Influencerių rinkodarai tapus svarbia prekės ženklų komunikacijos priemone, o nuomonės formuotojams įgaunant vis daugiau populiarumo, norisi, kad ši verslo bendradarbiavimo forma pasiektų profesionalesnį lygį. Influenceriams, siekiantiems užmegzti gerus santykius su klientais ir išlaikyti profesionalų lygį dirbant su verslu, verta įsiminti paprastą 4P taisyklę. Paremta ilgamete darbo su nuomonės formuotojais praktika, ši taisyklė sujungia esminius verslo etikos principus, kuriais rekomenduojama vadovautis nuomonės formuotojams, siekiantiems sėkmingai bendradarbiauti su prekės ženklais.

PAGARBA arba gerbkite savo klientą, verslo partnerį

Neverskite laukti nei kliento, nei jam atstovaujančios agentūros – į gautą pasiūlymą sureaguokite kuo greičiau. Nepamirškite: klientas, kaip ir jūsų bičiulis, mato, kai žinutės lange perskaitote jo pranešimą. Gerbdami visų laiką, nepalikite besikreipiančiojo ilgam be atsakymo. Net jei pasiūlymas jūsų nedomina – atrašykite ir, mandagiai padėkoję, atsisakykite. Kitu atveju, keletą kartų kreipęsis klientas, negavęs atsakymo, tikėtina, ateityje daugiau nebesikreips.

Armina Staniulienė

PUNKTUALUMAS arba komunikuokite sutartu laiku

Vykdyti grandininę komunikaciją su keliais nuomonės formuotojais vienu metu – įprasta prekės ženklų praktika. Todėl prekės ženklo žinutę itin svarbu iškomunikuoti sutartu laiku. Būkite punktualūs ir laikykitės nurodytų terminų. Tai – jūsų patikimumo garantas, kuris laiduos sklandų bendradarbiavimą ateityje. „Ne kartą vykdėme tokią komunikaciją, kuri iki smulkmenų sudėliota grafike, tad bent vieno influencerio vėlavimas ar sutarto grafiko nesilaikymas sugriauna visą komunikacijos tinklelį. Tai ne tik sukelia stresą klientui, bet ir parodo influencerio neatsakingą požiūrį bei nepagarbą. Natūralu, kad tai gali daryti įtaką sprendimams, kai kitą kartą prekės ženklas ar agentūra dėlios siūlomų nuomonės formuotojų sąrašus klientams“, – sako A. Staniulienė.

PATIKIMUMAS arba būkite sąžiningi

Pasitaiko atvejų, kuomet nuomonės formuotojas, dirbantis už honorarą, po savaitės jau reklamuoja konkurentą, kito kliento apie tai net neįspėjęs. Natūralu, po tokios patirties, noro kreiptis ir dirbti su tokiu partneriu daugiau nebus nei agentūrai, nei prekės ženklui. Todėl būkite sąžiningi esamų ir būsimų klientų atžvilgiu bei saugokite savo reputaciją. Būtinai informuokite, jeigu jau dirbate su konkuruojančiu prekės ženklu ar panašiu produktu, pasiteiraukite kliento, ar tai nebus problema. Visa tai formuos jūsų, kaip patikimo ir klientą gerbiančio nuomonės formuotojo įvaizdį.

PASTANGOS arba dirbkite nuoširdžiai

Nesvarbu, ar dirbate barteriu, ar už honorarą – stenkitės dėl kiekvieno kliento užsakymo. Skirkite pakankamai laiko paruošti komunikaciją, suderinkite turinį su klientu, stropiai pažymėkite visą reikiamą informaciją, kurios buvo prašoma. Visa tai parodys jūsų profesionalumą ir atsakingą požiūrį į klientą. „Sukaupta darbo su nuomonės formuotojais patirtis leidžia žinoti, kurie influenceriai generuoja gerus rezultatus, įvykdo visus sutartus įsipareigojimus bei kūrybingai atlieka savo darbą. Todėl natūralu, kad pradedant naujus projektus, pirmiausiai įsivertinamos bendradarbiavimo galimybės būtent su tokiais influenceriais“, – pažymi influencerių rinkodaros ekspertė.

Reziumė.
Pabaigai, A. Staniulienė primena, kad viso proceso metu, nuo pat komunikacijos su klientu pradžios iki paskutinių žingsnių bendradarbiavimo kelyje, svarbu nepamiršti, kad geriausia reklama ta, kuri sklinda „iš lūpų į lūpas“. Tiek geros, tiek prastos rekomendacijos sklinda labai greitai ne tik tarp draugų, bet ir tarp verslo atstovų. Tad iš savo pusės padarykite viską, ką galite, jog apie jus norėtųsi dalytis tik geriausiais atsiliepimais. Prisiminkite, kad sklandus bendradarbiavimas, profesionalumas ir nuoširdus jūsų darbas tikrai atsipirks ir garantuos gerą patirtį bei tolimesnius projektus ateityje.