Interneto dienos auditorija su kiekviena karta smarkiai auga, per dvi kartas laikas prie interneto padvigubėjo – tiek pat padaugėjo ir blokuojančių reklamą internete, rodo „Kantar“ tyrimas.

Šiuo metu vidutinė interneto dienos auditorija siekia beveik 80 proc. ir tyrėjai pastebi, jog su kiekviena karta įsitraukimas į internetą stiprėja, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Jeigu lyginame kūdikio bumo kartos duomenis ir X kartą – tai dienos auditorija skiriasi daugiau nei pusantro karto. O tarp Z kartos žmonių – dienos interneto auditorija siekia apie 95 proc., nedaug trūksta iki absoliutaus šimto“, – sako „Kantar“ media tyrimų vadovė Justina Dundulytė.

Pasak jos, vis labiau įsitraukiant į internetą, aktyviau imamos naudoti ir reklamos blokavimo programos. Vidutiniškai tokias programas naudoja kiek mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų.

„Tarp jaunesnių žmonių jų naudojimas paplitęs labiau – iš kūdikio bumo kartos tik daugiau nei dešimtadalis blokuoja reklamos turinį, X kartoje – jau penktadalis, Y kartoje – daugiau nei trečdalis, o Z kartoje – daugiau nei pusė, be to, dar dešimtadalis šios kartos žmonių teigia planuojantys jas imti naudoti“, – tendenciją įvardija J. Dundulytė.

Namai be interneto – ne Z kartos namai

Lietuvoje apie 88 proc. gyventojų namuose turi internetą, tačiau Z kartos namuose – vos apie 1 proc. neturi interneto, nedaug nusileidžia ir Y karta (tik mažiau 2 proc. neturi interneto). Palyginimui, trečdalis kūdikio bumo kartos gyvena namuose be interneto.

Z kartai internetas tapo neatsiejamu namų atributu, kaip vanduo ar elektra, tik jaunimas dažniau nei kitos kartos jungiasi prie interneto jau ne per kompiuterį, o mobiliuoju telefonu, tad jų internetas yra visada po ranka“, – pastebi „Kantar“ ekspertė.

Jaunoji karta internete praleidžia dvigubai daugiau laiko nei jų pirmtakai
© Organizacijos nuotr.


Lūžio taškas jungiantis per mobiliuosius

Žiūrint bendrus interneto dienos auditorijos duomenis, Lietuvoje jau įvyko lūžio taškas – prisijungimas per išmaniuosius telefonus pralenkė kompiuterius. Ši tendencija ypač akivaizdi Y ir Z kartoje. Planšetės ir išmanioji TV daugiausia gerbėjų turi Y kartoje – apie 18 proc. šios kartos atstovų jungiasi prie interneto per planšetę, skirdami tam mažiau nei 20 minučių per dieną. Per išmaniąją televiziją jungiasi apie 12 proc. visų Lietuvos gyventojų – panašiai ir jaunoji Z karta, nors ji šiam būdui jau teikia mažesnę pirmenybę nei pirmtakė Y karta (18 proc.).

„Įrenginių pasirinkimas skirtingose kartose kinta – kūdikio bumo karta daugiausia (49 proc.) jungiasi per kompiuterį (vs per mobiliuosius – 33 proc.), X karta šį atotrūkį sumažino iki kelių procentų (69 proc. vs 63 proc.), Y kartoje – prisijungimas mobiliaisiais jau pralenkia kompiuterius 15 proc. punktų, o Z kartoje – 88 proc. jau jungiasi per mobiliuosius“, – sako J. Dundulytė.

Ji priduria, kad Z kartoje vis dėlto didelė dalis toliau jungiasi ir per kompiuterius – apie 77 procentai.

Z karta „dirba“ prie interneto

Darbo dienomis prie interneto Lietuvos gyventojas vidutiniškai praleidžia beveik 4,5 valandos – tuo tarpu Z kartos žmonės internetui skiria pusantro karto daugiau laiko – beveik 7 valandas.

Savaitgaliais prie interneto praleidžiama vidutiniškai keliolika minučių mažiau.

„Laikas praleidžiamas internete, su kiekviena karta apčiuopiamai ilgėja: kūdikio bumo karta praleidžia apie 2,5 val., X karta – 3,8, Y – beveik 5,5, o Z – nedaug trūksta iki 7 val. per dieną. Lyginant keturių kartų pokyčius, kiekvienos kartos laikas, praleidžiamas prie interneto, padvigubėjo“, – sako „Kantar“ media tyrimų vadovė J. Dundulytė.

Orientacinis dabartinis kartų atstovų amžius: kūdikio bumo karta – dabartiniai 54–75 metų žmonės, X karta – 43–53 metų, Y karta – 25–42 metų, Z karta – gyventojai, kuriems šiuo metu 24–16 metų.

Apie tyrimą

Kantar Interneto naudotojų tyrimas – reprezentatyvus tyrimas, atliekamas kasmet ir analizuojantis žmonių elgseną internete, jo metu 2019 m. buvo apklausta 1799 16–74 m. respondentai. Tyrimas atliktas šių metų vasario–balandžio mėn.

M360