Leiskite Jums papasakoti istoriją. Vienas JAV įsikūrusių meno institutų tąmet ruošėsi itin svarbiai parodai. Pirmą kartą istorijoje į Šiaurės Ameriką turėjo atvykti visos trys pasaulyje garsaus paveikslo, kuriame vaizduojamas jo autoriaus kambarys, versijos. Apie tokio masto įvykį reikėjo informuoti ir atkreipti dėmesį. Nuspręsta tą padaryti kūrybiškai – įrengtas realus paveiksluose vaizduojamo miegamojo atitikmuo, kuriame apsistoti buvo galima sumokėjus vos 10 JAV dolerių už naktį. Už šią sumą taip pat buvo suteikti ir bilietai į parodą.

Pirmasis blokas nakvynių buvo užsakytas per 5 minutes nuo kampanijos paleidimo, o į institutą per kelis laikinos parodos mėnesius suplūdo rekordinis skaičius lankytojų – didžiausias per pastaruosius 15 metų. Taip, tai buvo Čikagos meno instituto partnerystė su nakvynių rezervavimo platforma „Airbnb“ siekiant pranešti apie visų trijų Vincento van Gogo paveikslo „Miegamasis“ versijų parodą. Kaip rašoma portale „Adweek“, investavus vos 500 tūkst. JAV dolerių, šios kampanijos pasėkoje buvo sugeneruoti 2 mln. JAV dolerių papildomų pajamų.

Tokio lygio projektai žavi, tačiau pamačius jų biudžetus ne vienam nusvyra rankos, kai vietoje pusės milijono, kurį kažkas gali išleisti vienai kampanijai, turime dešimtąją, o gal tik šimtąją dalį šios sumos visiems metams. Visgi, jei partnerysčių ieško tie, kurie ir taip turi daug resursų, kodėl gi šios strategijos nepasitelkus mažesniesiems?

Kas yra marketingo partnerystė?

Vos paskelbus apie „Marketingo partnerysčių platformos“ startą tapo aišku, kad ne visi vienodai supranta, kas toji marketingo partnerystė. Vieniems tai pasirodė tiesiog naujas kanalas klientų paieškai, juk jei teiki marketingo paslaugas, tai jau ir marketingo partneris. Kitiems tai sušvito kaip galimybė surasti, kas prisijungtų prie jų plėtojamo tinklinės rinkodaros projekto. Ir vis dėlto, platforma skirta ne tam.

Platformos požiūriu marketingo partnerystė – tai, bendradarbiavimas marketingo srityje tarp dviejų ar daugiau tarpusavyje nekonkuruojančių, tačiau su tuo pačiu rinkos segmentu/-ais dirbančių įmonių ar asmenų. Kartu vykdydami projektą partneriai po lygiai (arba kaip susitaria) pasidalina susijusius kaštus ir/ar darbus, apsimaino prekėmis ar paslaugomis, skiria kitų resursų. Nė vienas iš partnerių šiuo atveju nėra paslaugų teikėjas kitų partnerių atžvilgiu.

Nuo bendrų reklamos leidinių ar naujienlaiškių, vienas kito arba kartu sukurto turinio sklaidos, prizų įsteigimo vienas kito renginių metu iki bendrų lojalumo programų, socialinių iniciatyvų, rinkos tyrimų, vienas kito prekių pardavimo savo prekybos vietose ar net bendrų produktų – svarbu, kad visoms pusėms partnerystė būtų naudinga ir padėtų siekti jų marketingo tikslų.

Kodėl verta pasitelkti marketingo partnerystes?

Neretai mažus verslus nuo puikių marketingo kampanijų vystymo sustabdo lėšų stygius. O ir pats galvojimas, kad beveik nieko sau leisti negali, dažnai apriboja kūrybiškumą. Partnerystės čia gali padėti.

Jeigu Jūs turite X sumą pinigų ir Jūsų potencialus marketingo partneris turi X sumą pinigų, tai dirbdami kartu projekto vystymui turėsite jau du kartus didesnį biudžetą. Kad ir kokių marketingo tikslų vedini bendradarbiaujate, didesnis biudžetas leidžia pasiekti didesnį ir/ar greitesnį efektą, taigi, įdėję lygiai tiek pat, laimite daugiau.

Dirbdami su partneriais dažnu atveju apjungiate ne tik biudžetus, bet ir tam tikra prasme išplečiate savo komandą. Tai reiškia, kad per tą patį laiką, nedidindami sąnaudų, galite nuveikti daugiau. Be to, neretai du ar keli žmonės su skirtingomis patirtimis kartu gali sukurti tai, kas jiems dirbant atskirai nė nebūtų atėję į galvą.

Beje, ne visos marketingo partnerystės reikalauja piniginio indėlio iš abiejų pusių – gali būti, kad naudą vieni kitiems, o gal ir visuomenei, sukursite mainų pagalba. Jūs įsteigsite prizus, o partneris Jums suteiks reklaminį plotą savo renginyje. Jūs padovanosite dažus, o partneris pasirūpins, kad apšiurusio pastato siena būtų sutvarkyta ir papuošta talentingų menininkų piešiniais. Erdvės bendradarbiavimui tikrai daug.

Marketingo partnerystės taip pat gali padėti atrasti naujus komunikacijos kanalus, praplėsti savo prekių ar paslaugų spektrą ar net įeiti į naujas rinkas. Kitaip tariant, marketingo partnerystės leidžia su ribotais resursais, kuriuos turime, padaryti daugiau ar net pasiekti tai, ko savomis jėgomis negalėtume.

Be abejo, visa tai įmanoma tik su tinkamais partneriais, tad į jų paieškos procesą reikėtų žiūrėti ne kaip į trumpalaikės naudos galimybę, bet kaip į ilgalaikę investiciją. Pradžioje tai galimai pareikalaus daugiau laiko atrankai, tačiau ateityje neš sėkmingos partnerystės vaisius.

Marketingo partnerystės gali būti pasitelktos daugybe atvejų, svarbu ramiai prisėsti pagalvoti kur konkrečiai jas galėtumėte panaudoti būtent Jūs ir nieko nelaukus pradėti partnerių paiešką.

Daugiau informacijos.

M360