Platformos „Avasam“ tinklaraštyje pabrėžiama, kad svarbiausia įsisąmoninti esminį dalyką – nėra tokių taisyklių, kurios garantuotų, kad bus pasirinktas geriausias įmanomas laikas. Ir tai logiška – jei toks būtų, visi bandytų taikyti būtent į jį, ir tuo metu kiekvieno vartotojo naujienų srautas būtų tiesiog užtvindytas. Tai reiškia, kad reikia identifikuoti, kas veiks būtent jūsų verslui.

Nepamirškite: kiekvienas socialinis tinklas yra skirtingas

Tai – gana akivaizdu: turinio tipas kiekviename socialiniame tinkle skiriasi, tad logiška jiems rinktis ir skirtingą laiką. Jei tiesiog vienu metu skelbsite įrašus visuose turimuose kanaluose, dalis jūsų fanų, sekančių jus skirtinguose socialiniuose tinkluose, nuspręs atsisakyti besidubliuojančių įrašų ir nustos jus sekti. Be to, nepamirškite, kad ne visas turinys tinka visose platformose: jei pradėsite „LinkedIn“ skelbti 15 sekundžių video, kaip jūs su kolegomis geriate kavą, jūsų sekėjai pagalvos, kad kažkas yra ne taip – tokie trumpi video priklauso „TikTok“, „Snapchat“ ar „Instagram Stories“ teritorijai.

Iš pradžių tai gali kelti galvos skausmą, bet perpratus kiekvieno kanalo niuansus, galima rūpestingiau kuruoti turinį ir pasiekti geresnių rezultatų.

Auditorija prisijungusi visada: bet kada aktyvi jūsiškė?

Jei nevalgo ir nemiega, didžioji auditorijos dalis visą dieną dažniau ar rečiau tikrina naujienų srautą socialiniuose tinkluose. Tam, kad rastumėte geriausią laiką skelbti įrašui, reikia atlikti savo rinkos tyrimą. Pavyzdžiui, jei bandote pasiekti naujagimių mamas, galbūt tai daryti verta ankstyvą rytmetį? O jei norite pasiekti paauglius, turbūt mažai prasmės skelbti įrašus savaitgalio rytais. O jei dar dirbate tarptautinėje rinkoje, nepamirškite, kad ne visi gyvena toje pačioje laiko zonoje kaip jūs, kas, deja, daro sprendimų priėmimą dar sudėtingesnį.

Sekite algoritmų naujienas

Mūsų gyvenimą internete valdo algoritmai. Jie lemia, kokius pasiūlymus gauname e-parduotuvėse, kokių filmų ar restoranų reklamas matome – jie taip pat kontroliuoja, ką matome socialinių tinklų naujienų sraute. Kai socialines medijas naudojate verslui, norite, kad auditorija reaguotų į jūsų įrašus – juos pamėgtų, komentuotų, dalintųsi ir kad įrašai pritrauktų naujus sekėjus.

Tam, kad pavyktų tai padarytų, jums reikia kokybiško, jūsų prekės ženklui skirto turinio ir tinkamų grotažymių, kad jūsų įrašai būtų lengvai randami paieškoje.

Deja, socialinių tinklų algoritmai yra nuolat keičiami, ir kiekviena platforma turi savo. Tai reiškia, kad jūs negalite džiaugtis, net jei pagalvojote, kad jau perpratote, kada geriausias laikas skelbti įrašą. Būkite tikri, kad nuolat sekate algoritmų keitimo naujienas ir nuolat analizuokite statistiką, kad neprarastumėte vartotojų srauto dėl to, kad praleidote naujieną apie algoritmo atnaujinimą.

Bendros gairės įrašams socialinėje medijoje

Nors nuolat skelbiama naujos su tuo susijusios informacijos, pradžiai verta suprasti bent jau esminius principus.

Turbūt jums teko girdėti patarimus, kad feisbuke įrašus verta skelbti du kartus per dieną, bet ne daugiau, kad „LinkedIn“ efektyviausi įrašai – darbo dienų rytais ir panašiai. Žinoma, kai kam tai veiks, bet, kaip minėta anksčiau, tai nėra kažkokia magiška formulė, tinkama visiems.

