Esu įsitikinęs, kad komunikacijoje 30 proc. sudaro KĄ tu pasakai, o 70 proc. – KAIP tu tai pasakai. Panašiai yra ir su dizainu marketinge – forma pasako daugiau negu turinys. Todėl marketingo ir dizaino meilė yra sena kaip pats marketingas – kiekvienas save gerbiantis marketingistas šone turės žmogų su „gera akim dizainui“, kuris pasitelkęs reikiamus burtus padarys, kad pamačius formą, norėtumei pasigilinti ir į turinį.

Apie tai, kas tą meilę stiprina iš dizainerio pusės, yra daug straipsnių ir dar daugiau meme’ų. Nori būti mylimas dizainerio – neprašyk: „sumesk greitą“, „padidink logotipą“, „čia daug baltos vietos, galėčiau dar įsprausti turinio“, duok protingus terminus, aiškiai pateik užduotį ir dar aiškiau duok grįžtamąjį ryšį, na ir t.t. Bet dabar aš apie tai, ko marketingistas tikisi iš dizainerio, nes it takes two to tango.

Taigi, kas mano akimis tą meilę padarytų abipuse?

Pamatęs dizainą aš norėčiau pasakyti:

– „Taip, tai atitinka brandbook`ą“. Jei dar prieš pradėdamas darbą dizaineris gerai išstudijavo brandbook’ą ir geriau už mane žino prekės ženklo nuotaiką, šriftus, spalvas, nuotraukas, grafinius elementus, kompozicijas tinka naudoti šiam prekės ženklui – super! Nuoseklumas ir vientisumas visoje komunikacijoje yra labai svarbu, o tai užtikrina teisingas vadovavimasis brandbook’u.

– „Atrodo originaliai“.
Nesinori, jog maketas būtų lyg jau kažkur matytas arba morališkai pasenęs. Niekas, tikriausiai, nepadarys maketo labiau neįdomiu nei panaudota tipinė nemodifikuota stockinė nuotrauka, o priverčiantys atkreipti dėmesį ir pasukti galvą elementai reikalingi visuose dizaino darbuose.

– „Turinys buvo suprastas teisingai“. Iš dizainerio tikiuosi, kad turinys bus ne tik sudėtas į estetišką visumą, bet ir taps lengviau skaitomas ir suprantamas. Tam dizaineris turi įsigilinti į turinį ir gerai suprasti, kas jame svarbiausia, kur turi stabtelėti akys. Ir tai turi gerai atsispindėti makete, pasitelkiant vizualinę hierarchiją.

– „Smulkmenų žiūrėti nebereikia, tiesa?“ Skaitydamas turinį pastebėjai klaidą ir ją pataisei, maketuodamas pasitikrinai, ar ikonos tikrai sulygiuotos, o makete esančiame telefono numeryje tikrai visi skaičiai… man net nereikia klausti, nes žinau, kad ir taip du kartus peržiūrėjai. Visi sutaupysime daug laiko, jei per kelias rankas perėjęs maketas pasitvirtinimui negrįš su pastaba, kad paragrafo gale trūksta taško.

– „Šituo darbu didžiuotis galėsime ABU“. Jei dizaineris nebijojo paprieštarauti, kai prašiau naudoti ryškesnę spalvą antraeiliam tekstui, bet įsiklausė į tai, kad reikia lengviau skaitomo šrifto, taip ir gimė darbas, kuriuo galime abu būti užtikrinti. Dizaineris geriau nei aš žino, koks sprendimas mano įvardintai problemai yra tinkamiausias. Tik svarbu, kad teisingai suprastų problemą, kurią stengiuosi iškelti.

Marketingo specialistas – padaras ne iš paprastųjų, bet kai abu (dabar jau) žino, ko vienas iš kito tikisi, darbas, galbūt, bus šiek tiek paprastesnis.

M360