Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos (IPRA) Tarybos narys Philippe'as Borremansas gegužės 30 dieną „PR Impact Awards 2019“ konferencijoje Vilniuje skaitys pranešimą „Penkios ryšių su visuomene tendencijos: ateitis yra dabar“.

Šiuo metu Maroke gyvenantis nepriklausomas Belgijos ryšių su visuomene konsultantas teigia, kad ryšių su visuomene rinka sparčiai augo ir keitėsi pastaruosius 10–15 metų, tačiau tik neseniai visos rinkos mastu atėjo suvokimas, kad vykstantys pokyčiai yra sisteminiai – keičiasi veiklos pamatai ir atėjo metas įvertinti realų interneto socialinės dinamikos poveikį visai komunikacijai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Interaktyvių bendruomenių įtaka

Pasak jo, technologinė pažanga lemia, kad komunikacijos lauke aktyviai veikiančių suinteresuotų šalių žemėlapis yra spalvingas ir nuolat kinta.

„Tai, kad nematome pilno komunikacijos rinkos dalyvių vaizdo, lemia realybė, jog interaktyvios bendruomenės gali susikurti per kelias minutes ir išaugti į galingus judėjimus per kelias savaites. Tad kaip mums nebūti tais, kurie tik vejasi“, – skatina galvoti nepriklausomas ryšių su visuomene konsultantas, besispecializuojantis krizių komunikacijos ir komunikacijos krizių vadybos srityse.

Iššūkis, neišvengiamai laukiantis ryšių su visuomene specialistų – pasirūpinti savo pačių gera savijauta
© Asmeninis albumas

Gegužės 30 d. Vilniuje vyksiančiame „PR Impact Awards 2019“ renginyje P. Borremansas kalbės apie penkias kryptis, kur link artimiausiu metu judės ryšiai su visuomene. Dabar jis užsimena apie kelis ryšių su visuomene profesionalų laukiančius iššūkius.

Suderinti technologijų ir sociologijos atradimus

„Pirma, mes turime priėjimą prie galingų technologinių instrumentų, tačiau daugybė tyrimų rodo, kad komunikacijos tikslais per mažai išnaudojame plačias jų teikiamas galimybes. Išmokti efektyviai naudotis technologijomis, suderinant jas su naujausiomis sociologijos žiniomis, tai tarsi įkopti į statų kalną.

Tai vienas pagrindinių mūsų laukiančių iššūkių. Gera žinia, kad turime visus tam reikiamus išteklius: protingus žmones, lengvai prieinamas technologijas ir nusiteikimą bendradarbiauti“, – sako Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos tarybos narys.

Kitas reikšmingas pokytis, anot P. Borremanso, dylančios ribos tarp skaitmeninės komunikacijos, rinkodaros ir senųjų gerųjų ryšių su visuomene.

„Viena svarbiausių mūsų trumpojo laikotarpio užduočių – rasti raktą, kaip suderinti visus keturis PESO (angl. paid, earned, shared and owned channels) modelio elementus – komunikaciją perkamoje, valdomoje, įtraukiančioje ir užtarnautoje medijoje. Nematau nieko blogo, jei naudosime kitų industrijų kolegų taktikas, jei tik tai neprieštarauja ryšių su visuomene specialistų etikos kodeksui“, – sako P. Borremansas.

Naujas įrankis komunikacijos vertei matuoti

Kaip vieną naudingiausių įrankių ryšių su visuomene specialistams P. Borremansas nurodo AMEC organizacijos (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) sukurtą ryšių su visuomene kuriamos vertės matavimo sistemą.

„Kaip įmonės supras ryšių su visuomene atnešamą vertę, jei negalėsime įrodyti poveikio, kurį ryšių su visuomene darbas gali padaryti. Vertės klientams kūrimo esmę sudaro detalus tikslų apsibrėžimas ir rimtas, integruotas požiūris – kaip matuosime ir vertinsime tą sukuriamą vertę“, – pabrėžia IPRA tarybos narys.

Pasak jo, šiandien komunikacijos srities profesionalams svarbu išdrįsti pademonstruoti užsakovams, jų valdybai – kokią iš tikrųjų vertę gali sukurti ryšiai su visuomene. Būsimas „PR Impact Awards 2019“ konferencijos pranešėjas pusiau juokauja, kad „velnio advokatų“ įvaizdį jau turime, dabar ryšių su visuomene srityje mums reikia drąsių švietėjų ir tarpininkų“.

Baigdamas interviu P. Borremansas nustebino, kad dar vienas iššūkis, neišvengiamai laukiantis ryšių su visuomene specialistų, yra pasirūpinti savo pačių gera savijauta.

„Mes privalome pakeisti tai, kaip dirbame – kalbu ne apie techninius pokyčius, o žmogiškuosius. Neseniai paskelbta ataskaita „#FuturePRoof report“ ir kiti tyrimai rodo, kad gera savijauta mums nėra prioritetas – ryšių su visuomene specialistai dirba nesveikoje aplinkoje, pilnoje streso, įtampos, skubos ir tikrai per mažai dėmesio skiria savo sveikatai, gerai savijautai ir subalansuotam gyvenimo būdui“, – atkreipia dėmesį į Lietuvą atvykstantis IPRA tarybos narys.

M360