„Norint toliau investuoti į skaitmeninę reklamą, reikia suprasti rinkos dinamiką ir augimo veiksnius. Štai kodėl mes skelbiame „Adex Benchmark“ – galutinį skaitmeninės reklamos išlaidų Europoje tyrimą. Jis gali būti naudojamas kaip gidas reklamdavių sprendimus priimantiems asmenims. Labai džiaugiamės galėdami pasveikinti Estiją, Latviją ir Lietuvą prisijungus prie IAB tinklo ir pirmą kartą į tyrimą įtraukiame šių šalių skaičius. Tai leis Baltijos šalių rinkos dalyviams palyginti save su kitomis Europos rinkomis ir imtis sistemingų žingsnių tolesnei plėtrai“, – sako Danielis Knappas, IAB Europe vyriausiasis ekonomistas.

Europos prekių ženklai vis labiau skaitmenina savo verslą, kad padidintų efektyvumą, taip pat perkelia savo reklamos biudžetus į skaitmeninę erdvę. Tad nepaisant nestabilios aplinkos, skaitmeninė reklama Europoje sparčiai auga. Tai patvirtina skaitmeninės reklamos rinkos svarbą, efektyvumą, taip pat jos standartizavimo poreikį.

„Mes, IAB Baltics, džiaugiamės, kad Baltijos šalių duomenys pirmą kartą pateko į Europos reklamos išlaidų žemėlapį. Tai yra svarbus žingsnis, tačiau suprantame, kad iki tiksliausių rezultatų dar laukia ilgas kelias. Nuoširdžiai dėkojame prisidėjusiems ir kviečiame prisijungti kitus rinkos dalyvius“, – sako Mindaugas Reinikis, IAB Baltics vykdantysis direktorius.

Baltijos šalių duomenys atskleidė, kad skaitmeninės reklamos rinka Baltijos šalyse siekia 386 milijonus eurų, o bendras rinkos augimas yra didesnis nei Europos vidurkis. Baltijos šalyse jam tenka 14,2 proc. Didžiausias skaitmeninės reklamos biudžetas fiksuojamas Lietuvoje – 157 mln. EUR. Latvija ir Estija turi atitinkamai 114 ir 115 milijonų eurų.

„Vienas pagrindinių IAB Baltics steigimo tikslų buvo suburti Baltijos šalių skaitmeninės rinkodaros sektoriaus dalyvius, kad jie galėtų diskutuoti aktualiomis temomis, dalytis žiniomis ir prisidėti prie rinkos augimo. Rinkos matavimas, standartizavimas, sertifikavimas, švietimas – tai sritys, kurios aktualiausios mūsų bendruomenei“, – sako Digna Degtjarova, IAB Baltics valdybos pirmininkė.

IAB Europe siekia standartizuoti skaitmeninės reklamos rinkos matavimą ir aiškinimą visose Europos šalyse. Apibrėžtos kategorijos, naudojamos ataskaitose, rinkos apžvalgose ir bendruosiuose pranešimuose. Tarp tiriamų kategorijų yra bendroji vaizdinė reklama, reklama naudojant vaizdo formatus, vaizdinė ir tekstinė reklama socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, Facebook, Instagram, LinkedIn, reklama, rodoma pagal konkrečias žodžių užklausas paieškos sistemose ir kt.

„Dirbdami su IAB Europe, mūsų nariais ir vietiniais tyrimų partneriais, skaičiuojame, kad vietinės skaitmeninės reklamos rinkos Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje pritraukė daug didesnę reklamos išlaidų dalį, nei manyta anksčiau. Panašiai kaip ir kitose Europos rinkose, bendras skaičius yra didesnis nei visų kitų tradicinės žiniasklaidos formų kartu paėmus. Remdamiesi 2022 m. duomenimis, galime pasakyti, ką reklamdaviai kalba jau kurį laiką – skaitmeninės reklamos išlaidoms pranokstant kitas, tai tapo pagrindine reklamos rūšimi“, – sako Kaarelis Oja, IAB Baltics steigėjas bei valdybos narys ir IAB Baltics Reklamos išlaidų darbo grupės vadovas.

IAB yra pasaulinė skaitmeninės rinkodaros industrijos asociacija. Būdama IAB šeimos dalimi, IAB Baltics siekia vienyti pirmaujančius skaitmeninės reklamos rinkos žaidėjus Estijoje, Lietuvoje ir Latvijoje.