Tai, kad karantino metu ženkliai padidėjo susidomėjimas asmeninio prekės ženklo formavimu ir šio tipo komunikacija, tvirtina ir „Social Image Agency“ įkūrėja, asmeninio prekės ženklo konsultantė, nuotolinių mokymų rengėja ir pranešėja Giedrė Rajuncė. „Verslui persikėlus į virtualią erdvę, jo atstovai suprato – autoriteto, kurį kūrė realiame gyvenime, naujoje realybėje arba nebeliko visai, arba jis sumažėjo iš esmės“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja ji.

G. Rajuncė pataria, nuo ko pradėti kurti savo autoritetą socialinių tinklų pagalba, o apie tai, kaip atsidurti žiniasklaidos akiratyje ir kokių klaidų derėtų vengti, pasakoja Lietuvos komunikacijos asociacijos (LTKA) tarybos narė, kūrybinių komunikacijos projektų agentūros „Ugdanti komunikacija“ vadovė Karolina Barišauskienė.

Gąsdina pernelyg didelis viešumas

Verslo atstovai prarado galimybę papasakoti apie save susitikus, į parduotuves užeiti tapo neįmanoma, o pagrindinė vieta, kurioje ieškome prekių ir paslaugų, tapo internetas. G. Rajuncės teigimu, tokie ribojimai verslo atstovus neišvengiamai verčia persiorientuoti bei ieškoti naujų būdų save pristatyti.

„Iki šiol dalintis profesine informacija viešojoje erdvėje verslo atstovai buvo pratę pasinaudojant savo produkto ar įmonės paskyromis, tačiau tokio tipo komunikacijos efektyvumas reikalauja didelių investicijų arba ilgesnio laiko, todėl nenuostabu, kad iš JAV atėjusi asmeninio prekės ženklo tendencija išpopuliarėjo taip greitai – ji kur kas greitesnė ir efektyvesnė“, – pasakoja Giedrė.

Tačiau anot jos, nepaisant to, kad remiantis įvairių tyrimų duomenimis, asmeniniai profiliai yra linkę augti bent 10 kartų greičiau nei įmonių paskyros, o pasitikėjimas asmeninėmis paskyromis yra bent 50-90 proc. didesnis nei įmonės ar produkto prekės ženklo paskyra, dažnai pradėti delsiama dėl ribojančių įsitikinimų bei mitų.

„Bene dažniausiai pasitaikantis mitas – baimė atskleisti pernelyg daug asmeninės informacijos apie save. Taip pat įprasta manyti, kad profesinė komunikacija yra sausa ir neįdomi, kad kitų žinios yra vertingesnės ar kad neįmanoma sukurti sėkmingos komunikacijos strategijos patiems ir daugelis kitų“, – trukdančius įsitikinimus vardija Giedrė ir priduria, kad žmonės neretai pamiršta vieną itin svarbų faktą – dažnai yra perkamos ne žinios, o autoritetas.

Pirmasis žingsnis – tikslo identifikavimas

Tačiau visus šiuos mitus, anot asmeninio prekės ženklo konsultantės, pavyksta išsklaidyti turint aiškią strategiją ir tikslą, o komunikacijos bei verslo augimo rezultatus galima išvysti jau per pirmąjį mėnesį.

Moteris siūlo pradėti įgyvendinant kelis pagrindinius žingsnius: identifikuoti savo tikslą, aprašyti tikslinio kliento portretą ir atsakyti į pozicionavimo klausimus bei parinkti tinkamą kanalą komunikacijai.

„Jei aiškiai nepasakai sau, ko sieksiu, tai padaryti praktiškai neįmanoma, todėl svarbu suprasti, kodėl tai darai. Pavyzdžiui, galima siekti tapti pirmu pasirinkimu, kai reikia profesionalo, ar generuoti didesnius pardavimus. Ne mažiau svarbu suprasti ir kas yra mano klientas, kokią jo problemą mano produktas ar paslauga gali išspręsti. Tuomet galime pradėti rengti strategiją ir vertinti jos sėkmingumą“, – nuo ko pradėti kurti asmeninį prekės ženklą pasakoja G. Rajuncė.

Moteris pastebi, kad pakankamai dažnai komunikacija socialiniuose tinkluose persikelia į žiniasklaidą. Tai, anot jos, įvyksta dviem būdais: „Kai darai kažką teisingai ir tave pastebi kaip profesionalą, kai esi suformavęs autoritetą ir daliniesi vertinga ir naudinga informacija kitiems, tave pastebi arba siekti žiniasklaidos dėmesio galima sąmoningai.“

Turi atsakyti sau, ar esi patikimas

Tuo tarpu komunikacijos ekspertė Karolina Barišauskienė pastebi, kad sąmoningai siekti žiniasklaidos dėmesio galima tik tuomet, kai esi patikimas ir turi laiko bei nusiteikimo su ja bendradarbiauti.

