Komunikaciją galime vadinti eksperimentų lauku. Prekiniai ženklai išbando daug ir įvairių priemonių, tačiau kodėl kai kuriais atvejais rezultatų vis nėra? Komunikacijos ekspertų teigimu, tiesiog „šaudyti“ ir laukti rezultatų – ne tik beprasmiška, bet ir per brangu tiek laiko, tiek sąnaudų atžvilgiu. Kokiais atvejais naudingiausia komunikacija žiniasklaidoje, o kuriais – socialiniuose tinkluose?

Veiksmai be konkretaus tikslo – nulis vartotojų reakcijos

Ar esate girdėję: „Tiesiog darome, svarbu pradėti“? „O ar gali būti efektyvus veiksmas be numatyto tikslo ir jam būtinų priemonių? Vienareikšmiškai – ne. Socialiniai tinklai, žiniasklaida, lauko reklama, radijas, naujienlaiškiai, nuomonės formuotojai, tinklalaidės – visos šios komunikacijos priemonės gali būti efektyvios, jei pasirinksime teisingai. Visi prekiniai ženklai yra skirtingi – ne tik savo istorija, vizija ir progresu, bet ir įvaizdžio kūrimu. Strategija, kurioje numatyti komunikacijos tikslai ir išgrynintos potencialiai efektyviausios priemonės, ne tik padės sutaupyti, bet ir greičiau pasiekti tikslinę auditoriją ir sulaukti reakcijos“, – sako „Piero plunksna“ ir „Alma Master“ komunikacijos vadovė Dovilė Joneliūnienė.

Dovilė Joneliūnienė
Dovilė Joneliūnienė
© Asmeninio albumo nuotr.

D. Joneliūnienės teigimu, bet kurios geros PR strategijos dalis yra žinoti, į ką jūsų auditorija reaguoja palankiausiai, ir tobulinti būtent šias sritis. Pats svarbiausias taškas, nuo kurio turėtumėte pradėti savo prekinio ženklo komunikacijos kelionę yra auditorijos išgryninimas ir pažinimas. Šiandien visi verslai turi pagalvoti, kaip išgryninti pagrindinį komunikacijos kanalą nepamirštant ir šalutinių.

Straipsnio populiarumas priklauso ne tik nuo temos aktualumo

„Kiekviena organizacija turi ką pasakyti, nes veiklos sritis apima ne tik verslo plėtrą, bet ir personalą, paslaugų bei prekių tobulinimą. Jei įmonė ruošia pranešimus spaudai ir straipsnius, svarbu atkreipti dėmesį į kelis pagrindinius dalykus. Pirma – pranešimas spaudai nepadarys auditorijai tokio stipraus poveikio ir neįtrauks taip, kaip tai galėtų padaryti straipsnis aktualia tema. Elementarus pavyzdys – naujiena apie įmonės plėtrą ar atvira vadovo verslo sėkmės istorija, o gal atvirkščiai – pamoka? Pranešimas apie naujos prekės įvedimą į rinką ar straipsnis apie prekės atsiradimo istoriją pasaulyje, gamybą? Daugiau dėmesio sulauks antrieji pavyzdžiai, nes jie pasieks didesnę auditoriją. Žinoma, tai priklauso ir nuo akcentų, kur ir kaip juos sudėliosite“, – pabrėžė D. Joneliūnienė.

Pasak D. Joneliūnienės, augant socialinių tinklų populiarumui, straipsniai naudojami ne tik įmonės tinklaraščiuose, platinant spaudai, bet ir „LinkedIn“ bei „Facebook“ kanaluose, tačiau prieš pateikiant informaciją, ją reikėtų išgryninti ir diferencijuoti.

„Remiantis tikromis istorijomis, patirtimis, emocijomis kurkite originalų turinį. Paruošę vieną įdomų ir išsamų straipsnį, juo galėsite pasidalinti ne tik su žiniasklaida, bet ir pritaikyti socialiniams tinklams, net panaudoti video turiniui. Planuokite ir numatykite skirtingą straipsnių tematiką, atsižvelgiant į tikslus – norite kurti savo įvaizdį kaip socialiai atsakinga įmonė, ar/ir kaip nuolat tobulėjantis verslas, o gal daugiau dėmesio norite skirti savo komandai, darbuotojams ir ieškote naujų talentų? Išgryninus pagrindines įmonės temas ir paruošus turinio strategiją, rezultatų pasieksite kur kas greičiau“, – sakė ji.

„LinkedIn“ populiarumas auga, bet kam jis naudingiausias?

Karantinas parodė, kad „LinkedIn“ komunikacija jau nebėra tik didelių korporacijų reikalas. „Httpool“ Lietuvoje vadovo Šarūno Sakalausko teigimu, šioje platformoje savo komunikaciją pradeda ir laisvai samdomi specialistai bei smulkus verslas. Šiame socialiniame tinkle ypač išryškėjo bendruomenės (sekėjų) svarba. Auginant organiką, prekinio ženklo galimybės „LinkedIn“ taip pat auga ir suteikia galimybę pasiekti daugiau net ir neinvestuojant į reklamą, nes „LinkedIn (kartu su „TikTok“) turi vieną stipriausių algoritmų iš visų socialinių tinklų organiniam turiniui.

