Įmonės įvaizdis priklauso ne nuo vieno faktoriaus, o nuo dešimčių. Pradedant nuo prekės ženklo identiteto, baigiant darbuotojais. Pastarieji neša didesnę atsakomybę negu kartais galime pagalvoti. Jie atlieka dvigubą misiją – kuria įvaizdį apie įmonę ne tik klientams, bet ir būsimiems darbuotojams. Taigi, į kokius faktorius reikėtų orientuotis kuriant darbdavio įvaizdį?

Darbdavio įvaizdis

Nuomonės kūrimas apie įmonę būsimiems darbuotojams turi oficialią sąvoką – darbdavio įvaizdis. Tai taip pat strateginis planas, kaip ir įmonės įvaizdžio kūrimas. Skirtumas tas, kad yra išskiriamos vertės darbuotojui, o ne klientui. Nors, tai dažnai glaudžiai persipina tarpusavyje.

Paimkime pavyzdį – prekės ženklo logotipas. Jis kuria pirminį įspūdį ir neša tam tikrą žinutę.

Panašiai ir su darbuotojais – jie reprezentuoja įmonę tiek socialiniuose tinkluose, tiek realybėje. Kitaip sakant, darbdavio įvaizdis online ir offline erdvėse.

Kokią žinutę gali skleisti darbuotojas „offline“ būsimam darbuotojui?

Nors gyvename socialinių tinklų pasaulyje, realybėje formuojamas įmonės įvaizdis kol kas niekur nedingo ir nedings. Jei konstatuojate savo vertybes, kad esate moderni, profesionali, jaunatviška kompanija, tačiau realių susitikimų metu darbuotojų elgesys ir komunikacija to neatitiks – pasitikėjimas organizacija žlugs.

Vaida Eirošiūtė
Vaida Eirošiūtė
© Asmeninio albumo

Daugelis inovatyvių įmonių apdovanoja naujus darbuotojus savo prekės ženklo atributika – kuprinėmis, rašikliais, puodeliais, kepurėmis ir t.t. Įsivaizduokite, kad einate gatve, prieš jus eina žmogus ant kurio kuprinės jums žinomas įmonės vardas. Įmonė save pozicionuoja, kaip tvarumo siekiančią kompaniją. Tačiau, prie jūsų akių jis numeta šiukšlę ant šaligatvio. Tai gali suformuoti jūsų galvoje tam tikrą įvaizdį ne tik apie žmogų, bet jau ir apie jo darbdavį.

Kaip socialiniai tinklai gali nulemti potencialaus darbuotojo norą prisijungti prie jūsų komandos?

Jeigu gyvai yra gan lengva pažeisti įmonės reputaciją, tai socialiniuose tinkluose – dar lengviau. Kiekvieną dieną daugelis iš mūsų naršome įvairiausias platformas nuo „Facebook“, „Instagram“, „LinkedIn“ iki „TikTok“.

Labiausiai matoma žinutė iš darbuotojo yra per jo sukuriamą įrašą. Tačiau socialinių tinklų specialistė ir „Venudu“ marketingo mokymų platformos lektorė Vaida Eirošiūtė pastebi, kad komentarai, like paspaudimai, puslapiai, kuriais darbuotojai domisi – taip pat formuoja įvaizdį:
„Žmogaus asmeninės vertybės gali greitai atsiskleisti socialiniuose tinkluose. Įrašų temos, nuotraukos mums jau iškart pasako, kuo gyvena žmogus. Tik daug kas pamiršta, kad socialiniai tinklai mums leidžia matyti ir komentarus, ką kiti seka, kuo iš tikrųjų domisi. Todėl svarbu savo kolegoms komunikuoti ir šių apsektų svarbą.“

Galiausiai Vaida pabrėžia, kad jei jūsų darbuotojo asmeninės vertybės sutaps su įmonės vertybėmis, tai darbdavio įvaizdis iš darbuotojo lūpų nebus tokia sudėtinga užduotis, kaip gali pasirodyti.

Patarimus, kaip atsirinkti tinkamą darbuotoją kurti darbdavio įvaizdį socialiniuose tinkluose, sužinokite „Venudu“ „Social Media Managers’ Day“ konferencijoje spalio 12 d., Vilniuje.

Tai pirmasis Lietuvoje, Venudu marketingo mokymų platformos organizuojamas renginys, kuriame net 15+ mūsų šalies socialinių medijų specialistų, dalinsis savo patirtimi ir įžvalgomis.

Daugiau informacijos bei išankstinė registracija čia.

M360