Reklama socialiniuose tinkluose

JAV gyvenančios Marian Schembari pavyzdys parodė, kaip su 150 dolerių galima rasti norimą darbą per socialinį tinklą „Facebook“. Manau, daugelis žinote, kad socialiniuose tinkluose galima lengvai kurti reklamą, kurią pamato tik jus dominanti žmonių auditorija. Marian pasinaudojo šia galimybe ir sukūrė skirtingas reklamas su antraštėmis „Noriu dirbti x įmonėje“. Po antraštėmis buvo Marian nuotrauka bei tekstas. Jame buvo parašyta, kokį universitetą ji baigė ir kad jos svajonė yra dirbti būtent x įmonėje. Šios reklamos buvo rodomos tik tiems, žmonėms, kurie dirbo įmonėse, į kurias Marian norėjo būti pakviesta. Visa reklaminė kampanija truko dvi savaites. Pasak Marian, ji gavo daug laiškų iš įmonių atstovų, kurie prašė atsiųsti savo CV. Įdomu, kad darbuotojai gavę merginos CV, iškart jį persiųsdavo savo įmonės personalo skyriui. Šioje situacijoje viskas susiklostė taip, kad žmonės netiesiogiai rekomenduodavo priimti į darbą Marian. Rezultatas – mergina gavo daug darbo pasiūlymų iš skirtingų įmonių.

Jeigu jus domina tiksli darbo pozicija, pavyzdžiui, rinkodaros vadybininkas, kurdami reklamą socialiniame tinkle „Facebook“ galite pasirinkti, kad reklama būtų rodoma tik tiems, kurie besidomi rinkodara, dirba šioje srityje ar priklauso rinkodaros asociacijai. Tokiu atveju jūsų sukurtos reklamos antraštė galėtų būti, pavyzdžiui, „Geras rinkodaros specialistas ieško iššūkių“.

Dalyvavimas grupėse

Socialiniuose tinkluose yra sukurta daug specializuotų grupių, kuriose žmonės dalinasi savo įžvalgomis. Parašykite jus dominančioje grupėje, kad ieškote darbo. Žinutės tekstas, formatas gali būti toks pats kaip ir reklamoje, apie kurią jau kalbėjome anksčiau. Skirtumas tarp žinutės rašymo grupėje ir reklamos toks, kad jūsų žinutę grupėje gali pamatyti ne visi. Tuo tarpu su reklama pasieksite didesnę auditoriją ir jos parodymo dažnis bus didesnis.

Rekomenduojama aktyviai dalyvauti grupėse, dalintis įžvalgomis, kurios būtų aktualios dalyviams. Kuo didesnis jūsų įsitraukimas, tuo žmonės labiau jus įsimins kaip tos srities profesionalą.

Tiesioginis kontaktas

Jeigu matote, kad x įmonė ieško darbuotojo, parašykite jai žinutę ir per socialinius tinklus. Jūs turėsite didelį pranašumą, nes didžioji dalis norinčiųjų įsidarbinti siųs savo CV tradiciniais būdais, o jūs ne tik išsiųsite savo CV, bet ir priminsite apie save kitu komunikacijos kanalu. Paklauskite, ar įmonės paskyrą prižiūrintis asmuo gali pasidalinti su jumis, kas būtų jūsų vadovas. Jeigu atsakymas teigiamas, pabandykite surasti vadovą socialiniame tinkle „LinkedIn“. Parašykite vadovui žinutę, kad kandidatuojate į x poziciją ir norėtumėte apie darbą sužinoti šiek tiek daugiau. Šis žingsnis parodys būsimam vadovui, kad jūs susidomėjote darbo skelbimu aktyviau nei kiti, esate novatoriškas.

Parašykite įmonei, jeigu šiuo metu ji ir neieško darbuotojų. Paprasčiausiai pasidalinkite, kad labai norėtumėte dirbti šioje įmonėje, kad jūs galėtumėte dirbti x darbą. Paklauskite, ar įmonės paskyrą prižiūrintis asmuo gali pasidalinti su jumis, kas yra personalo skyriaus vadovas. Jeigu atsakymas teigiamas, pabandykite surasti vadovą socialiniame tinkle „LinkedIn“.

Pirmi žingsniai, nuo ko pradėti

Jeigu ieškosite darbo per socialinius tinklus, visų pirma atkreipkite dėmesį į savo paskyrą. Tai bus pirmoji vieta, kurią pasižiūrės būsimas darbdavys ar kolega. Rekomenduojama, kad jūsų paskyroje būtų reprezentatyvi informacija. Pradėkite nuo nuotraukos. Jeigu kalbame apie „Facebook“, nuotrauka neturi būti oficiali. Jeigu apie „LinkedIn“ – rekomenduojama, kad ji būtų oficialesnė.

Taip pat labai svarbus jūsų aprašymas. Socialiniame tinkle „LinkedIn“ paminėkite kuo daugiau informacijos apie savo darbinę patirtį. Tuo tarpu „Facebook“ parodykite savo laisvalaikį, hobį.