„Google Discover“: individualiai pritaikyto turinio kanalas

Naudojant dirbtinį intelektą arba AI (angl. Artificial Intelligence) „Google Discover“ pasiūlo vartotojams jų pomėgius ir intenciją atitinkantį turinį. Kitaip, tai vadinamoji minus pirma pozicija „Google“ paieškoje, kuria, kaip teigia „Google“, naudojasi daugiau nei 800 milijonų žmonių per mėnesį.

Kur ieškoti „Google Discover“?

Šis sklaidos kanalas yra pasiekiamas per mobiliuosius įrenginius. Dažniausiai „Android“ operacines sistemas naudojančiuose telefonuose jau būna instaliuota ir atrodo taip:

"Google Discover" ekrano nuotr.

„iOS“ operacinės sistemos naudotojams reikės surasti „Google“ programėlę savo telefone (neturint, atsisiųsti) ir ten matysite „Google Discover“. „Pixel“, „Nexus“ ar kitokį „Google Play“ įrenginį naudojantiems, namų puslapyje paslinkę į dešinę iš karto atsidursite „Google Discover“.

Naudodami šį kanalą, vartotojai gali nuolat daryti įtaką tam, ką mato. Nustatymų dalyje pasirinkti papildomas temas, kurias nori įtraukti į savo informacijos srautą: vietos, skrydžiai, filmai, aktoriai, akcijų biržos, kelionės, eismo situacija šalia namų ar darbo ir kt. Naršydami savo „Google Discover“, gali parodyti, kurios temos jiems įdomios, ko nebenori matyti, ar kokių temų kiekį savo sraute nori sumažinti/padidinti. Visa tai padeda atrinkti individualiai personalizuojamą turinį.

Nauda verslams, dirbantiems su turiniu

Turinio atsiradimas „Google Discover“ padidina prekinio ženklo matomumą bei lankytojų srautą į svetainę, nes jūsų straipsniai atsiduria dar viename kanale, per kurį vartotojai gali lengviau juos rasti. „Google Discover“ pagalba savo tikslinius vartotojus galite pasiekti dar prieš jiems pradedant paieškas konkrečia tema. Tiesa ta, kad prekiniai ženklai negali optimizuoti savo publikuojamos informacijos tam, kad atsirastų „Google Discover“. Patys svarbiausi faktoriai čia – turinio kokybė ir aktualumas vartotojams. Visgi, yra keletas patarimų. Rugsėjį vykusioje „BrightonSEO“ konferencijoje Lucci Wood, SEO vadovė „Blue Array“ įmonėje, akcentavo, kaip galima patekti į „Google Discover“:

– kurkite turinį, kuris yra aktualus jūsų vartotojams.

Papildomų įžvalgų apie savo auditoriją galite pamatyti savo svetainėje. Jei ten turite vidinę paiešką, paanalizuokite jos rezultatus, užmeskite akį į „Google Analytics“ Affinity Categories, kurios parodys jūsų svetainės vartotojų interesus. Nepamirškite patikrinti ir pačios paieškos sistemos rezultatų: ką pataria automatinis paieškos pasiūlymas (angl. auto suggest)? Kokie klausimai dominuoja people also ask dalyje? Kokie praturtinti paieškos rezultatai (angl. rich snippets) yra atvaizduojami?

– Publikuokite naują turinį.

Stenkitės būti vieni pirmųjų, rašančių ta tema. Taip pat pasirinkite temas, kurios turėtų ilgalaikį susidomėjimą.

– Pasirūpinkite straipsnio vizualumu.

„Google Discover“ sraute antraštė pateikiama kartu su vizualu, todėl ji turi būti glausta, o vizualas – patraukiantis vartotojo dėmesį.

– Suteikite galimybę vartotojams dalintis jūsų turiniu.

Padarykite, jog svetainėje vartotojai lengvai rastų, kaip pasidalinti, pamėgti jūsų turinį. Kuo jis bus populiaresnis, tuo didesnis signalas „Google“ įtraukti jį į „Google Discover“ kaip kitiems vartotojams aktualų.

Naujienos kitaip su „Google News“

Dabar labiau suklusti turėtų naujienų portalų atstovai. Kaip ir „Google Discover“, tai personalizuota turinio programa, kuri renka ir grupuoja naujienas iš viso pasaulio portalų atsižvelgiant į vartotojų poreikius arba paieškas. Tik „Google News“ yra daugiau skirta naujienų tipo turiniui, kurį galima pasiekti suvedus konkrečią ieškomą užklausą arba bendrame sraute matant aktualiausias naujienas iš tūkstančių portalų.

