Šią savaitę vykstančiame kūrybiškumo festivalyje „Kanų liūtai“ tęsiasi apdovanojimų dalybos. Kokioms reklamoms ir reklaminėms kampanijoms šiemet pavyko rasti kelią į žiuri ir žiūrovų širdis?

Kas pravirkdys labiau?

Ar pamenate, kada paskutinį kartą verkėte... žiūrėdami reklamą? Jei tai – „Kanų liūtams“ nominuota reklama, tikimybė ieškoti nosinės gana dideli. „Kanų liūtuose“ apdovanojimus dažnai pelno reklamos, kuriose ne tiesiog akcentuojamas produktas ar klientas, o bandoma atkreipti dėmesį į svarbias visuomenės problemas.

Štai keletas kampanijų, kurios jautresniems tikrai išspaus ašarą.

Agentūra „John X Hannes“ buvo įvertinta svarbiausiu „Grand Prix“ apdovanojimu sveikatos ir geros savijautos (angl. Health&Wellness) kategorijoje už kampaniją „Corazon“ (isp. Širdis). Kampanijos idėja – paskatinti žmones registruotis donorystės programose. Kampanijos autorių pristatyto tyrimo duomenimis, 98 proc. amerikiečių pritaria organų donorystei, bet tik 1 iš 5 niujorkiečių patys yra užsiregistravę kaip donorai, tad svarbiausias jų tikslas buvo padidinti šį skaičių.

Kaip tai padaryti? Pirmas žingsnis buvo gana įprastas: bendradarbiaujant su „Montefiore“ ligonine buvo sukurtas kino filmas, pasakojantis realią širdies persodinimo laukiančios moters istoriją. Kai iš kino salės išėję žiūrovai vis dar buvo giliai paliesti kątik matytos istorijos, jų laukė įrenginys su interaktyvia mobiliąja technologija: pakako priglausti savo telefoną prie širdies ir vos per keliolika sekundžių jau buvai užregistruotas donorų programoje. Ši kampanija dar tik įsibėgėja, bet per kelias pirmas savaites jau užsiregistravo keli milijonai amerikiečių.

Sidabrinis liūtas toje pačioje kategorijoje atiteko agentūrai „WMCCANN Sao Paulo“, kūrusiai naują įvaizdį Brazilijos onkologinei ligoninei. Atsispyrusi nuo idėjos, kad meilė gydo, agentūra pasiūlė keisti ir patį ligoninės pavadinimą – taip ji tapo „Hospital de Amor“ ( isp. Meilės ligoninė). O kampaniją pristatančiame animaciniame filme pasakojama jautri vėžiu sergančios mergaitės istorija.

Dar viena didžiausiu „Grand Prix“ apdovanojimu, šįkart už filmų kūrybos meistrystę (angl. Film Craft Lions), įvertinta kampanija buvo skirta Tarptautiniam raudonojo kryžiaus komitetui. Jos autoriai – agentūra „Blur Films Madrid“. Ši istorija pasakoja apie tėvą, į ligoninę vežantį savo sunkiai sergančią dukrą. Tačiau ar jie gali būti tikri tuo, ką ras pasiekę savo kelionės tikslą?

Koziris – gyvūnai

Tačiau gana ašarų. Juk slogią nuotaiką visada gali praskaidrinti gyvūnai. O be jų „Kanų liūtai“ taip pat neapsieina.

Jei pernai šunų ėdalo „Pedigree“ gamintojai „Mars“ pasakojo apie tai, kaip tėvai namų tuštumą, juos palikus vaikams, kompensuoja visą meilę skirdami keturkojams draugams ir bandė atkreipti dėmesį į prieglaudose esančių gyvūnų problemą, šiemet jie nusprendė rinktis linksmesnę kampaniją. Todėl šunų mylėtojams siūlomas specialus įrenginys, padėsiantis kartu su jais pasidaryti asmenukę... Už šią kampaniją agentūra „Colenso BBDO Auckland“ buvo apdovanota auksiniu liūtu už mobiliąją kampaniją, pritaikytą žinučių siuntimui, sidabriniu liūtu socialinių tendencijų kategorijoje ir bronzos liūtu už turinį, įtraukiantį vartotojus.


Kalbant apie gyvūnų gerovę, šiemet nepamiršta buvo aplinką teršiančio plastiko tema. Šiemet visame pasaulyje nuskambėjo žinia apie Filipinų pakrantėje rastą milžinišką negyvą banginį, kurio skrandis buvo pilnas plastiko. Tiesa, vėliau paaiškėjo, kad banginis buvo netikras – jis pats buvo pagamintas iš plastiko, rasto vandenyne. Ir nors šis atvejis ir buvo netikras, realybėje dėl plastiko taršos žūva daugybė gyvūnų. Už tai, kad įtikinamai perdavė pasauliui „Greenpeace“ žinutę mažinti plastiko vartojimą ir tausoti aplinką, agentūra „Dentsu Jayme Syfu Makati City“ buvo įvertinta auksiniu liūtu už inovacijas lauko reklamoje.


Dar vieną plačiai nuskambėjusią kampaniją šiemet įgyvendino prekės ženklas „Lacoste“ su agentūra „Betc Paris“. Specialiai sukurtoje marškinėlių kolekcijoje garsųjį „Lacoste“ logotipo krokodilą pakeitė paveiksliukai su nykstančiomis gyvūnų rūšimis, o pačių marškinėlių buvo pagaminta tiek, kiek šiuo metu pasaulyje yra tos rūšies gyvūnų. Visi šie riboto leidimo marškinėliai buvo parduoti per 24 valandas, o idėją palaikantys žmonės dar papildomai aukojo nykstančias rūšis saugančioms organizacijoms. Ši kampanija buvo apdovanota auksiniu liūtu už patirtį su prekės ženklu ir jo aktyvaciją, taip pat dizaino kategorijoje už reklaminį produkto dizainą. Sidabrinis liūtas skirtas už korporatyvinį įvaizdį, bronzinis – už riboto leidimo pakuotę.

Įvaldę muzikos galią

Reklaminių kampanijų kūrėjai puikiai žino, kokia galinga gali būti muzika. „Grand Prix“ radijo ir audio kategorijoje už korporatyvinį įvaizdį ir du bronziniai liūtai už muzikos panaudojimą ir gyvą transliaciją atiteko agentūrai „Ogilvy Cape Town“. Ši agentūra kūrė kampaniją populiariausią Pietų Afrikoje alų „Carling Black“ gaminančiai bendrovei „AB Inbev“.

Šioje kampanijoje „Carling Black“ nutarė parodyti savo poziciją dėl smurto prieš moteris: Pietų Afrikoje jo rodikliai yra penkis kartus aukštesni nei pasaulinis vidurkis. Smurto atvejų dar labiau padaugėja po futbolo varžybų, kai vyrai dažnai grįžta namo apsvaigę nuo alkoholio. Tad visa kampanija irgi prasidėjo nuo futbolo stadiono, į kurį įžengusios moterys, pradėjusios šventę tradiciniu futbolo himnu, jo viduryje netikėtai pakeitė žodžius...

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją