Streso ir nežinomybės sąlygomis tvarumas pasitraukė į šalį, o sutrumpėjus fizinėse prekybos vietose praleidžiamam laikui vartotojus dažniau patraukia aiški informacija apie produktą ir pakuotę. Prekių ženklų strategas Marius Zaveckas pastebi, kad prabangos prekės ir dailūs įpakavimai vėl aktualūs pamažu tampa tik dabar. Pavasario karantino metu vartotojai veikė išlikimo režimu: pirko tik būtiniausius maisto ir medicinos produktus, pakuotėse ieškodami aiškios informacijos apie galiojimo laiką. Įsivyravęs pokytis – antibakterinių pakuotės savybių ir saugumo žymėjimai.

Prekes rinkomės vertindami saugumą

Prasidėjus pandemijai ir išaugus prekių pristatymo per kurjerius kiekiams svarbiausiais uždaviniais tapo kuo ilgesnio galiojimo laiko ir antibakterinio saugumo užtikrinimas. Kūrybos sritis stojo – dizaino pokyčiai prekių ženklams rūpėjo mažiausiai, tačiau atsirado pakuočių su saugumo žymėjimais.

Pasak reklamos agentūros „VRS Agency“ kūrybos vadovo, prekių ženklų stratego M. Zavecko, pandemijos fone stipriai keitėsi vartotojų įpročiai, prie kurių prekių ženklai turėjo prisitaikyti. Iki pandemijos vis augo tvarių, lengvai perdirbamų pakuočių paklausa, o karantino metu kur kas svarbiau tapo saugumas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Po šoko ir sąstingio laikotarpio, kuomet drastiškai susitraukė kai kurių kategorijų prekių vartojimas, atėjo pandemijos kontrolės laikotarpis. Jo metu buvo atsisakyta prabangos prekių, vartotojai koncentravosi į būtiniausius segmentus – maistą ir medicinos prekes. Stengiantis kuo greičiau apsipirkti fizinėse prekybos vietose vartotojai lentynose pirmiausia pastebėdavo informatyvias, išskirtines ir aktualią informaciją patvirtinančias pakuotes. Saugumas nukonkuravo ir tvarias, ir prabangias pakuotes. Ypatingą reikšmę įgauna žymėjimai „saugi pakuotė“, „antibakterinis paviršius“ ir pan.“ – sako M. Zaveckas.

Marius Zaveckas
Marius Zaveckas
© Asmeninio albumo nuotr.

Itin išaugusioje elektroninėje prekyboje būtina užtikrinti pristatymo greitį, todėl čia laimi prekės, kurių pakuotė leidžia jas iš karto siųsti be papildomo įpakavimo, pavyzdžiui, supakuotos į gofruoto kartono pakuotes. Tokiose pakuotėse prekės yra gerai apsaugomos nuo mechaninio poveikio, jų nebereikia perpakuoti todėl ir gavėją pasiekia greičiau. Be to, nebereikia papildomai mokėti už pakavimą, kurio kaina dažnai atsispindi siuntimo išlaidų eilutėje.

Žvilgsnis grįžta prie įdomesnių pakuočių

Dabartiniame etape vartotojai jau susitaikė su situacija, tačiau juntamas nuovargis: atsibodo vien būtinųjų poreikių tenkinimas, trūksta stimulų iš šalies, nevyksta kelionės ir norisi save bent kažkaip palepinti. „Vartotojų elgsena dabartinio karantino metu stipriai skiriasi nuo pavasario – vėl atsigręžiama į prabangesnių prekių segmentus su įmantresnėmis pakuotėmis. Juolab kad daugiau laiko praleidžiant namie kontaktas su pakuote tampa kur kas glaudesnis – analizuojama informacija, vizualūs sprendimai, svarbus medžiagiškumas ir pojūtis liečiant.“, – pastebi prekių ženklų strategas.

M. Zaveckas atkreipia dėmesį, kad prekių ženklai reaguodami į vartotojų elgsenos pokyčius turėtų koncentruotis į vizualinio identiteto kūrimą pakuotėje, nepamirštant aiškios informacijos apie prekę ir pakuotės saugumą. Tvarumo svarba neišvengiamai grįš traukiantis pandemijai.

M360