Konkursai skatina prekės ženklo žinomumą ir suteikia vertę, sako ekologiškais higienos produktais prekiaujančios įmonės „Gentle Day“ įkūrėja Vilmantė Markevičienė. Pasak jos, Lenkijoje iškovotas „Influencer's TOP 2019“ apdovanojimas padeda užkariauti kaimyninę ir sunkiai lietuvišką produktą įsileidžiančią rinką.

Higienos prekes ir apatinį trikotažą parduodanti lietuvių įmonė „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė „Influencer's TOP 2019“ (liet. nuomonės formuotojų TOP 2019) apdovanojimą. Kaip pasakoja prekės ženklo įkūrėja ir produktų dizainerė V. Markevičienė, į konkursą pakvietė viena iš Lenkijos rinkodaros agentūrų, su kuria „Gentle Day“ bendradarbiavo anksčiau.

„Minėtame renginyje yra renkami TOP influencerių produktai. Tad mes savo prekes siuntėme 40 nuomonės formuotojų, o jie rinko geriausius produktus. Pats renginys – grandiozinis ir vyksta dviem etapais, nes dalyvauja daug prekės ženklų. Pirmame etape gavome apdovanojimą „Gentle Day“ parduodamoms drėgnoms servetėlėms „Sveikatos ir grožio“ kategorijoje“, – dalijasi ji.

Vilmantė Markevičienė
Vilmantė Markevičienė
© DELFI / Andrius Ufartas


Organizatorių „All About Life“ oficialiame puslapyje rašoma, kad minėtoje kategorijoje varžėsi dantų pastos, kaukės, kremai, šampūnai ir kt. produktai. Nors dauguma jų kilę iš Lenkijos, buvo ir tarptautinių prekės ženklų, pavyzdžiui, „Himalaya“. Be to, „Sveikatos ir grožio“ kategorija apdovanojimuose buvo pati didžiausia.

Kaip pasakoja V. Markevičienė, metų gale vyks renginys, į kurį suvažiuos įmonės, dalyvavusios šiuose rinkimuose, ir išsamiau influenceriams pristatys parduodamus produktus: „Tai tikrai įdomus konkursas, apie panašius renginius Lietuvoje nesu girdėjusi. Lenkijoje, matyt, nuomonės formuotojai labiau susivieniję, nes yra nemažai tokių renginių, į kuriuos jie susirenka, o prekės ženklams tai tikrai naudinga.“

Konkurse „Influencer's TOP 2019“ lietuvių prekės ženklas dalyvavo tik su šlapiomis servetėlėmis – vienu iš daugelio savo produktų. Ir tokį sprendimą priėmė neatsitiktinai.

„Organizatoriai „All About Life“ vykdo šiuos apdovanojimus, kuruoja ir atrenka sąrašą influencerių, kuriems tinka produktai. Jeigu mes siųstume tik įklotus ar paketus, tai būtų skirta moterims. Šiuo atveju dalyvavome su servetėlėmis, nes auditorija plati. Be to, influenceriai – įvairaus plauko: mažesni, didesni, o kiti ir vadinamos „žvaigždės“, turinčios milijoninį sekėjų skaičių socialiniuose tinkluose“, – vardija V. Markevičienė.

Tiesa, konkursas yra mokamas, tačiau lėšos skiriamos produkto kampanijai ir informacijos apie jį sklaidai.

„Influencerių“ konkursą Lenkijoje laimėjusi lietuviška įmonė: šią rinką užkariauti nelengva
© Organizacijos nuotr.


„Gentle Day“ laimėjo sertifikatą ir ženklelį, kurį galės naudoti reklamoms, taip pat savo puslapyje, ant produktų ir pan. Anot prekės ženklo įkūrėjos, tai vienas rimčiausių renginių Lenkijoje (būtent šioje srityje), tad gautas ženklas turi nemažą reikšmę.

Apdovanojimuose prekės ženklai jėgas išbando su savo produktais, tačiau paskyra socialiniame tinkle – nemažiau svarbi.

„Konkurse dalyvaujame ne su socialinių tinklų paskyra, o su produktais. Tačiau „Instagram“ profilį reikia turėti, kadangi influenceriai dalijasi produktais, kelia juos į savo „Stories“. Tai tas pats, kaip siųsti prekę nuomonės formuotojui, o jis juo pasidalintų savo paskyroje. Šiuo atveju visi dalyvavę gauna masinį pasidalinimą, o kiti – ir apdovanojimus. Tai buvo tarsi rinkimai, nes influenceriai sulaukė įvairių prekių ir iš jų atrinko produktą, kuris labiausiai patiko“, – džiaugiasi ji.

Prekės ženklas „Gentle day“ socialiniame tinkle „Instagram“ turi nemažai paskyrų įvairiomis kalbomis. Anot V. Markevičienės, profiliai sukurti dėl produktų, veikiančių užsienio rinkose: „Lietuvoje reikia lietuviškos, angliškos tikrai neužtektų. Paskyrų nemažai, nes orientuojamės į konkrečias šalis.“

V. Markevičienės teigimu, tai ne pirmas jų laimėjimas Lenkijoje vykstančiuose renginiuose, todėl nenustebo, kad lietuvių šiame konkurse nesutiko.

„Nematome daug lietuviškų prekės ženklų, kurie eitų į Lenkijos rinką. Visai neseniai gavome apdovanojimą konkurse „Perly rynku“ (liet. rinkos perlas) – vienas rimčiausių apdovanojimų konkursų, vykstantis kartą per metus. Tačiau ten apdovanojami tik parduotuvėse parduodami produktai, t. y. maisto prekių ir kosmetikos prekių sektoriai.

Kosmetikos sektoriuje mes su „Gentle day“ įklotais tapome laureatais. Tačiau komisija buvo visai kita. Vėlgi – ten nedalyvavo nei viena lietuviška įmonė. Lenkijos rinka nėra tokia paprasta, nes prekės pigesnės, bet mūsų produktai, palyginus su rinkos kainomis, ten brangesni, tad nėra lengva įrodyti, kodėl reikia mokėti daugiau už šį produktą“, – aiškina ji.

„Influencer's TOP 2019“ apdovanojimas „Gentle Day“ pirmiausia reiškia žinomumą, kurio Lenkijoje higienines prekių ir apatinį trikotažą parduodančiai įmonei iš tiesų reikia.

„Jei „Gentle Day“ prekės ženklą Lietuvoje žino daugiau įmonių, tai Lenkijoje – dar visai mažai. Penkerius metus bandome tą rinką užkariauti, bet ji sunkiai pasiduoda, tad apdovanojimai, dalyvavimas juose skatina žinomumą ir suteikia vertę prekės ženklui. Tad mums tai daugiau rinkodarinis dalykas, kad apie „Gentle Day“ sužinotų platesnė visuomenės dalis“, – dėsto V. Markevičienė.

Jos teigimu, toks didelis „Influencer's TOP 2019“ renginys organizuotas pirmus metus, anksčiau buvo kitokio pobūdžio rinkimai.

M360