Nuo 2018 m. įsigaliojus alkoholio reklamos draudimui, su juo susijusios informacijos nebus galima skelbti ir socialiniuose tinkluose. Kaip yra aiškinęs Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTKAD), informaciją apie alkoholinius gėrimus bus galima skelbti tik įmonių interneto svetainėse, nes ten žmonės eina tikslingai, o socialiniuose tinkluose jie gali pamatyti ir draugų ar įmonių paskelbtą informaciją, kuri jiems visai neaktuali.

„Vykdydami veiklą visuomet vadovaujamės šalyje galiojančiais teisės aktais ir įstatymais. Remiantis NTAKD pateikiama informacija, alkoholinio alaus prekių ženklų profiliai socialiniuose tinkluose įsigaliojus reklamos draudimui, nuo 2018 m. sausio 1 dienos bus draudžiami. „Kalnapilio-Tauro grupė“ yra viena didžiausių įvairių gėrimų gamintoja ir platintoja Lietuvoje, produktų portfelyje turime ir vartotojų pamėgtus nealkoholinius gėrimus. Tarp kurių – ne tik nealkoholinis alus, bet ir gira, sultys, vanduo. Įsigaliojus alkoholio reklamos draudimui, šių produktų komunikacijai planuojame skirti daugiau dėmesio“, – sprendimą pervadinti feisbuko profilius komentavo „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.

M. Katkus sako, kad tokie veiksmai – natūralus verslo bandymas prisitaikyti prie situacijos. „Visi turbūt skaito įstatymo raidę: jei jame parašyta, kad feisbuko alaus profiliai bus laikomi reklama, matyt, čia yra labai paprastas bandymas, kaip išsaugoti bent tuos pinigus, kurie įdėti į reklamą ir tų profilių aktyvizaciją. Antras dalykas, čia matome pavyzdį, kaip pastaruoju metu bealkoholinis alus buvo tapęs kategorija pats savaime. Tai yra produktas, kuris mažino alkoholio suvartojimą, ir tą labai aiškiai matė prekės ženklai, kurie daug komunikavo bealkoholinius gėrimus kaip visiškai atskirą produktą, kuris augo kartu su sveikatingumo ir kitais judėjimais. Dabar turbūt vėl grįžtame prie tradicijos, kad bealkoholinių gėrimų reklama, matyt, kažkiek rodoma kaip tam tikras pakaitalas. Ir negali žmonių bausti, nes yra prekė, kuri yra visame pasaulyje labai intensyviai reklamuojama. Vietiniams prekės ženklams trumpalaikėje perspektyvoje toks prekės ženklo priminimas kažkiek padės, bet ilgalaikėje perspektyvoje lietuviai tiesiog pradės gerti daugiau užsienietiškų prekės ženklų gėrimų, nes jų reklama yra neribojama“, – prognozavo M. Katkus.

Tad galbūt visi alkoholio prekės ženklai dabar tiesiog pridės savo profiliuose žodį „nealkoholinis“ ir toliau reklamuosis po senovei? Kai kurie, galbūt, mėgins draudimus apeiti tokiu būdu, o kiti sako nežaisiantys tokių žaidimų. Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ rinkodaros vadovas Laimis Balčiūnas sakė, kad jie feisbuke turimo profilio „Švyturys-Utenos“ alus pervadinti neplanuoja: nuo naujųjų metų jo greičiausiai apskritai neliks.

„Mūsų nealkoholinis alus atskirtas nuo „Švyturio“ prekės ženklo: turime „Go“ atskirą liniją, su atskira komunikacija ir realiai tokių žaidimų nelabai planavome žaisti. Realiai kaip dabar turime puslapio neliks, gali būti, kad persivadins „Go“, bet tada šalinsime visą dabartinį turinį, arba turėsime visai atskirą“, – sakė L. Balčiūnas.