Per pastaruosius penkiolika metų net 52 proc. žurnalo „Fortune 500“ reitinguojamų įmonių dingo iš žemėlapio. Priežastys įvairios – įmonės bankrutavo, užsidarė arba buvo įsigytos. Todėl dvejonių nelieka – pokyčiai realiu laiku yra vienintelė sėkmingo išgyvenimo sąlyga. Maža to, norint atliepti šiuolaikinio vartotojo poreikius, pokyčiai dažnai privalo būti kardinalūs.

Tikiu, kad sėkmingam verslui plėtoti būtinos trys pagrindinės sąlygos.

1. Duomenų išnaudojimas. Per pastaruosius trejus metus buvo sukurta 90 proc. pasaulyje egzistuojančių duomenų ir jie tapo įvairiomis formomis prieinami visiems bet kuriuo metu. Pasiekti reikiamus duomenis galime per socialinius tinklus ar „Google“ bei kitas paieškos platformas. Visi mato tuos pačius duomenis, vartojimo pokyčius, bet laimi tie, kurie pirmieji padaro išvadas bei jas išnaudoja savo verslo labui.

2. Greitis. Reikšmingas laikotarpis pokyčių įgyvendinimui yra 6-9 mėnesiai. Jei per tiek laiko negalite įgyvendinti sugalvoto projekto, tai yra atsiliepti į naują besiformuojantį vartotojų poreikį, tuomet net nepradėkite, nes per tą laiką kas nors kitas tai padarys. Šį faktą patvirtina sėkmingų įmonių veikla pastaraisiais metais – kad ir „Amazon“ pavyzdys.

3. Drąsa. Mes keičiamės, nes stebime savo vartotojus ir matome, jog jie keičiasi patys, tad pokyčių tikisi ir iš savo mėgstamų prekės ženklų. Į tai atsižvelgdama „Biok laboratorija“ priėmė sprendimą tris žinomus prekės ženklus („Rasa“, „Aras“, „BIOK Dermatology“) keisti vienu tarptautiniu nauju „Kilig“. Taip, tam tikrai reikėjo drąsos – juk, pavyzdžiui, „Rasa“ jau turėjo 23 metų istoriją ir Lietuvoje buvo įsišaknijusi. Tačiau supratome, kad norėdami augti ir plėstis, atliepti šiuolaikinio vartotojo poreikius, turime inicijuoti kardinalius pokyčius. Pokyčiams įgyvendinti mums prireikė devynių mėnesių. O kai kurie partneriai turėjo dar mažiau laiko, pavyzdžiui, strateginė prekės ženklų ir pakuočių agentūra „Etiquette“ sprendimus turėjo įgyvendinti vos per penkis mėnesius. Nuo liepos mėnesio „Kilig“ produkcija pasirodo parduotuvių lentynose – tad labai tikimės, kad mūsų drąsą įvertins ir pirkėjai.

Ieva Čepononė. Kad pokyčių lėktuvas nenusileistų džiunglėse
© Bendrovės archyvas

Išvada. Jei verslo rezultatai netenkina ar situacija trukdo verslo plėtros strategijai, reikia mokėti į situaciją pažiūrėti atsitraukus iš paukščio skrydžio. Privalu atrasti balansą tarp senų įmonės DNR elementų, kuriuos kaip pagrindinius sėkmės elementus būtina išlaikyti, bei sukurti naujų ateities įskiepių planą.

Apibendrinant, ko reikia, kad dideli pokyčių projektai įvyktų ir pasiteisintų? Susituokti su savo darbu ir komanda, kad skrendančiam lėktuvui sugebėtumėte staigiai pakeisti variklius jam dar nespėjus nusileisti kur nors giliai džiunglėse.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją