Palangoje įvyko reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ jau penktą kartą pajūryje organizuojamas kūrybinis maratonas „Creative Brief Contest“. Kaip paskatinti tvarų vartotojiškumą, suteikiant drabužiams antrą šansą? Į šį klausimą Palangoje įsikūrusioje bendrystės erdvėje „3O – Out Of Office“ esančioje „Elektrum“ salėje bandė atsakyti jaunieji talentai, padedami reklamos profesionalų.

Jau penktą kartą reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ ir šiemet „Vinted“ organizuojamame kūrybiniame maratone „Creative Brief Contest“ jie ieškojo kūrybinio sprendimo reklamos kampanijai, kuriai šiais metais užduotį suformavo „Vinted“ – didžiausia internetine naudotų mados prekių platfoma Europoje, siekianti įrodyti, kad naudotos prekės gali būti tokios pat geros kaip ir naujos, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Labai džiaugiamės, kad tvarumo tema sulaukia vis daugiau dėmesio ir šiemet prie mūsų prisijungė tokie tvarūs rėmėjai ir partneriai kaip pagrindinis rėmėjas „Vinted“, „ADC*LT“ festivalis, kurio pagrindinė šių metų tema – atsakinga kūryba yra labai artima kūrybinam maratonui ir dalyvių maitinimu besirūpinanti „Auga“ , – džiaugėsi „The Atomic Garden“ mokyklos direktorius Aivaras Šičkus.

„Creative Brief Contest“
„Creative Brief Contest“
© Jordis Šatūnas

Kūrybinis maratonas vyko net keturias dienas. Pirmoji diena buvo skirta teorijai – dalyviai klausė tarptautinių ir vietinių pranešimų ir kūrybinės užduoties pristatymo. Antrą ir trečią dieną, konsultuojami tokių mentorių kaip „New!“ kūrybos vadovė Aistė Jūrė, DDB Minsk kūrybininkas Gabrielius Jucevičius, „Clinic 212“ vykdantysis kūrybos vadovas Mantas Velykis ir mokyklos alumnės — „Milk“ vyr. kūrybininkė Barbara Maliukaitė bei „FOLK“ kūrybininkė Evelina Vanagė, dalyviai praktiškai darbavosi prie savo idėjų, kurias pristatė ketvirtąją dieną. Geriausią idėją pasiūliusios Greta Karaliūtė ir Ieva Šeškaitė buvo apdovanotos 7700 eurų stipendija dviems reklamos kūrybos kursui.

„Pradžioje į iškeltą problemą žiūrėjome iš įvairiausių kampų ir pradiniame idėjų sąraše, kurį reikėjo pristatyti mentorei Aistei Jūrei, nesureikšmindamos įrašėme mintį, jog vaikystėje vyresniųjų išaugti drabužiai dažniausiai būdavo perduodami jaunesniajam. Mums tai buvo įprastas ir niekuo nestebinantis dalykas mūsų giminėje (mes pačios esame pusseserės). Aistei ši mintis surezonavo, nes ji pati turi sesę ir drabužiai jų šeimoje taip pat keliavo iš rankų į rankas. Paragintos apie tai pasidomėti plačiau, iš aplinkinių išgirdome daug smagių vaikystės istorijų, aptikome įvairiausių juokelių internete („memes“ ), kuriuose vaizduojama vyresnioji sesė bando susigrąžinti savo drabužius plėšdama juos nuo apsirengusios jaunesniosios ar vyresnioji palieka prie spintos priklijuotą raštelį – „net nebandyk imti mano drabužių“. Supratome, jog ši idėja emociškai liečia daug suaugusiųjų prisiminimų ir tai yra realus atitikmuo, kada dėvėti drabužiai mums buvo pirmasis pasirinkimas. Todėl savo reklama siekiame priminti geriausius vaikystėje jausmus dėvint dėvėtus drabužius ir paklausti savęs, kodėl taip nebedarome suaugę“ , – pasakoja pirmos vietos laimėtojos.

Antrą konkurso vietą ir 3850 eurų stipendiją studijuoti laimėjo Elzė Vadopalaitė ir Jekaterina Smirnova. „Creative Contest Brief contest buvo netikėta ir nereali vasaros kulminacija. Visiškai nesitikėjau taip gerai praleisti laiką ir dar laimėti. Buvo labai smagu – tiek pačios idėjos vystymas, mentoriaus pagalba, profesionalų pristatymai, komandinis darbas ir atmosfera konkursą pavertę į labai smagią ekskursiją po reklamos industriją“, – pasakoja Elzė.

„Prie idėjos priėjome pažingsniui. Pradžioje pagalvojome, kad galime padaryti truputį atvirkščiai ir kaip tik skatinti žmones pirkti kuo daugiau drabužių. Tada kartu su Mantu Velykiu išvystėme idėją ir sugalvojome daryti du viename – plakatą su galimybe jį apversti, kad pati reklama būtų nors kažkiek tvaresnė“, – antrosios vietos laimėtoją idėją komentuoja Jakaterina.

„Kūrybiškumas – raumuo, netreniruojamas jis atrofuojasi. Dalyvavimas „The Atomic Garden“ konkurse mums buvo lyg kontrolinė treniruotė geriausioje kūrybiškumo sporto salėje – pasitikrinome iki šiol sukauptas žinias ir patirtį. Keturių dienų darbo rezultatai ir 3-ioji vieta išties įkvepia kurti toliau!

Konkurse sukūrėme plakatų seriją „Let it go“ (liet. „Paleisk“). Jų žinutė – tai priminimas žmonėms apie drabužius, kurie dėl įvairiausių priežasčių nugulė jų spintose ir yra nebenaudojami. Šmaikščiomis frazėmis, „tarp eilučių“ įvardinami tas priežastis norime paskatinti žmones jiems nebereikalingus drabužius paleisti (jų tikrai nebeprireiks!), parduoti ir taip suteikti jiems antrą šansą“, – savo idėją komentuoja trečios vietos – 2540 eurų stipendijos laimėtojai Paulina Urbštaitė ir Žygimantas Mitkus.

Visi laimėtojai mokysis Reklamos kūrybos kurse, kuris startuoja spalio 11 d. Dalinamės kūrybinio maratono akimirkomis.

M360