Finansinės technologijos, arba fintech, paskutinius kelerius metus yra turbūt viena populiariausių sričių kurti bei vystyti savo verslą. Šiame sektoriuje akcentuojamas inovatyvumas, nesunkus prieinamumas klientui bei absoliuti su finansų sritimi susijusio produkto skaitmenizacija įtraukia ne tik jau patyrusius verslininkus, bet ir jaunus įvairaus profilio žmones nuo komunikacijos specialistų iki programuotojų.

Fintech dėka sukurti produktai pamažu tampa rimtu iššūkiu tradicinių verslo bei finansų šakų atstovams. Pavyzdžiui, galima teigti, kad įvairios mobiliosios programėlės, skirtos kasdieniniams atsiskaitymams ir suteikiančios realias mokėjimo korteles pastaruoju metu sėkmingai konkuruoja su, atrodo, pakaitalo neturėjusiais komerciniais bankais. Kita vertus, fintech kompanijų visiškai drąsiai laikyti ateities verslo lyderėmis dar negalėtume. Priežasčių šiai problemai paaiškinti galima rasti nemažai, tačiau išspręsti jas taipogi nėra sudėtinga: labai didelė sėkmės dalis priklauso nuo tinkamai suformuluotos komunikacijos žinutės.

Inovacijos neretai pasižymi tuo, kad nepaisant jų potencialiai suteikiamo kasdienių darbų palengvinimo ar netgi mokslo pažangos, kai kurie žmonės šiuos fenomenus vertina ganėtinai skeptiškai. Tiek tam tikrų auditorijų žinių stoka, tiek potencialių klientų perduodamas konservatyvus požiūris gali pakišti koją norint sulaukti didesnio populiarumo ir pelno. Todėl pirmoji ir turbūt pagrindinė užduotis, reikalinga užtikrinti kokybiškam finansinių technologijų kompanijos vystymui, yra aiškus idėjos perteikimas klientui. Fintech kompanijos skleidžiama žinutė turėtų būti moderni, konkreti, paprasta ir patraukli – tai yra, derėti su šios verslo atšakos filosofija. Be abejo, šiuos tris komponentus suderinti lengva nėra, tačiau tikrai įmanoma. Svarbiausia – akcentuoti pagrindines produkto savybes bei potencialią naudą.

Tiesa, nemažai žmonių su finansinėmis technologijomis gali susidurti kone pirmąjį kartą gyvenime, dėl to verta nepagailėti laiko ir resursų tiesioginiam bendravimui su klientu. Koks tokio žingsnio tikslas? Atsakyti į visus iškilusius klausimus, kartu atidžiai ir tiksliai išaiškinant kiekvieną galimai gluminančią detalę. Žinoma, tiesiog būtina nepamiršti akcentuoti saugumo pusės – neretai spaudoje pasirodant pranešimams apie programišių vykdomas kibernetines atakas, išties nemažai žmonių nėra visiškai tikri dėl svarbiausių savo duomenų apsaugos. Patirties stoka įdiegiant saugiklius virtualioje erdvėje veda link nulaužimo, o šis – link didelių nuostolių ar netgi bankroto. Akivaizdu, kad į šią sritį investuoti daugiau negu verta.

Antra, potencialius klientus prisivilioti sunkiau kuriant verslą, stokojantį tęstinumo ar originalumo. Kitaip tariant, idėjų įmanoma prigalvoti daug, bet nereiškia, kad visos jos bus geros – labai daug kas priklauso nuo laiko bei aplinkos kontekstų. Kaip jau minėta, finansinės technologijos suponuoja tiek modernumą, tiek tam tikrą konkurenciją ir griovimą, susijusį su tradiciniu verslu. Dėl to atsiranda reikiamybė vystyti ir komunikuoti žinutę, pabrėžiančią kuriamo produkto išskirtinumą ir reikalingumą ilguoju laikotarpiu.

Ar jis galėtų pakeisti kažką, kas naudojama jau gana ilgai ir dauguma žmonių nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be tų funkcijų? Kiek potencialiems klientams bus reikalinga ir patogu naudotis kuriamu produktu? Šie klausimai gali puikiai padėti formuoti ir prekės koncepciją, ir komunikaciją.

Kalbant apie empirinius pavyzdžius, vienas tinkamiausių būtų paslaugų rezervavimo sistemų išpopuliarėjimas. Vis mažiau žmonių susisiekiant telefono skambučiais ar trumposiomis žinutėmis, galimybė rezervuoti restorano staliuką, grožio procedūrą ar viešbučio kambarį vos keliais mygtuko paspaudimais atrodo be galo patraukli. Sukuriama vis daugiau platformų, bendradarbiaujančių su paslaugų tiekėjais ir palengvinančių kasdienes užduotis tiek klientams, tiek verslininkams, galintiems į užklausas atsakyti virtualiai.

Be abejo, kalbant apie fintech kompanijas, tinkamas verslo idėjos išvystymas nėra vienintelė sritis, reikalaujanti geros komunikacijos. Kadangi ši industrija yra paremta skaitmeninėmis inovacijomis, net ir kasdieninis bendravimas neturi būti apibūdinamas fraze „batsiuvys be batų“. Internetinė erdvė tiesiog privalo tapti vienu pagrindinių verslo komunikacijos kanalų. Kokybiškas ir informatyvus kompanijos puslapis ar mobili programėlė palieka puikų įspūdį, tačiau anaiptol neverta nuvertinti socialinių tinklų galios. Šiandien išties nemaža dalis kasdienio bendravimo ar naujienų sklaidos vyksta būtent šiose platformose, todėl nėra klaidinga teigti, kad tai tampa šiuolaikiška word of mouth atmaina.

Investicija į mokamą reklamą socialinėje erdvėje yra gana populiarus būdas pritraukti naujų klientų, tačiau yra ne ką mažiau naudingų ir nieko nekainuojančių būdų. Pavyzdžiui, profesionalus ir kartu neformalus diskursas, vyraujantis kompanijos kanaluose skelbiamame turinyje gali ne tik sudominti, bet net ir tapti virusiniu. Kodėl neviešinus ne tik žinučių apie verslo vystymą, tačiau ir gražių akimirkų iš biuro, įdomių faktų apie industriją ar smagių video filmukų?

Fintech komunikacija gali būti vykdoma skirtingais metodais, kurie puikiai papildo vienas kitą ir yra neatsiejami, dėl to tobulinant skleidžiamą žinutę, reikėtų pasirinkti kelis akcentuojamus aspektus. Skirtingai nei tradicinio verslo, fintech natūra yra jaunatviška ir netgi kiek chuliganiška. Nebijokite eksperimentuoti, tik tą svarbu daryti protingai ir su saiku – neskoningos dviprasmybės bei gilios komunikacinės klaidos, kaip ir visose srityse, čia nėra atleistinos.

M360