Svarbiausia taisyklė – pasiruošimas iš anksto

Tiek Kalėdos, tiek Naujieji metai – papildoma galimybė padidinti vartotojų įsitraukimą socialiniuose tinkluose. Kai kurie prekės ženklai turi atskiras, kasmet besikartojančias, socialinės žiniasklaidos kampanijas. Kiti – kaskart eksperimentuoja ir ieško kažko naujo.

J. Narkevičiūtės teigimu, nėra vieno teisingo požiūro į šventinio laikotarpio reklamos kampanijas, tačiau būtent šiuo metu socialinių tinklų erdvė mirga nuo daugybės marketingo ir reklamos triukų. Tad prekės ženklai siekdami išsiskirti turi būti ypač kūrybingi.

„bigNow“ direktorė sako, kad pradėti planuoti šventines reklamines kampanijas socialiniuose tinkluose reikia kuo anksčiau. Pasak specialistės, viskas susiveda į kelis svarbiausius dalykus – kokią vertę prekės ženklas žada suteikti klientams, pavyzdžiui – įvairios nuolaidos, specialūs pasiūlymai, pakuočių dizaino pokyčiai ir koks biudžetas tam yra numatytas.

„Jeigu reklamos kampaniją planuojate tik socialiniuose tinkluose ir neįtraukiate papildomų veiksmų kituose kanaluose, tuomet Kalėdinės ir Naujametinės idėjos galvoje suktis turi pradėti vėliausiai prieš mėnesį. Šis laikas reikalingas tam, kad spėtumėte sugalvoti idėją, parengti reikiamus vizualus ir video medžiagą. Tik tai atlike galėsite ramiai žengti į įdomiausią – idėjos įgyvendinimo etapą“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

Išanalizuokite praėjusių metų rezultatus

Pastebima, kad šventiniu periodu smulkūs prekės ženklai dažnai skolinasi turinį, nes neturi galimybės pasisamdyti agentūros ar dizainerio, o pasveikinti sekėjus su šventėmis nori. Anot J. Narkevičiūtės, tam visai nebūtina imti turinį iš interneto, nes gražią ir kokybišką nuotrauką galima pasidaryti ir mobiliuoju telefonu.

„Skolintas turinys – labai blogas sprendimas. Tą turėtų suprasti visi prekės ženklai. Norint sukurti sėkmingą šventinę reklamos kampaniją, visų pirma, reikia pasidomėti savo konkurencine aplinka, pasižiūrėti kokios reklamos ar kurie konkretūs įrašai buvo populiarūs ir, žinoma, išanalizuoti savo praėjusių metų kampanijos rezultatus“, – sako J. Narkevičiūtė.

Kiekvienais metais verslui prieinami vis nauji rinkodaros ir komunikacijos įrankiai, todėl sekti naujienas ir bandyti jas pritaikyti, pasak J. Narkevičiūtės, būtina ne tik prieš šventes, o nuolatos.

„Šiais metais jau matėme naują „Facebook Messenger“ reklamos funkciją ar „Pinterest“ reklamuojamus skelbimus. Kartais reikia šiek tiek atsitraukti ir pasižiūrėti iš šono – ankstesnių metų idėjos ar priemonės gali padėti jums sugerenuoti naujas mintis“, – neabejoja J. Narkevičiūtė.

Biudžetas sėkmingai kampanijai – minimalus

Socialinių tinklų reklaminę kampaniją dažniausiai sudaro serija video klipų, prie kurių yra derinami tekstiniai įrašai. J. Narkevičiūtė pastebi, kad įmonės, kurios šventiniu laikotarpiu siūlo nuolaidas ir turi specialiūs pasiūlymus vartotojams, visada pasiekia maksimalų pelną.

„Be reklaminės kampanijos paprastai yra numatyta ir kasdienė įmonės komunikacija, todėl dažniausiai stengiamasi ją pakreipti link numatytos šventinės komunikacijos. Tiesa, jei turite nusimatę solidų biudžetą, dar nereiškia, kad komunikuoti turite nuolat – nepamirškite laikytis logikos dėsnių“, – sako J. Narkevičiūtė.

Šventinės reklamos kampanijos biudžetas priklauso nuo verslo specifikos – kokios paslaugas teikiamos ar kokiais produktais prekiaujama.

„Pavyzdžiui, statybų sektoriui šventės didelės įtakos nedaro, tad tikrai užtenka apsiriboti paprastu įrašu, sveikinančiu sėkėjus. Tuo tarpu telekomunikacijų ar mažmeninės prekybos sektorius investuoja daug ir su sveikinimais primena apie turimas nuolaidas. Paprastai kūrybinę šventinės komunikacijos dalį lemia idėja – jei ji yra išgryninta ir aišku, ką norima daryti, tolesni veiksmai yra visiškai nesudėtingi“, – sako J. Narkevičiūtė.