Pirmojoje straipsnio dalyje kalbėjome apie „Google My Business“, „Google“ platformos, pritaikytos fizinio verslo savininkams, naudą. Aptarėme, kad turėdami paskyrą galime lengviau įveikti artimiausius konkurentus, bendrauti su potencialiais ir esamais pirkėjais, nemokamai reklamuotis ir kita. Toliau kalbėsime apie tai, kaip geriausia išnaudoti GMB pranašumus: kokių veiksmų imtis ir kam skirti daugiausiai dėmesio.

6 žingsniai link naudingesnės paskyros

„Google My Business“ paskyros tvarkymas nėra sudėtingas, jis nereikalauja specifinių įgūdžių. Tam tiesiog reikėtų skirti laiko. Toliau aptarsime, nuo ko pradėti ir kokie turėtų būti reguliarūs veiksmai.

Pirmieji žingsniai

Jei GMB dar neišbandytas, vertėtų pasirūpinti šiomis „užduotimis“:

1. Patvirtinti, kad konkreti įmonė priklauso mums ir susikurti paskyrą. Tai nesunku ir trunka vos kelias minutes. Anketą galima rasti spustelėjus nuorodą.

2. Nurodyti paskyroje kuo daugiau tikslių duomenų. Tai – ne tik pavadinimas, bet ir kontaktinė informacija, fizinis bei el. svetainės adresas. Taip pat svarbu priskirti įmonę prie tinkamiausios veiklos kategorijos – turime nurodyti, ar, pavyzdžiui, ruošiame maistą išsinešti, ar remontuojame sunkiąją techniką, ar siūlome namų dekoro priemones, ir panašiai.

Jei paslaugos prieinamos ne tik įmonės fiziniu adresu, derėtų nurodyti ir tai, kuriuose miestuose, šalyse rūpinatės, sakykime, prekių pristatymu į namus.

Praverčia ir nuotraukos: parodykime, kaip mūsų komercinės patalpos atrodo iš išorės ir viduje, kad jas būtų lengviau atpažinti jau esant netoli. Pagalvokime: galbūt verta įdėti ir kelias nuotraukas iš produktų ar paslaugų fotosesijos? Gal galime pasidalinti ir vaizdo įrašais?

Pateikti galime ir kitokios, papildomos informacijos: pavyzdžiui, ar patalpos pritaikytos neįgaliesiems. Jei mūsų verslas priklauso viešojo maitinimo sektoriui, verta informuoti, kad, pavyzdžiui, laukiame lankytojų su vaikais, šunimis.

Labai svarbus elementas – verslo aprašymas. Jo apimtis siekia iki 750 simbolių, kitaip tariant, čia galime pristatyti įmonę, jos asortimentą, pranašumus maždaug 5–7 sakiniais. Beje, šis aprašymas puikiai tinka optimizavimui pagal raktažodžius.

6 žingsniai link naudingesnės paskyros. „Whatabout“ vizualizacija.
6 žingsniai link naudingesnės paskyros. „Whatabout“ vizualizacija.

Reguliari GMB priežiūra

Svarbiausia susikūrus „Google My Business“ paskyrą – nepalikti jos likimo valiai. Siekiant didesnio patogumo, vertėtų atsisiųsti programėlę ir ją naudoti tarsi dar vieną socialinį tinklą. Beje, tokiu atveju iškart matyti, kaip pakeitimai atrodo ieškantiems mūsų per išmanųjį telefoną. Taigi, toliau reikėtų pasirūpinti pasikartojančiais veiksmais:

3. Jei pasikeičia telefono numeris, adresas ar kitokie duomenys, neatidėliotinai atnaujinti šią informaciją GMB.

4. Reguliariai peržvelgti ir, jei reikia, pakoreguoti klausimų ir atsakymų skiltį. Tam galime remtis savo klientų patirtimi arba pasidairyti „Google“, kokios informacijos ieškoma apie mūsų konkurentus, jų prekes bei paslaugas. Į vartotojų klausimus iš tiesų gali atsakyti bet kas, todėl būtina įvertinti, ar atsakymai teisingi.

