O. Arestovyčius pabrėžia, kad, kalbant apie atsparumą, komunikacija yra strateginis veiksnys – geriausias pavyzdys yra nuo pat karo Ukrainoje pradžios strategiškai tiksliai naudojama komunikacija.

„Jei norite, kad komunikacija stiprintų atsparumą, ji turi atsakyti į šiuos klausimus: kokie yra mūsų tikslai šioje situacijoje, kokiomis priemonėmis juos pasieksime ir ką kiekvienas žingsnis reiškia? Jeigu neturite šių atsakymų, tada tie, kurie jūsų klauso, ras informaciją kitur. O jūs prarasite savo auditoriją“, – aiškina viešųjų ryšių ekspertas.

Jo nuomone, sudėtingose situacijoje, kai reikia būti atspariems, svarbiausia – reakcijos greitis.

Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio knygoje „Žinia iš Ukrainos“ teigiama, kad jo karo pradžioje pasakyta svarbiausia kalba buvo ir pati trumpiausia, nes truko apie trisdešimt dvi sekundes. Jis filmavo save ir savo vadovaujamą komandą prie Vyriausybės sakydamas: „Mes visi čia. Mūsų kariai yra čia. Pilietinė visuomenė yra čia. Mes giname savo nepriklausomybę. Nuo šiol tai bus visada.“

„Geriau operatyviai iškomunikuoti bendresnę žinutę ir pabrėžti, ką vėliau patikslinsime, nei laukti nugludintos ir patikrintos žinutės, – aiškina O. Arestovyčius. – Klausytojas jūsų žinutės nelauks, o ieškos kitų informacijos šaltinių. Taip pat labai svarbu, kad pirminė jūsų žinutė nebūtų susijusi su jūsų planuojamais veiksmais. Tai – esminė sąlyga.“

Kitas pavyzdys – pirmąją karo dieną prezidentas V. Zelenskis kreipėsi į žmones su trumpa žinute: pasakė, kas šiuo metu vyksta ir kodėl šalyje įvesta karinė padėtis, informavo, kad kalbėjo su JAV prezidentu ir JAV jau telkia paramą Ukrainai, paprašė visų išlikti ramiems, nes visos šalies struktūros dirba, kad apsaugotų, pažadėjo nuolat palaikyti ryšį ir atnaujinti informaciją. O savo žinutę užbaigė taip: „Nepanikuokite. Mes esame stiprūs. Esame pasirengę viskam. Mes nugalėsime bet ką. Nugalėsime visus priešus. Nes mes esame Ukraina (iš knygos „Žinia iš Ukrainos“).“

Akivaizdu, kad vienoje pirmųjų žinučių prezidentas nepateikė konkretaus veiksmų plano. Visgi buvo ištransliuotos kitos svarbios, Ukrainos žmonės nuraminti skirti žinutės, iš kurių viena – Ukraina nėra viena, nes ją remia JAV.

Buvęs Ukrainos prezidento kanceliarijos patarėjas O. Arestovyčius, tikina, kad atsparumą didina ir iš anksto sukurtas pasitikėjimas tarp sprendimų priėmėjų ir visuomenės. Jei kalbėtume apie organizacijų atsparumą, šis pasitikėjimas turi būti suformuotas tarp vadovų ir darbuotojų.

Ekspertas sako, kad pasitikėjimas sukuriamas taip pat, kaip ir per krizių komunikaciją: „Turite būti greitesni, tikslesni ir nuoširdesni nei kiti. Kitaip tariant, jūsų auditorija turi jumis patikėti, kol jos nespėjo įtikinti kiti.“

Jau birželio 9 d. išsamų O. Arestovyčiaus pranešimą apie atsparumą ir komunikaciją išgirs visi „PR Impact Awards“ konferencijos dalyviai.

Bilietus į konferenciją „Atsparumo formulė: komunikacijos galia“, geriausių projektų pristatymus bei apdovanojimus vis dar galite įsigyti čia. Šiemet „PR Impact Awards 2023“ apie komunikaciją ir atsparumą be psichologo, politikos ir karo apžvalgininko O. Arestovyčiaus pranešimą taip pat skaitys „Circle K Baltic“ viceprezidentas Skirmantas Mačiukas – apie komunikacijos galią kuriant darbuotojų emocinę gerovę, o „Biržų duonos“ vadovas Andrius Kurganovas aptars vadovo lyderystės ir komunikacijos svarbą didinant įmonės atsparumą.

Konferencijoje Mykolo Romerio universiteto tyrėja dr. Ilona Bartuševičienė pristatys teorinį komunikacijos vaidmens, kuriant organizacijos atsparumą, modelį, o „Ignitis grupės“ komunikacijos vadovė Ieva Vozbutaitė-Beliauskė, „BITĖ Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas bei Inovacijų agentūros rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė Jolita Mažeikienė pasidalins geraisiais pavyzdžiais.

Konferencijos dalyvių taip pat laukia pokalbis su „Metų komunikatoriaus“ finalininkais ir, žinoma, daugiau kaip 40 į finalą patekusių geriausių komunikacijos projektų pristatymai.

Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ jubiliejinį 10-tą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA).

Projekto partneriai: portalas M360, rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bei komunikacijos konsultavimo paslaugų bendrovė „Mediaskopas“.