Šalyje paskelbus visuotinį karantiną, daugelis savo kailiu išbando darbo iš namų realybę. Pagrindiniai su tuo susiję iššūkiai – efektyvaus darbo ir komunikacijos per nuotolį užtikrinimas.

Verslo skaitmenizavimo paslaugas teikiančios įmonės „Baltic Amadeus“ patirtis rodo, kad darbas nuotoliniu būdu sėkmingai gali būti organizuojamas ir turint daugiau kaip 200 darbuotojų.

Tiesa, tam praverčia aibė komunikaciją lengvinančių įrankių ir sprendimų, leidžiančių skirstyti užduotis, prioritetus, bendrauti ir bendradarbiauti tiek tarpusavyje, tiek ir su klientais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Patarimais „Baltic Amadeus“ dalijasi ir su kitais, siekiančiais palengvinti darbą iš namų.

Virtualus bendravimas. Kasdieniniam bendravimui organizacijos viduje ir komandų tarpusavio komunikacijai įmonė rekomenduoja naudoti tiesioginių pranešimų platformą „Slack“. Patys jie taip pat naudoja ir uždarą darbuotojų grupę socialiniame tinkle „Facebook“.

Svarbu aiškiai apsibrėžti, kokia informacija kokiuose kanaluose turi būti. Visi darbuotojai privalo laikytis vienodų taisyklių, tai leidžia nepasimesti kasdienių žinučių gausose ir suprasti, kur kokios informacijos ieškoti.

Virtualūs susitikimai ir vaizdo konferencijos. Bene tinkamiausia ir patogiausia platforma tam – „Microsoft Teams“. Atsižvelgiant į klientų infrastruktūrą, šis įrankis gali būti naudojamas ir komunikacijai su klientais, partneriais.

Darbo paskirstymui ir užduočių valdymui „Baltic Amadeus“ pasitelkia „Atlassian“ produktus. Pagrindiniai iš jų – „Jira“ ir „Confluence“. Pirmasis – skirtas užduočių valdymui ir efektyvumo stebėjimui, antrasis – informacijos apsikeitimui, dalinimuisi žiniomis ir tobulėjimui.

Be jokios abejonės, el. paštas bei telefonas taip pat yra tos priemonės, kuriomis bendraujame su pasauliu, tačiau ypatingą prioritetą šiuo metu verta teikti tiems įrankiams, kurie leidžia mums bendraujant vieniems kitus matyti.

IT sprendimai gali palengvinti ne tik komunikaciją, bet ir užtikrinti efektyvesnį projektų valdymą. Kasdien naudojame daugiau kaip trisdešimt skirtingų platformų, debesų kompiuterijos paslaugų, kodų saugyklų – „Git“, „TFS“, „Azure“, „BitBucket“, „Sonar“, „Postman“, „WinScp“, „SQL“, „PuTTY Configuration“ ir pan.

Kiekvienas naudojamas įrankis yra savaip svarbus, tačiau ne ką mažiau svarbūs šiame nuotolinio darbo laikotarpyje yra ir labai aiškūs procesai bei atsakomybės. Žinojimas, ką darai, kam darai, koks tavo indėlis ir visi reikalingi įrankiai leidžia pasiekti norimus rezultatus, bet kokiomis sąlygomis“, – sako „Baltic Amadeus“ atstovai.

M360