5. Reguliariai kurti įrašus. Kaip žinome, „Google“ be galo mėgsta atnaujinamą turinį. Be to, šios žinutės (jų apimtis tokia pat, kaip ir aprašymo) taip pat puikiai tinka SEO. Ką gi paskelbti tokiais įrašais? Galimybių daug, pavyzdžiui, galima:

- pristatyti konkrečias prekes ar paslaugas;

- pranešti apie akciją;

- informuoti apie naują įmonės padalinį ar pasikeitusį paslaugų prieinamumą;

- pasidalinti tinklaraščio įrašo dalimi ir pateikti nuorodą į jį;

- pranešti apie renginius.

Tai – vos kelios idėjos, kaip apie save galime papasakoti daugiau ir įdomiau. Nepamirškime, kad įrašai gali būti siejami ir su galimybe iškart užsiregistruoti vizitui ar net užsisakyti paslaugą / prekę. Visgi pirmiau, kaip ir naudojantis kitais marketingo kanalais, reikia atsakyti į klausimą – ko siekiame? Gal svarbiau didesnis žinomumas, galbūt norime didesnio srauto el. svetainėje, o gal mumis jau pasitiki ir galime siūlyti greitą apsipirkimą?

6. Pasirūpinti atsiliepimais. Vis daugiau žmonių galutinį sprendimą (užsukti, pasiteirauti, pirkti) priima įvertinę atsiliepimus apie įmonę. Kompanijos „BrightLocal“ atlikto tyrimo duomenimis, net 82 proc. žmonių skaito atsiliepimus internete. Be to, 76 proc. jų pasitiki teigiamais atsiliepimais taip, tarsi jie būtų artimųjų, draugų rekomendacija.

Gera žinia tai, kad reputaciją GMB galime koreguoti patys. Laiku sureaguokime į žmonių klausimus, atsakykime į juos kuo išsamiau. Padėkokime už teigiamą atsiliepimą ar netgi rekomendaciją ir jokiu būdu neignoruokime neigiamų atsiliepimų – pasistenkime kuo greičiau ir kuo mandagiau išspręsti nesusipratimus ir pašalinti vartotojo nepasitenkinimą. Tokia tiesioginė reakcija taip pat „Google“ ir vartotojui parodo, kad esame „gyvi“ ir mums rūpi patenkinti poreikius kuo geriau.

Atsiliepimus galime paskatinti įvairiai: per socialinius tinklus, siųsdami padėką už pirkinį el. paštu. Jei turime lojalių klientų, galime paprašyti jų pagalbos – galbūt netgi suteikdami už tai nuolaidą kitam apsipirkimui. Tiesa, persistengti nereikėtų – paieškos variklis vis geriau atpažįsta įtartinus (nenatūraliai atrodančius) atsiliepimus ir gali juos šalinti.

„Whatabout“ vizualizacija
„Whatabout“ vizualizacija

Tvirtesniems rezultatams reikia pastangų

Paieškos variklis, kaip ir GMB, nuolat keičiasi, atsinaujina. Išnaudodami šiuos naujinius, plėtinius, aktyviai ieškodami sprendimų, kaip dar aiškiau ir, žinoma, patraukliau papasakoti netoliese esantiems žmonėms apie savo įmonę, galėsime geriau patenkinti tiek lojalių, tiek potencialių klientų poreikius – o tai, tikėtina, ves prie didesnio pelno.

Nors naudojimasis GMB nėra sudėtingas, jis visgi reikalauja laiko ir nuoseklaus planavimo, strategijos kūrimo galimybių. Jų neturint nereikia nuleisti rankų: sprendimu gali būti ir tiesiog lėtesnis paskyros pildymas, ir, norint greitesnių bei geresnių rezultatų, skaitmeninio marketingo specialistų pagalba.

M360
What About