Jau minėjome, kad kiekvienas socialinis tinklas yra skirtingas – negalima galvoti, kad sukūrėte turinį ir jį tiesiog įkelsite visur, taip neveikia. „LinkedIn“ turinys yra skirtas profesionalams, o pokštai kur kas priimtinesni „Snapchat“ ar „Instagram Story“.

Nepamirškite, kad kokybė yra svarbiau nei kiekybė. Jei neskelbiate to, ką nori matyti jūsų sekėjai, geriausiu atveju – neauginsite auditorijos, blogiausiu – prarasite tą, kurią jau turite, nes dalis sekėjų jūsų apskritai atsisakys, o algoritmas nulems, kad jūsų įrašai bus mažai kam rodomi, jei nesulaukia susidomėjimo.

Kurdami verslą žmonės paprastai apgalvoja savo tikslinę auditoriją ir kaip jai pritaikyti marketingo priemones – tas pats tinka ir socialiniams tinklams. Pradžiai reikia pasinaudoti bent jau demografine informacija, kuri padės pasirinkti laiką, kada jūsų auditorija gali būti aktyvi internete, o vėliau pasitikrinti, ar jūsų teorija buvo teisinga. Po kurio laiko jau galima matyti ir detalesnę statistiką, kas ir kada veikia ar ne, ir pagal tai koreguoti savo taktiką.

Facebook

„Facebook“ vis dar yra didžiausias socialinis tinklas – dažniausiai būtent jame verslai pirmiausia susikuria paskyras. Tai logiška, nes kasdien prie jo prisijungia daugiau nei 1,66 mlrd. žmonių!
„Facebook“ leidžia skelbti skirtingo tipo turinį: nuotraukas, video, nuorodas į straipsnius ir tt. Taip pat jame yra funkcijos kaip „Facebook Stories“ ir „Facebook Live Videos“, kurios tinkamiausios transliuoti mažiau formaliam turiniui, pavyzdžiui, renginių užkulisiams ir pan.

Nors feisbukas turi daugybę vartotojų, algoritmas prioritetą teikia šeimos nariams, draugams ir grupėms – didesnė tikimybė, kad vartotojai pamatys paskelbtą jų, o ne apmokėtą turinį. Kol feisbukas laikosi tokios politikos, vartotojų įsitraukimas tampa itin svarbiu. Jei kažką paskelbiate ir tai nesulaukia jokios reakcijos – kiti įrašai bus rodomi vartotojams dar rečiau. Taigi, čia išmintinga laikytis požiūrio, kad geriau mažiau, bet geriau.

Pradžiai galima tiesiog laikytis vieno įrašo per dieną taisyklės. Jei matysite, kad įsitraukimas geras, galite pamėginti paskelbti papildomą įrašą ir pažiūrėti, kaip tai veiks. Jei algoritmas nuspręs, kad skelbiate kaip šlamštą vertinamus įrašus – su dirbtinai skandalingomis antraštėmis ar tiesiog skelbiate per dažnai – tikėtina, pamatysite, kad sumažėjo jūsų vartotojų kontaktų su turiniu. Tad neeksperimentuokite su tokiais įrašais kaip „pamėkite įrašą, jei esate pasiruošęs vasarai“ ir panašiai.

Kada geriausia skelbti įrašus? Pamirškite tokius patarimus kaip „tarp vidurdienio ir 15 val.“. Tiesiog pradėkite kampaniją remdamiesi savo įžvalgomis, kada jūsų tikslinė auditorija gali būti aktyvi, o vėliau per „Facebook Page Insights“ tikrinkite, kaip tai veikia. O jei naudojate įrašų skelbimo automatinį įrankį, ten galite rasti ir papildomos analitinės informacijos, kaip sekasi kuriam įrašui ir galbūt rasti jam tinkamesnį laiką.