„Pirmiausia siūlau nuoširdžiai atsakyti sau į kelis klausimus: ar esu patikimas, ar neturiu neišspręstų konfliktų su partneriais ar organizacijos viduje, ar manęs nekritikuoja kiti mano srities ekspertai? Jei viskas gerai, tuomet galiu eiti į viešumą“, – pasakoja Karolina ir priduria, kad priešingu atveju, išėjimas į viešumą, gali skaudžiai atsieiti.

Anot komunikacijos ekspertės, patikimumas susideda iš daugybės elementų ir jį užsiauginti nėra paprasta.

„Norint užsitarnauti patikimos organizacijos ar patikimo asmens reputaciją žiniasklaidos akyse, reikia investuoti laiko, žinoti priemones bei kanalus, kaip tai pasiekti ir kelius, kaip nesugadinti jau užmegztų santykių, – teigia ekspertė.

Svarbu būti prieinamu ir greitai reaguoti

Anot K. Barišauskienės, yra du natūralūs būdai, siekiant sukurti autoritetą žiniasklaidoje.

„Kada žmogus kryptingai dirba, aktyviai komunikuoja socialiniuose tinkluose, augina įtakingų sekėjų ratą bei teikia ekspertines konsultacijas išorei ir supranta, kas yra jo auditorija, tuomet didelė tikimybė, kad jis bus pastebėtas žiniasklaidos,“ – apie pirmąjį būdą pasakoja K. Barišauskienė ir pastebi, kad kompetencijos bei žinios turi būti vertingos ir naudingos visuomenei, o sritis turi būti įdomi, aktuali didesnei visuomenės daliai.

Tačiau vien to nepakanka. Moteris pasakoja, kad norint viešumo, būtina į žurnalistų užklausas reaguoti greitai, būti jiems nuolatos pasiekiamu. „Žurnalistas neturi laiko laukti jūsų komentaro, jam jo reikėjo dar vakar. Tai viena pagrindinių taisyklių, kurią metai iš metų kartoju savo konsultacijose“, – teigia K. Barišauskienė.

Viską sugadinti gali vienas „leptelėjimas“

Antrasis kelias, pasak komunikacijos ekspertės, yra investuoti į asmeninį įvaizdį ir kryptingai dirbti su profesionalais.

Darbas su komunikacijos specialistu, kuris padėtų tinkamai komunikuoti, gali pagreitinti autoriteto žiniasklaidoje kūrimo procesą. Žinoma, ruošti pranešimus spaudai ar įrašus socialiniuose tinkluose galite ir patys, tačiau visada prieš tai siūlau pasikonsultuoti su profesionalais, kurie šį darbą išmano, ypatingai tuomet, kai paslysti yra taip paprasta“, – pasakoja Karolina ir pastebi, kad nors dabar auginti reputaciją viešumoje yra paprasčiau nei bet kada anksčiau, nei bet kada anksčiau reikia būti budriems.

Dėl neatsargaus įrašo socialiniuose tinkluose galime kasmet matyti ne vieną pavyzdį, kuomet ilgai kurta įmonės ar žmogaus reputacija viešumoje sugriaunama vienu netinkamu leptelėjimu, todėl komunikacija turi būti itin gerai apgalvota.

„Jei esate ekspertas ir norite būti cituojamas, komunikacijos specialistas gali jums patarti, paruošti temų tinklelį, kurias galite komentuoti, pritraukti jas prie aktualijų ir padėti ištransliuoti nuomonę viešai“, – antrąjį asmeninio autoriteto kūrimo žiniasklaidoje būdą nušviečia Karolina ir priduria, kad visgi egzistuoja ir trečiasis kelias – viešumo nesiekti ir tam subręsti.

Viešumui reikia tinkamai pasiruošti

K. Barišauskienė pataria kuriant autoritetą viešumoje, ypatingai formuojant eksperto įvaizdį, asmeninių dalykų verčiau nepasakoti, tačiau jei esate šeimos verslo atstovas, tuomet turite pasiruošti parduoti savo istoriją.

„Priešingai nei kuriant eksperto įvaizdį, jei esate šeimos verslo atstovas, tuomet jūsų asmeninė istorija yra ganėtinai svarbi ir patraukli, todėl privalote apgalvoti, ar esate pasirengę ją parduoti. Jei nusprendėte teigiamai, tuomet turite tinkamai pasiruošti pirmajam viešam išėjimui, nes nuo jo priklausys ir tolimesnė sėkmė, – pataria Karolina ir sako, kad jei istorija bus įdomi, ji sukels sniego gniūžtės efektą. – Būkite pasirengę apie save kantriai pasakoti daugybę kartų, nes manymas, kad papasakojus vieną kartą kitos žiniasklaidos priemonės tiesiog nusikopijuos, yra klaidingas – tikriausiai jus kalbins vėl ir vėl.“