– Kaip interneto technologijos pasikeitė per pastaruosius 25 metus?

– Per 25 metus labai smarkiai pasikeitė ne tik technologijos, bet ir paties interneto sąvoka. Mums nebereikia elementarių žinių, kokių reikėjo prieš keletą dešimtmečių. Šiandien jau nebeaktualu ir neįdomu kalbėti apie interneto greitį ar ryšio patikimumą bei stabilumą. Aš jau retai miniu žodį „internetas“ ir nebesieju jo su technine greičio sąvoka – 100 Mb/s ar net 10 Gb/s. Internetas šiandien – tai terpė, skirta nebemąstyti apie interneto technologijas, nes tai elementarus, savaime suprantamas dalykas.

Šiuo metu mūsų užduotis – sukurti kitokią, intelektualią terpę, kuri skatintų žmogų nuolat tobulėti, kurti ir įgyvendinti savo idėjas; kad šioje terpėje pasisėmęs sukauptos patirties kiekvienas savarankiškai galėtų rasti geriausią sprendimą, kaip įgyvendinti savo norus, kuria linkme judėti į ateitį.

Siekiame prisidėti prie tų žmonių, tų įmonių veiklos, kurios turi idėjų kurti įvairius intelektinius produktus. Norime paskatinti visuomenę tikėti savimi, siekti savo tikslų. Šiandien mūsų moto – „Daugiau galimybių“.

– Kaip technologijos gali padėti įgyvendinti iškeltus tikslus?

– Šiais laikais technologijos turi būti nepastebimos eiliniam žmogui, tačiau turi nuspėti, ko žmogus nori. Kai mes prieš dvidešimt metų prakalbome apie išmaniuosius namus, žmonės mumis netikėjo. Tačiau dabar tuo jau nieko nebenustebinsi. Pavyzdžiui, pareinu namo – mane atpažinusios, durys pačios atsirakina, šviesa užsidega. Išeinu – šviesa išsijungia, durys užsirakina.

Tik tuomet, kai žmogaus nebeblaškys daugybė smulkmenų, kurioms gaištamas laikas, jis galės atsiduoti savo svajonėms, galės kurti ir keisti ateitį. Žmonės linkę daug ką pamiršti, todėl jį supantys daiktai turi patys priminti, ką ir kada reikia padaryti.

Idrakas Dadašovas

Visos didžiosios pasaulio korporacijos jau sėkmingai naudojasi „Didžiaisiais duomenimis“ (ang. Big data), daugiakanališkumo principu, daiktų internetu, biometrijos, navigacijos ir dirbtinio intelekto sistemomis neuroninių tinklų pagrindu. Kuriamos naujos priemonės, kurios įtraukia visas šias technologijas. Visa tai padeda žmogui siekti tikslų.

Pagrindinis reikalavimas technologijoms – išlaisvinti žmogų nuo rūpesčių, bereikšmės informacijos, blaškymosi, kad jis sukoncentruotų dėmesį į pačius svarbiausius dalykus, kad susikurtų visai kitokią savo elgsenos ir mąstysenos struktūrą. Ir, be abejo, technologijos turi ne dirbti už žmogų, o skatinti jį lavinti savo fantaziją, savo norus ir siekti jų įgyvendinimo.

– Kalbant šiandienos sąvokomis, daugiau nei prieš dvidešimtmetį buvote IT srities startuolis. Koks vaidmuo tuomet teko „Skynet“?

– Tais laikais įgyvendindamas naują projektą iškart galvodavai apie jo baigtinumą. Kiekvienas projektas turėjo savo pradžią ir pabaigą. Stengdavaisi juo „užkrėsti“ tuos žmones, kurie dega noru įgyvendinti savo sumanymus.

Kai Lietuvoje pasiūlėme tuo metu greičiausią interneto tinklą, mums buvo svarbu ne tik užtikrinti didžiulę duomenų perdavimo spartą, bet formuoti ir tuo metu dar naują informacinės visuomenės kultūrą. Šią visuomenę sudarė mokslo darbuotojai, ekonomistai, politikai, kultūros ir meno žmonės.

Šviesolaidžio technologija, gebanti užtikrinti gerokai didesnį, nei iki tol, ryšio greitį, atvėrė naujų galimybių. Būtent „Skynet“ vardas imtas sieti su naujausiomis ryšio technologijomis, užtikrinančiomis itin spartų duomenų perdavimą. Tuomet žmonės dar neįsivaizdavo šiandienės medijos resursų ir galimybių – dėl mažo interneto greičio jame dominavo tekstinė informacija, dar nebuvo įmanoma sklandi vaizdo medžiagos peržiūra. Tačiau tik pradėję tiekti interneto ryšį, savo moto jau skelbėme: „Klausykite, matykite, skaitykite“, nors nemažai žmonių į tokį šūkį reagavo skeptiškai.

– „Skynet“ pakeitė savo pavadinimą į „Penki“. Kodėl būtent „Penki“?

– Nors daug metų teikėme interneto paslaugas, „Skynet“ vardas nebuvo siejamas su visa įmonių grupe, todėl šiandien žengiame šį žingsnį, nes tai iš tiesų atitinka bendros įmonių grupės strategiją. Norime, kad visa įmonių grupės veikla būtų siejama su pagrindiniu pavadinimu.

Nuo „Penkių kontinentų“ įregistravimo nebuvo būtinybės keisti šio prekės ženklo. Iki šiol mus, dirbančius skirtinguose pasaulio kontinentuose, draugai ir partneriai vadina tiesiog „Penki“ – komanda, kuri visuomet yra šalia, ištiesia ranką, draugiškai duoda „penkis“.

Be to, skaičiuje „penki“ užkoduota nemažai optimizmo. Tai novatoriškas, individualios minties raiškos skaičius. Ne veltui penketas dar ne taip seniai mokykloje buvo geriausio įvertinimo išraiška, šiandien pridėjus dar vieną penketą tapęs dešimtuku. Tai viena iš mūsų siekiamybių: visuomet buvome ir esame atviri visuomenei, siekiantys bendradarbiauti ir užtikrinti didžiausią paslaugų kokybę.