Twitter

Lietuvoje silpnas pozicijas užimantis „Twitter“ pasauliniu lygiu gali pasigirti, kad kasdien jame paskelbiama daugiau nei 500 mln. įrašų. Tai reiškia didelę konkurenciją, jei norite būti pastebėti. Nepamirškite, „Twitter“ nėra skirtas tam, kad reklamuotumėte savo produktus – jį verta naudoti bendraujant su vartotojais, teikiant klientų aptarnavimo paslaugas, dalinantis aktualia informacija.
Be to, įrašui turite tik 280 ženklų, tad turite labai gerai apgalvoti žinutę, net jei ji skirta tik pristatyti kartu skelbiamam kitam straipsniui, nuotraukai ar video.

Panašiai kaip ir feisbuke, kuo daugiau reakcijų sulaukia įrašas, tuo platesnei auditorijai jis parodomas. Tai vėlgi reiškia, kad turinys turi būti kokybiškas ir skelbiamas, kai jūsų tikslinė auditorija yra aktyvi. Jei algoritmas nuspręs, kad jūsų įrašas yra savireklama ar šlamštas, jis visai nebus niekam rodomas. Tad nepamirškite, „Twitter“ yra pokalbių, o ne reklamos platforma.

Skaičiuojama, kad „Twitter“ įrašas auditorijai yra rodomas vidutiniškai 18 minučių, tad čia reikės reguliarumo. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad turite skelbti naujus įrašus kas valandą – taip galite tik pakenkti. Verta pamėginti skelbti įrašus kelis kartus per dieną ir rasti, kada jie geriausiai veikia – pradžiai galima pamėginti, pavyzdžiui, pietų metą.

Yra paprastas, bet labai vertingas patarimas, kaip galite išsiaiškinti, kada jūsų auditorija yra aktyvi – tiesiog panaudokite paieškos laukelį patikrinti, kada yra skelbiami įrašai su raktažodžiais, aktualiais jūsų verslui. Pavyzdžiui, jei jūsų veiklos sritis – mada, ir ruošiatės pardavinėti drabužius naujam sezonui, įrašykite tokius raktažodžius kaip #vasarosmada ar #naujasuknelė ir pažiūrėkite, kokiu metu skelbiami tokie įrašai. Be to, galite į tokius įrašus reaguoti, pavyzdžiui, paklausti, kaip manote, o ar mes turime, ko jūs ieškote ir pridėti nuorodą į savo svetainę ar pan.

Žinoma, tuo neapsiribokite ir nepamirškite „Twitter“ analitikos įrankių.

Instagram

90 proc. socialinių tinklų vartotojų seka bent vieną verslo paskyrą, o 83 proc. „Instagram“ vartotojų teigia, kad per šią platformą yra radę bent vieną jiems tinkamą produktą ar paslaugą. Kiekvieną vilioja toks įsitraukimas!

Nepamirškite, kad „Instagram“ galite skelbti ne tik nuotraukas – taip pat yra „Story“, „Instagram Live“, IGTV funkcijos.

Kaip dažnai skelbti turinį? Kai kalbama apie naujienų srautą, daugelis prekės ženklų laikosi 1-3 įrašų per dieną taktikos ir, panašu, ji gana sėkmingai veikia, nors kiti daro tai dar dažniau. Tačiau svarbiausia yra laikytis nuoseklumo: jei iš pradžių pradėsite skelbti po keletą įrašų per dieną, o po to liks tik pora įrašų per savaitę, įsitraukimas kris ir jūsų įrašai nebebus matomi tiek pat daug žmonių. Čia būtinai naudokite grotažymes ir, vėlgi, užtikrinkite, kad neskelbiate turinio, kurį galima vertinti kaip informacinį šlamštą – jei tik skelbsite savo produktų nuotraukas ir nieko daugiau, algoritmas jūsų tikrai nemėgs.

„Instagram Stories“ turinys gali būti kur kas žemiškesnis, mažiau nudailintas – jį galima skelbti daug kartų per dieną. Tik galvokite apie tai, ar auditorijai bus įdomu tai, kuo dalinatės.

Kai transliuojate per „Instagram Live“, patenkate į pirmą vietą vartotojo naujienų sraute. Tačiau vartotojų tikrai nenudžiugins, jei transliuosite, kaip, pavyzdžiui, sėdite su puodeliu kavos užuot pasidalinę išties vertinga informacija – tad naudokite šią funkciją atsargiai.

