Internetinių platformų, kaip „Google“ ir „Facebook“, platinamų naujienų turinys turi būti reguliuojamas, teigiama Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybės užsakytame tyrime, rašo CNBC.

Antradienį paskelbtame tyrime, kurį atliko Francesos Cairncross vadovaujama komanda, teigiama, kad valstybinis reguliuotojas turi užtikrinti, jog didelės technologijų įmonės padėtų vartotojams atpažinti patikimas ir tikras naujienas savo platformose. Tyrimo išvadose rekomenduojama, kad reguliuojanti institucija galėtų įpareigoti internetines platformas plėsti jau veikiančias iniciatyvas aptikti netikrą turinį.

„Ši užduotis yra pernelyg svarbi, kad ją būtų galima palikti komercinių subjektų valioje“, – teigiama tyrime.

Socialiniai tinklai, kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „YouTube“, ilgą laiką buvo kritikuojami dėl žiūrėjimo pro pirštus į netikrų naujienų paplitimą. Nors bendrovės investuoja vis daugiau lėšų į priemones, padėsiančias užkirsti kelią dezinformacijai, JK tyrimo autorių teigimu, šios socialinių tinklų pastangos turi būti sustiprinti vyriausybinės agentūros.

„Pastarojo dešimtmečio patirtis rodo, kad socialiniai tinklai puikiai suderina milžiniškus pelnus su didžiuliais kiekiais netikrų naujienų“, – rašoma tyrime.

Jungtinės Karalystės premjerė Theresa May praėjusiais metais įpareigojo F. Cairncross ištirti „aukštos kokybės žurnalistikos kūrimo ir platinimo tvarumą“. Prie tyrimo prisidėjo leidėjai, reklamdaviai, žurnalistai, akademikai ir verslo grupės.

Jungtinės Karalystės tyrimo išvados gali paskatinti griežtesnį socialinių tinklų reguliavimų šalyje ir visoje Europoje. Pabrėžiama, kad tyrimo išvados nėra teisiškai įpareigojančios, jos bus svarstomos JK vyriausybės.

Tyrimas taip pat ragina JK konkurencijos tarnybą ištirti internetinės reklamos sektorių, užtikrinant sąžiningą konkurenciją. „Google“ ir „Facebook“ reklamos pajamos 2017 m. sudarė 54 proc. visų internetinės reklamos pajamų Jungtinėje Karalystėje.

„Vyriausybė turi imtis priemonių, kad „Google“ ir „Facebook“ nepadarytų nepelnytos žalos leidėjams“, – rašoma tyrimo išvadose.

Praėjusią savaitę Vokietijos konkurencijos tarnyba nusprendė, kad „Facebook“ pasinaudojo dominuojama padėtimi rinkoje renkant vartotojų duomenis. Tarnybos teigimu, „Facebook“ negali naudoti duomenų, gautų iš „Instagram“ ir „Whatsapp“, be vartotojų žinios. „Facebook“ tikino skųsiantis sprendimą.

Tuo tarpu teisės ekspertai sako, kad konkurencijos tarnybos Europoje yra pajėgios kovoti su technologijų įmonių įsigalėjimu regione.

„Konkurencijos tarnybos dažnai turi daugiau patirties ir išteklių nei duomenų apsaugos agentūros, todėl jų šansai sėkmingai parengti bylą prieš didelę įmonę, kaip „Facebook“, yra kur kas didesni“, –CNBC sakė Kolumbijos teisės mokyklos profesorė Anu Bradford.

Europos Komisija (EK) šiuo metu tiria „Google“ veiklą dėl konkurencijos taisyklių pažeidimų reklamos versle. Komisija jau skyrė dvi didžiules baudas bendrovei už konkurencijos taisyklių pažeidimus, susijusius su „Android“ įrenginiais ir kainų palyginimo programėle.

ELTA

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją