Praėjusią savaitę muzikos transliavimo platforma „Spotify“ paskelbė apie pasiektą susitarimą su tinklalaidės „Joe Rogan Experience“ vedėju Joe Rogan. Tai ne pirmas tokio tipo įmonės sandoris, papildantis platformos tinklalaidžių repertuarą. Kaip šie veiksmai keis šį turinio formatą ir reklamą jame?

Iki šiol „Joe Rogan Experience“ nebuvo prieinama „Spotify“. Nuo Naujųjų metų tai taps išskirtiniu platformos turiniu, prieinamu tik jos vartotojams. Mėgstantys tinklalaidžių ne tik klausytis, bet ir žiūrėti, nuliūsti neturėtų. Platforma neseniai paskelbė ir apie vaizdo turinio išplėtimą, leidžiantį pridėti vaizdinę medžiagą.

Ilgalaikė strategija

Daugiau nei 100 mln. dolerių vertės (trukmė neatskleista) sandoris įvykio dieną įmonės akcijas kilstelėjo 11 proc. Šis pirkinys yra ilgalaikės „Spotify“ strategijos tapti didžiausiu garso turinio gigantu dalis.

2019 metais įmonė nusipirko dvi tinklalaidžių grupes „Gimlet Media“ ir „Parcast“, tinklalaidžių kūrimo kompaniją „Anchol“. Šis pirkinių krepšelis siekė daugiau nei 400 mln. dolerių. Lyg to būtų maža, šių metų pradžioje buvo pranešta apie dar vieną sandorį. Už maždaug 196 mln. įsigyta sporto žiniasklaidos grupė „The Ringer“ kartu su žinomo sporto žurnalisto Bill Simmons autorine laida. Jau po pastarojo pirkinio buvo kalbama, jog „Spotify“ pagaliau įsigijo itin žinomą veidą.

Kompanija įžvelgia didelį tinklalaidžių potencialą bei mažą kitų rinkos dalyvių susidomėjimą šia turinio forma. Šio tipo turinį išpopuliarinusi „Apple“ neužsiėmė tolimesne kategorijos plėtra. Todėl pastarųjų metų „Spotify“ žingsniai atskiria platformą nuo jos tiesioginių konkurentų bei tinklalaidžių, kurių jų tinkle nėra.

„Spotify“ reklamos
„Spotify“ reklamos
© Autoriaus archyvas

Platformos algoritmai ir reklamos įrankiai

Kasmetinė platformos „Wrapped“ kampanija jau ne kartą įrodė, kaip vartotojų perklausų duomenys gali pasitarnauti kūrybiškais duomenimis grįstai rinkodarai. Tačiau norint surinkti informaciją apie vartotojus, juos būtina atvesti į platformą ir paskatinti ja naudotis. Būtent tai ir siekia padaryti „Spotify“, sudarinėdama išskirtinių teisių sandorius. Pasak Joe Rogan, jo tinklalaidė per mėnesį pasiekia 190 mln. atsisiuntimų.

Klausantys tinklalaidžių tikrai yra girdėję frazę „Šį epizodą remia...“. Praėjusiais metais „Spotify“ pristatė Streaming Ad Insertion (SAI) reklamos įrankį. Jo dėka, tinklalaidžių kūrėjai galės naudotis nuasmenintais duomenimis apie klausytojų amžių, perklausų kiekį, įrenginio tipą, auditorijos pasiekiamumą, vartotojų klausymo įpročius ir kt. Tokiu būdu platforma galės parinkti ir į turinį įterpti auditorijai potencialiai aktualias reklamas.

Su šiais įrankiais „Spotify“ ir jų turimos tinklalaidės žengia į tikslinės skaitmeninės reklamos pasaulį, kuriame interneto vartotojai gyvena jau kuris laikas. Mūsų duomenys, kuriuos mes atskleidžiame naršydami, padeda skaitmeninės reklamos specialistams rodyti reklamas, remiantis mūsų veikla internete.

Iki šiol prekės ženklai neturėjo tokių tikslių ir dinamiškų įrankių transliuoti reklamą tinklalaidėse. Pokalbiai su turinio kūrėjais apie jų auditoriją, unikalus nuorodos paspaudimų skaičius, bendras perklausų skaičius, promo kodai – iki šiol yra vienintelis informacijos šaltinis. Primityvios reklamos era, bent jau išskirtinėse „Spotify“ tinklalaidėse, baigėsi. Prasideda naujas etapas, kurio dalyviais ateityje norintys tapti turinio kūrėjai kol kas turi vienintelį pasirinkimą – prisijungti prie „Spotify“.

M360