„Kažkada buvęs tik darbo skelbimų ir personalo paieškos turinio platforma, vėliau B2B kanalu, dabar „LinkedIn“ tampa dalykinio turinio socialine platforma. Lietuvoje per karantiną šio socialinio tinklo naudojimas augo net septynis kartus. Visų pirma, dėl vertingo turinio“, – pabrėžė Š. Sakalauskas.

Šarūnas Sakalauskas
Šarūnas Sakalauskas
© Organizacijos nuotr.

Kokiems verslams „LinkedIn“ komunikacija yra naudingiausia? Eksperto teigimu, ši platforma populiariausia tarp pažangiųjų technologijų, IT, aviacijos, telekomunikacijų, finansinių technologijų, HR įmonių. Karantino laikotarpiu „LinkedIn“ atrado medicinos ir farmacijos sektoriai, taip pat eksportuotojai, kurie iki tol didesnę dalį reklamos biudžetų skirdavo tarptautinėms parodoms ar mugėms. Visgi, jei verslas vykdo plėtrą ir nori pasiekti kitų šalių rinkas, vienas svarbiausių tikslų turėtų būti pritraukti kitų šalių vartotojus. Na, o tokiu atveju, vienas efektyviausių sprendimų – reklama „LinkedIn“.

„Jei lyginsime su „Facebook“, tai nebus pigiausias kanalas pagal įprastinius skaitmeninės rinkodaros parametrus CPC (kaina už paspaudimą), ar CPM (kaina už tūkstantį parodymų), bet jei vertinsime konversijos (leads) kainą ar jų pagalba įvykusio sandorio vertę – tai gali būti vienas efektyviausių kanalų, vertinant pagal ROI.

Planuojama, kad kitais metais „LinkedIn“ atsiras e-komercija, elektroninės parduotuvės, tad verslui bus suteikta dar daugiau galimybių parduoti ir pasiekti klientą“, – teigė Š. Sakalauskas.

„Facebook“ – galima pasiekti puikių rezultatų, bet teks paplušėti dėl turinio

Pasak „Eddyt Travels“ bendraįkūrėjo, marketingo vadovo Adomo Baltagalvio, dėl plintančio koronaviruso ir ekonominės padėties nežinomybės daug žmonių atidėjo ar net visai sustabdė nebūtinų prekių įsigijimą. Daugumai verslininkų tapo sudėtingiau privilioti naujus klientus, tačiau kai kurie verslai būtent karantino metu pasiekė naujas aukštumas. Pavyzdžiui, nuskambėjo ne viena istorija, kurioje grožio industrijos verslai karantino metu padidino pardavimus net keletą kartų.

Adomas Baltagalvis
Adomas Baltagalvis
© Asmeninio albumo nuotr.

Pašnekovas įsitikinęs – „Facebook“ socialinis tinklas be konkurencijos siūlo pačias detaliausias tikslinės auditorijos pasirinkimo galimybes. Susiaurinti auditoriją galima ne tik pagal begalę įvairiausių pomėgių ar demografinių pasirinkimų, bet taip pat išnaudojant vadinamas „Lookalike Audiences“, kurios išanalizuoja jūsų esamus klientus ir padeda pasiekti kitus, į juos panašius, žmones.

„Reklamos rezultatai itin priklauso nuo įsitraukimo į reklamą, t.y, kuo didesnė dalis žmonių spaus ant reklamos, tuo ji taps pigesnė. Geriausiems rezultatams pasiekti reikia turėti kuo stipresnį pasiūlymą – įvairios specialios akcijos, kuponai ar nuolaidos, kurie sudomintų žmones ir paskatintų juos apsilankyti svetainėje. Vertingi straipsniai, video turinys ar nemokami gidai taip pat gali padėti pritraukti lankytojų, generuoti kontaktų užklausas bei pardavimus. Taip pat labai svarbu testuoti įvairius reklamos formatus, nuotraukas bei tekstus – kai kurios kombinacijos gali dvigubai ar net trigubai sumažinti reklamos kaštus“, – sakė A. Baltagalvis.

Specialisto teigimu, „Facebook“ reklamos tinklas yra ypač naudinga platforma naujiems verslams ar produktams, apie kuriuos dar niekas nežino. Su nedideliais biudžetais galima greitai ir efektyviai įvertinti žmonių susidomėjimą. Vietiniai verslai gali lengvai pasiekti žmones, esančius kelių kilometrų spinduliu nuo verslo vietos. Elektroniniai verslai – reklamuotis ne tik visoje šalyje, bet ir visame pasaulyje. Lietuvoje „Facebook“ ir „Instagram“ socialiniuose tinkluose yra per 1,7 milijono žmonių visose amžiaus grupėse, bet reikia pasiekti savo potencialius klientus.

M360