Pirmadienį televizijos ekranus pasiekė kalėdinis „IKEA“ klipas, kurį režisavo Ignas Jonynas. Jame vaizduojamas tikrąjį lietuvių šventimą primenantis siužetas – veiksmas vyksta močiutės svetainėje, kur susirinko tiek artimųjų, kad prie stalo vietos kai kuriems tenka gerai paieškoti.

Klipo veiksmas vyksta tipinėje senos statybos buto svetainėje, kur švęsti Kalėdų susirinkus gausiam būriui, prie stalo vietos užtenka ne visiems. Jo herojus – jaunuolis, kuris vis nusitaiko į vietą prisėsti, tačiau jo kaskart laukia naujas siurprizas. Galiausiai namų šeimininkė stovintį nelaimėlį „įdarbina“ jai pagelbėti.

Anot „IKEA“ rinkodaros vadovės Baltijos šalims Kristinos Mažeikytės, šiemet kalėdiniame klipe piešiamas ne tobulas švenčių paveiksliukas, bet situacija, kurioje daugelis atpažins save. Pakankamai ankšta svetainė tėvų ar senelių namuose, dar labiau sumažėjanti susirinkus didelei šeimai, ir vaišėmis nuklotas stalas, prie kurio reikia susodinti būrį svečių – ne vienam atpažįstama situacija.

„IKEA“ komunikacija yra paremta giliomis įžvalgomis apie tai, kaip lietuviai gyvena namuose, su kokiais iššūkiais čia susiduria. Pavyzdžiui, iš tyrimų matome, kad Kalėdas žmonės švenčia tėvų (36 proc.) ar senelių (8 proc.) namuose tai reiškia, kad prie šventinio stalo nedideliuose namuose turi sutilpti būrys žmonių. Taip pat iki šiol daugelyje klipų, remiantis užsienio šalių praktika, Kalėdos buvo rodomos kaip vėlaus vakaro šventė, tačiau Lietuvoje yra priešingai – Kalėdos daugelio Lietuvių namuose yra švenčiamos dieną. Tai irgi atsispindi klipe“, – sakė K. Mažeikytė.

Pasak jos, „IKEA“ komanda siekė ne tik parodyti, kad supranta, kokios Kalėdos yra lietuvių namuose, tačiau ir pasiūlyti sprendimų, kurie už mažą kainą padės spręsti šventinius iššūkius.

Kūrybinės agentūros, kūrusios televizijos klipą, „Adell Taivas Ogilvy“ kūrybos vadovas Dominykas Žilėnas sako, kad klipas išskirtinis savo realumu.

„Klipo siužetas kilo iš gyvenimiškų patirčių ir įžvalgų, atrenkant iš jų tas, su kuriomis galėtų tapatintis kuo daugiau žiūrovų. Noras sukurti kuo realistiškesnį vaizdą lėmė tai, kad filmavome realiame senos statybos bute Vilniuje. Jame nuklojus šventinį stalą, vietos neliko ne tik šventės svečiams, tačiau ir filmavimo, kūrybinei komandai, todėl teko galvoti, kaip nufilmuosime mums reikalingus kadrus, kai aplink stalą net apeiti sunku“, – šypsosi D. Žilėnas.

Kalėdinį „IKEA“ klipą režisavo Ignas Jonynas. Tai jau ne pirmas „IKEA“ reklaminis klipas, prie kurio kūrimo prisidėjo garsus režisierius.

Klipas filmuotas Lietuvoje. Reklamos agentūra – „Adell Taivas Ogilvy“.

M360