimų. Tai – tiesiog fiziškai į namus perkeliamas kompiuteris.

Tad nuo pirmadienio agentūra yra karantine. Nors karantinas čia – stiprus žodis. Labiau gal darbo iš namų režime mažiausiai dvi artimiausias savaites“, – teigia pašnekovas.

Tomas Nemura

M. Velykis taip pat sako, kad šiais laikais turint internetą praktiškai visur, darbas namuose yra jau patikrintas ir visai nebaisus dalykas.

„Kadangi ir anksčiau taikydavome praktiką dirbti iš namų, jei dieną ar dvi jaučiamasi blogai, tai didelių trikdžių tęsti darbus namuose nėra, o naujo darbo stiliaus taip pat nereikia kurti“, – pasakoja M. Velykis.

Izoliuotis namuose neskuba

M. Velykis, paklaustas, ar stipriai keičiasi „TRUTH“ darbas, atsakė, kad pokyčiai daugiausiai liečia vaikų turinčius darbuotojus, tačiau visuotinis karantinas agentūroje dar nėra skelbiamas.

„Šiuo metu didesnių pokyčių agentūros darbe nėra, išskyrus vaikų turintiems bendradarbiams, kurie gali darbą perkelti į namus. Nė vienas iš kolegų paskutiniu metu negrįžo iš kelionių ar komandiruočių, todėl didesnio nerimo kol kas nėra, bet neatmetame galimybės, kad visas darbas gali persikelti į namus“, – teigia vyras.

Susisiekus su „Adell Taivas Ogilvy“ kūrybos vadovu Dominyku Žilėnu, paaiškėjo, kad kaip tik tądien (penktadienį) agentūros darbuotojai susitiko biure aptarti tolimesnio darbų proceso.

„Reaguojame į bendrą situaciją ir stengiamės užtikrinti savo darbuotojų, klientų ir visų aplinkinių saugumą. Kaip tik šiandien apie tai kalbamės. Tikslas būtų kuo labiau apriboti kontaktą. Ieškosime būdų, kaip mažiau burtis ir dirbti individualiai, naudotis telekonferencijomis“, – sako vyras.

„Milk Lietuva“ kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius juokaudamas prisipažino, kad dar tiksliai nežino, kaip įvardinti agentūros darbo specifiką koronaviruso karantino laikotarpiu, tačiau mielai pasidalino, kas šiuo metu vyksta biuro viduje.

„Šiuo metu kalbamės su kolegomis, ką jie daro dėl koronaviruso ir ką galvoja apie karantiną. Darbuotojus, kurie pajaučia kad ir lengviausius simptomus, siunčiame namo. Visų grįžusių iš atostogų pirmiausia prašome pasilikti namie.

Vienos darbuotojos tėvai kažkur prieš mėnesį grįžo iš Italijos. Tą pačią dieną jos paprašėme pasilikti dviems savaitėms namuose ir padirbėti iš ten.

Žinoma, turime įvairių dezinfekcinių priemonių, kuriomis naudojamės, laikomės griežtos higienos“, – pasakoja R. Stanevičius.

Jis taip pat sako, kad drastiškų sprendimų neskuba imtis, o tik po truputį išbando vienus ar kitus darbo būdus.

„Kitą savaitę galvojame pasitestuoti darbą nuotoliniu būdu, pasižiūrėti, kokių turime iššūkių. Bandome nepanikuoti, įvesti naujus procesus, procedūras, ritualus ir t. t.“, – juokiasi pašnekovas.

Rimantas Stanevičius

Vietoje kelionių į susitikimus – patikrintionlineįrankiai

K. Rimkus, paklaustas, kaip keisis bendravimas su klientais, šioje vietoje didelių naujovių išradinėti irgi neplanuoja.

„Su klientais ir iki šiol stengdavomės skambintis vaizdo skambučiais, ypač, kai reikalai yra trumpi. Nors žmogiškas kontaktas visada jaukesnis ir smagesnis, kartais net ir į kitą Vilniaus galą nuvažiuojant bei parvažiuojant pusvalandžio susitikimas tampa dviejų valandų projektu.

O įrankiai labai paprasti ir visiems prieinami – darbo susirašinėjimams el. paštas ir „Slack“, skambučiams – „Google Hangouts“, – nurodo socialinių tinklų rinkodaros žinovas.

T. Nemura pabrėžia, kad internetiniam bendravimui su partneriais agentūra turi išeitį – jau patikrintą įrankį.

„Dabar labai gera proga prisiminti patogius bendravimo internetu įrankius. Praktika rodo, kad susiskambinimui su vienu žmogumi labai puikiai veikia „Zoom“ – aplikacija, kurios nemokama versija neriboja video konferencijų iki keturių žmonių. Jei yra keturi ir daugiau dalyvių, man atrodo, tada pokalbio trukmę apriboja iki 40 min.“, – savo išbandytu pavyzdžiu dalinasi skaitmeninės reklamos ekspertas.

M. Velykis papildo pašnekovus, teigdamas, kad susitikimai su kai kuriais partneriais sėkmingai vyksta internetu, nors kiti vis tik yra linkę neprarasti akių kontakto.

„Didžioji dalis susitikimų su partneriais vyksta internetu naudojant tiek vaizdo skambučius, tiek kitas priemones. Vėlgi, bandome prisitaikyti prie klientų įsivestų tvarkų (kai kurie ir toliau daro susitikimus gyvai).

Iš esmės didesnių trikdžių darbe neatsirado, o įvairios susitikimų praktikos taip pat naudotos ne kartą, taigi esame pasiruošę dirbti ir toliau“, – tvirtai teigia „TRUTH“ kūrybos vadovas.

R. Stanevičius įvardija įrankį, kurio pagalba bendrauja su klientais ne tik karantino laikotarpiu, bet ir įprastomis sąlygomis.

„Dauguma susitikimų vyksta „Skype'u“. Pas mus, aišku, ir taip nemažai susitikimų vyksta naudojantis būtent šiuo įrankiu, nes nemaža dalis klientų – ne Lietuvoje. Tačiau net ir vietiniai susitikimai keliasi tenai“, – ramiu tonu kalba vyras.