Neslėpsiu, kad kaip ir daugelis, dirbančių rinkodaros srityje, turiu kritinį požiūrį į reklamas. Ne taip jau dažnai nutinka, kad reklama iš tiesų sudomina ir įtraukia. Nors socialinės temos visada kabina ir priverčia susimąstyti, vis tik šį kartą „Kanų liūtų“ peržiūroje užkabino #Bianco reklaminis video #Lift (getout of your head). Iš patirties pastebiu, kad dažniausiai reklamų tyrimų metu, triumfuoja tos reklamos, kurios pasižymi dviem paprastais kriterijais: kiek reklama patinka ir kiek aiški ir suprantama yra komunikacinė žinutė.

„Bianco“ prekinio ženklo reklama mane pačią įtraukė nuo pirmos akimirkos, stebėjau, kaip nekantriai laukiu atomazgos! Ir... patyriau didžiulį malonumą, stebėdama šią reklamą jos kūrėjų psichologijos išmanymo kontekste!

Dalinuosi keletu įžvalgų, kilusių po šios reklamos peržiūros:

– Įtraukianti reklama visada taikliai atliepia žmogiškuosius emocinius poreikius. Šioje reklamoje – tai intriguojanti simpatijos ir amžina meilės tema. Tai yra reklamos pagrindas, emocinis poreikis, į kurį rezonuoja ir žiūrovai – meilė, priklausymas, artumas.

– Profesionaliame psichologijos kontekste visas klipas sukonstruotas iš projekcijų. Projekcijos – tai įvairios išankstinės nuostatos apie žmones ir situacijas, kurios tiek trukdo, tiek padeda patenkinti žmogiškuosius poreikius. Siužete su humoru taikliai parinktos išankstinės herojų nuostatos apie vienas kitą atlieka ir edukacinę auditorijos funkciją. Iš tiesų, ši reklama – puiki žinutė visai žmonijai. Išankstinės nuostatos yra tik mintys, jos nėra faktai, nors iš tiesų mūsų psichika faktus ir nuostatas vertina taip pat. Tačiau nuostatas galima keisti, kaip ir savo elgesį! Kiek kartų kažko atsisakėme, vien dėl to, kad būtent galvoje tupėjo minčių tarakonai. Reklamos efektyvumo kontekste – tokios paprastos, visiems artimos ir pažįstamos iš gyvenimo situacijos ypač sustiprina susiliejimą su herojais.

– Man ši reklama užminė ir kitą mįslę. Tai bene vienintelė matyta komercinė reklama, kurioje nėra laimingos pabaigos, kuri būdinga daugeliui reklamų. Ar tai buvo padaryta sąmoningai? Ar todėl ši reklama tokia išskirtinė ir įsimenama? Spėju, kad taip. Ir paaiškinsiu kodėl. Neįvykusi herojų pažintis, paliko nepatenkintą ir emocinį meilės poreikį, kuris perkeliamas ir video žiūrovams. Ir jeigu norėsite šį meilės alkį patenkinti, įtariu kad savo ilgesį slopinsite „Bianco“ prekiniu ženklu. Nuostabi profesionali reklama. Kokia Jūsų nuomonė?

M360