Ilgą laiką kalbėjęs už sergančiuosius šonine amiotrofine skleroze (ALS) Patas Quinnas prieš metus pats neteko galimybės kalbėti, vaikščioti ir judinti rankas. Tačiau naujos technologijos leido jam grąžino balsą – už šią stebuklui prilygstančią kampaniją „Kanų liūtuose“ jos autoriai susižėrė krūvą apdovanojimų.

„Mūsų balsai yra tai, kas daro mus žmonėmis. Daugeliui pacientų balso praradimas yra ypatingai sudėtingas, nes taip jie praranda savo asmenybės dalį. Projektas „Revoice“ (angl. balso suteikimas iš naujo) leidžia žmonėms, sergantiems ALS, kalbėti savo balsu, net jei fiziškai jiems tai yra nebeįmanoma“, – kampaniją pristatė agentūra „BWM Dentsu Sydney“.

Simboliška, kad pirmasis žmogus, kuriam buvo pritaikyta ši technologija – P. Quinnas, kuris, pats kaudamasis su šia liga, kol tik galėjo, rinko kitiems ligoniams lėšas ir tam pradėjo visame pasaulyje nuskambėjusią akciją „Ledinio kibiro iššūkis“. Kadangi pats P. Quinnas nebegalėjo kalbėti, mokslininkai surinko jo viešai pasakytų kalbų įrašus ir iš jų rekonstravo jo balsą.

Iki šiol P. Quinnas bendraudavo su aplinkiniais naudodamas kompiuterį su specialia žvilgsnio sekimo technologija, kuri leisdavo jam rašyti tekstą, o kompiuteris jį įgarsindavo – panašiai kaip garsusis fizikas Stephenas Hawkingas, miręs šių metų kovą.

„Bet aš nenoriu skambėti kaip kompiuteris. Noriu skambėti kaip aš. Tiesiog neįtikėtinas jausmas iš naujo tarti savo pirmuosius žodžius“, – pirmą kartą išbandydamas šią technologiją susirinkusiems artimiesiems sakė P. Quinnas, kurių daugelis pravirko vėl girdėdami jo balsą.

Projekto autoriai tikisi, kad ši technologija netrukus taps prieinama visiems, sergantiems ALS. Tačiau tam, kad jų balsą būtų galima atkurti, reikalinga turėti jų balso įrašus, tad jie prašo žmones juos kaupti, nes tokios ligos kaip ALS gali užklupti labai netikėtai.

Ši kampanija buvo apdovanota didžiuoju „Grand Prix“ prizu už darbą kilniam tikslui, auksiniu liūtu už duomenų technologijų panaudojimą, sidabriniu liūtu už technologijų panaudojimą, bronziniais liūtais už duomenimis paremtus produktus vartotojams, labdaros projektą viešųjų ryšių kategorijoje, taip pat už sveikatos ir geros savijautos technologiją.

M360