"Google News" ekrano nuotr.

Kaip surasti „Google News“?

Suvedus tam tikrą užklausą, „Google News“ galima pasiekti iš „Google“ paieškos:

.

Arba tiesiogiai per nuorodą: https://news.google.com. Kairėje pusėje esančiame meniu galima pasirinkti naujienas, skirtas konkrečiai tam vartotojui, kuris ieško („For you“) – tai turinys, kurį „Google“ priskiria kaip naudingą pagal vartotojo ankstesnį elgesį internete. Be pačių populiariausių naujienų („Top stories“), galima pasirinkti, kokios šalies naujienas pageidaujama matyti, taip pat skaityti naujienas iš tam tikros kategorijos, pavyzdžiui, pasaulis, verslas, technologijos, sveikata, sportas ar kt.

Kuo skiriasi „Google News“ ir „Google Discover“?

Abu šie sklaidos kanalai personalizuoja turinį, pritaikydami jį pagal vartotojo pomėgius ir interesus, todėl natūralu, kad jie gali būti tapatinami. Visgi, pastebimi skirtumai:

– „Google News“ dalis labiau skirta naujienoms, kai „Google Discover“ galite rasti ir vadinamojo evergreen turinio, kuris buvo paskelbtas seniau, bet jums aktualus tapo tik dabar.

– „Google Discover“ yra pritaikytas tik mobiliesiems įrenginiams, „Google News“ rasite tiek telefone, tiek ir kompiuteryje.

– „Google Discover“ turinį galima labiau adaptuoti: nustatymų dalyje pasirinkti tam tikras temas, kuriomis domitės, paspaudimais parodyti, kas jums patinka arba ne.

– „Google News“ galima pasirinkti konkrečią šalį, kurios naujienas norite matyti.

Ką daryti, norint patekti į „Google News“?

Turinį kurkite atsižvelgdami į „Google“ paskelbus puslapio kokybės standartus, sutrumpintai žinomus kaip EAT (angl. expertise, authoritativeness, trust). Norint patekti į „Google News“, publikuojama informacija turi būti pagrįsta ekspertinėmis nuomonėmis, nes tai kels pasitikėjimą, taip pat didins straipsnio matomumą. Didesnį pasitikėjimą suteiks ir papildomos detalės, tokios kaip teksto autorius, informacija apie jį bei įmonės ar autoriaus kontaktai. Taip pat publikuokite daugiau naujienų tipo turinio, kuris būtų unikalus ir niekur kitur nerandamas.

Straipsniai, kurie buvo rašyti viešųjų ryšių ar reklamos tikslais, neturi didelių šansų patekti į „Google News“, nes dažniausiai tai nebūna aktualios naujienos. Tam, kad būtumėte pastebėti ir įvertinti, kaip kuriantys tinkamą informaciją, straipsnius publikuokite daug dažniau nei kelis kartus per mėnesį ir paskatinkite savo skaitytojus juo dalintis, nes tai bus dar vienas signalas, jog jūsų turinys yra geras.

Nepamirškite ir universalių patarimų:

– didelį dėmesį skirkite pavadinimui – tegul jis būna pritraukiantis ir atspindintis straipsnio esmę.

– padarykite straipsnius patogius vartotojams: skaidykite į nedideles teksto pastraipas, pagrindinę mintį parašykite teksto pradžioje, pabraukite svarbiausias vietas, naudokite informatyvias antraštes.

– straipsniuose naudokite ir tai temai tinkančius raktažodžius, kurie atspindi vartotojo intenciją. Juk „Google News“ turinį rodo ir pagal vartotojo ieškomą frazę.

– norėdami pritraukti daugiau srauto, tekste panaudokite vartotojui iš tiesų naudingas nuorodas į papildomus šaltinius.

– nepamirškite turinį papildančių nuotraukų, nes „Google News“ kartu su straipsniu pateikia ir jas.

Kaip padidinti savo šansus atsidurti „Google News“?

Be aukščiau jau minėtų patarimų, kitas būdas patekti į „Google News“ yra patiems pranešti apie save. Jei kol kas nesate didelis naujienas publikuojantis portalas, natūralu, kad visoje naujienų gausoje „Google“ gali jūsų nepastebėti, tačiau pranešus apie save patiems, šansai patekti į naujienų skiltį jau bus didesni. Detalesnę informaciją galite rasti „Google“ pagalbos centre.