Pagrindinės skaitmeninės reklamos ir rinkodaros bendrovės Baltijos šalyse susivienijo ir įsteigė šios industirjos asociaciją – Interaktyviosios reklamos biurą Baltijos šalyse (IAB Baltics). IAB Baltics siekia suburti pirmaujančius Lietuvos, Latvijos ir Estijos skaitmeninės žiniasklaidos ir reklamos industrijos dalyvius, kad galėtų atstovauti jų interesams, atlikti pažangiausius rinkodaros ir žiniasklaidos tyrimus, skatinti darbuotojų švietimą ir keistis patirtimi.

IAB – tai pasaulinė skaitmeninės reklamos rinkos dalyvių asociacija, veikianti dešimtyse šalių ir turinti daugiau kaip 700 narių. „Baltijos šalys buvo vienas iš nedaugelio regionų, neatstovaujamų IAB Europos žemėlapyje, o mūsų rinkos duomenys nebuvo analizuojami pasauliniame IAB tyrime. Trūksta pakankamų duomenų apie Latvijos, Lietuvos ir Estijos interneto reklamos rinkų dydį ir galimybes. Tai turi neigiamos įtakos pritraukiant pasaulinius reklamos užsakovus ir mažina reklamos paslaugų eksporto galimybes. Reguliarūs Baltijos šalių reklamos rinkos duomenų tyrimai leis nustatyti tendencijas ir susidaryti tikslesnį vaizdą apie interaktyviosios reklamos veiklos apimtis“, – sako IAB Baltijos šalių valdybos pirmininkė Digna Degtjarova.

Be tyrimų, pagrindiniai IAB Baltics uždaviniai yra skatinti šios industrijos plėtrą, nustatyti aiškias skaitmeninės reklamos gaires ir kokybės standartus.

„Šiuo metu Baltijos šalių skaitmeninės reklamos rinkoje nėra vieningų taisyklių. Manome, kad įvedus vienodas gaires sumažės nesąžiningų rinkos dalyvių, industrija taps skaidresnė ir sustiprės reklamos užsakovų pasitikėjimas. IAB Baltijos šalys planuoja ginti savo narių interesus, didinti industrijos vertę įstatymų leidėjams ir politikos formuotojams. Esame čia kaip patikimas šaltinis savo nariams, industrijai, reklamos užsakovams ir valdžios institucijoms, padedantis supaprastinti ir paaiškinti sudėtingą skaitmeninės reklamos pasaulį“, – sako D. Degtjarova.

IAB Baltics taip pat daug dėmesio skirs rinkos dalyvių švietimui, edukuojant apie skaitmeninę reklamą agentūras, žiniasklaidą bei reklamos užsakovus. Tai padės efektyviau panaudoti į reklamą investuojamas lėšas ir padidins Baltijos šalių reklamos rinkos konkurencingumą pasaulinėje aplinkoje. Vieningi IAB standartai ir sertifikavimo sistema pripažįstami JAV, Kanadoje, Europoje ir kituose regionuose, todėl asociacija siūlys rinkai aktualių žinių tiek šios srities specialistams, tiek studentams.

Organizaciją inicijavo pirmaujantys skaitmeninės reklamos rinkos dalyviai: „Httpool“, „Google“, žiniasklaidos bendrovė „Ekspress Grupp“, užsakomosios spaudos ir sandėliavimo bendrovė „Printful“, skaitmeninės reklamos ekspertai „Digital Matter"“ skaitmeninių inovacijų biuras „Quantitas“, reklamos agentūra „Frank by Inspired“ ir žiniasklaidos bendrovė TVNET GRUPA. Organizacija ragina prie jos prisijungti ir kitus narius.

Apie IAB Baltics:

Interaktyviosios reklamos biuras (IAB) – tai 1996 m. JAV įkurta, šiuo metu keliose dešimtyse šalių veikianti organizacija, vienijanti interaktyviosios rinkos dalyvius. Pagrindinė IAB užduotis – remti interaktyviosios reklamos rinkos dalyvių veiklą. 2001 m. pradinis Interneto reklamos biuro pavadinimas buvo pakeistas dėl rinkoje vykstančių pokyčių – internetas išsivystė ir integravosi su mobiliosiomis technologijomis bei alternatyviais komunikacijos kanalais. Todėl naujasis pavadinimas labiau atitinka šiuolaikinės interneto reklamos pobūdį.

IAB Baltijos šalys yra nepriklausoma organizacija, kuri palaikys glaudžius ryšius su IAB nariais visoje Europoje, JAV ir kitose pasaulio šalyse. IAB Baltics siekia suburti pagrindinius Latvijos, Estijos ir Lietuvos žiniasklaidos ir skaitmeninės reklamos rinkos dalyvius ir tapti pirmuoju pasirinkimu, kai reikia atstovavimo, duomenų paslaugų, pažangiausių rinkodaros ir žiniasklaidos tyrimų, skaitmeninės rinkos įgūdžių ir patirties. Asociacija ketina ginti savo narių interesus ir propaguoti interaktyviosios reklamos industrijos vertę įstatymų leidėjams ir politikos formuotojams.

M360