Virusinis turinys (angl. viral) – tai paveikslėlis, vaizdo įrašas, GIF ar tekstinė žinutė, pasiekianti didelę auditoriją socialiniuose tinkluose, paieškos sistemose ir interneto svetainėse. Pagrindinis jo kriterijus – šiuo turiniu galima dalytis ir skleisti iš paskyros į paskyrą.

Tokio pobūdžio turinys taupo reklamos kaštus ir pasiekia milžinišką auditoriją. Tai didina prekės ženklo žinomumą ir augina organinį pasiekiamumą. Net Lietuvos televizijų informacinės programos skiria keletą minučių socialinių tinklų apžvalgai – analizuoja, kokios temos populiariausios tądien ir ką apie tai kalba nuomonės formuotojai.

Konkretaus metodo paversti turinį viral nėra, bet viena aišku – komforto zonos ribas peržengti teks. Pagrindinis iššūkis yra sukurti į žmogaus emocijas apeliuojantį turinį. Jis turi įkvėpti dideliems darbams, priversti nubraukti juoko ar jaudulio ašarą. Būtent dėl to žiūrėdami geriausias „Kanų liūtų“ reklamas matote vis mažiau produkto ir daugiau motyvacijos, emocijų ar juoko.

Influencerių aukso kasykla

Pavyzdžiai rodo, kad kai kurias virusinio turinio kampanijas geriausiai įsuka nuomonės formuotojai. Kanados atlikėjas ir modelis Shawnas Mendesas savo karjerą pradėjo perdainuotas dainas skelbdamas socialiniame tinkle „Vine“ ir taip kurdamas virusinį turinį. Dabar Mendesas savo žinomumu ir įspūdingomis nuotraukomis jau gali didinti „Calvin Klein“ kampanijos #MyCalvins matomumą.

Garsenybės nebūtinai turi būti realios. Kai vaikams skirtas kanalas „Cartoon Network“ kartu su savo tiksline auditorija nueina miegoti, transliacijas pradeda „Adult Swim“. Apie naujo mokslinės fantastikos filmuko „Rick and Morty“ sezono pradžią tviteryje paskelbė patys herojai – tiek ir tereikėjo, kad įrašas taptų viral.

Kita vertus, nereikia absoliutinti garsenybių, nes populiariausia socialinių tinklų nuotrauka priklauso… kiaušiniui. Pernai jam pavyko įveikti Kylie Jenner ir gauti 53 mln. reakcijų bei 10 mln. sekėjų.

Augančią virusinio turinio bangą kategorijoje „Pasidaryk pats“ (angl. DIY) pajuto ir lietuviai. Mūsų šalyje gimęs projektas „Crafty Panda“ šiandien kuria vaizdo įrašus, surenkančius milijonus peržiūrų – nors tik retas žiūrovas pats išbando įrašuose rodomus patarimus, šie sulaukia daug dėmesio vien dėl įtraukiančio siužeto ir įdomaus turinio.

Koja kojon su tendencijomis

Vis dėlto influenceriai – tik vienas iš galimų kelių sukurti virusinį turinį. Pagrindinė jo savybė – gera, populiari ir aktuali tema. Socialinių tinklų turinio kūrėjai turi būti nuolat pasirengę reaguoti į įvykius šalyje ar pasaulyje net ir po darbo valandų. Kita vertus, neprošal kartais patikrinti tokius įrankius kaip „Google Trends“ ir pajusti interneto gyvenimo pulsą.

Taip pat virusinio turinio sėkmė priklauso nuo pasirinktos platformos. Interneto svetainėse ir „Facebook“ dėmesio susilauks nuorodos į skambias antraštes, pavyzdžiui, „Dešimt būdų sukurti viral turinį“. Instagramui reikia patrauklių paveiksliukų, o „YouTube“ – tvirto siužeto ir gebėjimo sukelti emocijas.

Geras socialinių tinklų turinys pranoksta užsakovo ir auditorijos lūkesčius, o virusinis turi nustebinti net jo kūrėjus. Viral kūrimo lygtyje – per daug nežinomųjų, kad ji būtų paprastai išsprendžiama ir duotų aiškų atsakymą. Aišku tik tiek, kad gebėjimas žaismingai reaguoti į aktualijas, ryšio su auditorija kūrimas ir socialinių tinklų galimybių išnaudojimas tikimybę turiniui tapti virusiniu padidina ne vieną kartą.