IGTV yra „Facebook“ atsakas „Youtube“. Čia skelbiami įrašai turi būti tarp 15 sekundžių ir 60 minučių, ir čia tikimasi kiek aukštesnės kokybės nei „Instagram Live“ ar „Instagram Story“. Pagalvokite apie tai – gal čia galite skelbti redaguotą įrašą iš renginio, pristatymo video klipą ar pan. Tinka tai, kas yra aukštos kokybės. O jei dar tik pradedate eksperimentuoti su video, pradžiai geriau išmėginti „Live“ ir „Stories“ funkcijas, o į IGTV nerti, kai jau turėsite daugiau įgūdžių kurti kokybišką video turinį.

Kalbant apie įrašų skelbimo laiką, daug influencerių skundžiasi, kad jiems nuolat tenka kovoti su „Instagram“ algoritmu ir jie neperpranta jo veikimo. Vartotojai naujienų srauto viršuje turėtų matyti paskelbtus naujausius įrašus – todėl paskelbimo laikas čia ypač svarbus. Vėlgi, reikia išsiaiškinti, kada jūsų auditorija yra aktyvi – o tam reikalingas „Instagram Insights“ įrankis, prieinamas tik verslo paskyroms. Čia galima matyti, kiek vartotojų matė įrašą, iš kokių šalių ir pan.

LinkedIn

„LinkedIn“ jau turi daugiau nei 675 mln. vartotojų ir šis skaičius nuolat auga – taigi, didžiulė potenciali auditorija. Tačiau šis socialinis tinklas labai skiriasi nuo kitų. Kadangi jo pagrindinis tikslas – profesionalų bendravimas, įrašus reikia skelbti kur kas atsargiau. Jie turi būti rimti, aktualūs jūsų industrijai ir kitiems profesionalams.

Čia geriausiai veikia ilgi įrašai, prilygstantys straipsniams – toks turinys teigiamai veikia ir jūsų vardo paiešką „Google“. Tad, jei norite sėkmės čia, pratinkitės kurti tinklaraščio tipo turinį.

Dalinkitės mintimis apie naujausias tendencijas, tyrimus, prognozes – viskuo, kas profesionalų bendruomenėje gali stiprinti jūsų reputaciją. Jei norite skelbti video – tai gali būti jums patikusi „TED“ kalba ar panašaus tipo turinys, kuris būtų naudingas ar įkvėptų kitus profesionalus.
„LinkedIn“ gali pakakti ir vieno įrašo per savaitę – jei jis bus kokybiškas, tai geriau nei kasdien skelbiamas pusėtinas turinys. Bet jei sugebate sukurti išties vertingo turinio kasdien – galite irgi jį skelbti nebijodami, kad jis kažkur dings.

Kaip ir kituose socialiniuose tinkluose, kalbant apie laiką, reikia atskirai analizuoti jūsų tikslinės auditorijos duomenis, bet bendra logika yra tokia, kad tinkle, skirtame profesionalams, dažniausiai geriausiai tinka pirmoji dienos pusę, nuo antradienio iki ketvirtadienio. Žinoma, galima įrašus skelbti ir kitomis dienomis, bet paprastai darbovietėse pirmadieniai ir penktadieniai būna intensyviausi, tad didesnė tikimybė, kad jūsų įrašai tada nebus pamatyti.

TikTok

Į „TikTok“ daug kas dar nežiūri rimtai ir galvoja, kad jis skirtas vaikams ar jaunimui – tačiau taip galvoti neteisinga. Šis tinklas sparčiai auga ir jame atsiranda vis daugiau didžiųjų kompanijų, net tokių rimtų leidinių kaip „Wall Street Journal“ ir tt. Jo ypatybė ta, kad čia paskelbti video įrašai neturi aiškios rodymo logikos – naujienų sraute gali pasirodyti ir prieš savaitę ar mėnesį įkelti video. Norintiems gauti bent kiek aiškesnių duomenų, kada būna aktyvi jų auditorija, būtina turėti profesionalams skirtą paskyrą, o dar geriau – įrankį kaip „Pentos“, kuris, deja, yra mokamas, bet suteikia daugiau duomenų.