Vietos, personalas ir kaina – tai yra pagrindiniai Lietuvos privalumai, kuriuos įvardija užsienio rinkoms skirtas reklamas kuriantys lietuviai. Tiesa, anot jų, vis dažniau konkurencines kovas prieš lietuvius laimi mažesnę kainą galintys pasiūlyti varžovai iš Rumunijos ar Bulgarijos.

Anot reklamos ir filmų gamybos kompanijos „Artbox“ prodiuserės Violetos Daubarienės, apie Lietuvą reklamos užsakovai sužino dėl čia filmuojamų užsienio filmų ir serialų. Vienas esminių aspektų, kodėl užsienio gamintojai ryžtasi dirbti Lietuvoje, yra kraštovaizdis.

„Kol kas žmonės nevažiuoja filmuoti į Vilnių dėl to, kad čia yra Vilnius. Vis tiek ieško tokios lokacijos, kuri primintų Europos miestą“, – sako prodiuserė.

Reklamos kūrėjai pasakoja, kad neretu atveju Lietuvoje reklama yra tik filmuojama, o montažas ir meninis apipavidalinimas atliekamas kitose šalyse. Lietuviams reikia surasti filmavimo aikšteles, aktorius, techninį personalą. Vienu metu aikštelėje dirba nuo 40 iki 200 žmonių.

Reklamos kūrėjai teigia, jog įgyvendinant reklamos idėjas neretai tenka susidurti su tam tikrais iššūkiais. Jie prisimena, kaip, pavyzdžiui, rugsėjo mėnesį teko sukurti apsnigto Vilniaus vaizdą arba filmavimo aikštelėje suvaldyti besispjaudančias egzotiškąsias alpakas.

Plačiau apie tai – LRT TELEVIZIJOS laidos „Laba diena, Lietuva“ reportaže.