„Kai kažkas perka politinę reklamą televizijoje ar kitoje žiniasklaidos priemonėje, įstatymas juos įpareigoja atskleisti, kas sumokėjo už tą reklamą. Nuo šiol feisbuke mes įvedame dar aukštesnius skaidrumo standartus“, – rašo M. Zuckerbergas savo feisbuko paskyroje ir vardina svarbiausius numatomus pokyčius.

Žadama, kad skaidrumo bus siekiama visose, ne tik politinėse reklamose. „Greitai mes pradėsime testuoti funkciją, kuri leis apsilankius bet kuriame feisbuko puslapyje pamatyti, kokias reklamas jis šiuo metu yra užsakęs. Taip pat dirbame prie įrankio, skirto politinės reklamos užsakovams, kuris leistų sukurti jų praeityje užsakytų reklamų archyvą. Vartotojai taip pat galės matyti, kiek užsakovas sumokėjo už reklamą, kokio tipo žmonės matė reklamas ir paspaudimų skaičių. Mūsų tikslas – visiškai įgyvendinti šias naujas funkcijas Jungtinėse Amerikos Valstijose iki 2018 m. kadencijos vidurio rinkimų“, – teigia jis.

Politinės reklamos užsakovai taip pat turės pateikti daugiau informacijos apie save, patvirtinti savo tapatybei. Kai jie kartą tai padarys, jų užsakomos reklamos bus kvalifikuojamos kaip politinės ir jie bus įpareigojami viešai atskleisti, kas už jas moka. Šią funkciją planuojama pirmiausia išmėginti JAV federaliniuose rinkimuose.

„Mes stipriname savo sistemas, kad galėtume sugauti kiekvieną, kuris nesilaikys šių taisyklių. Į savo peržiūros komandas prijungėme tūkstančius žmonių, taip pat pradedame naudoti automatiškai besimokančias sistemas (machine learning) politinių reklamų identifikavimui, kaip iki šiol darydavome su brukalais. Taip pat planuojame dirbti su kitomis technologijų kompanijomis ir dalintis informacija apie randamas grėsmes“, – žada M. Zuckerbergas.

„Facebook“ įkūrėjas priduria suprantantis, kad tai šimtu procentu nesustabdys visų blogų atvejų, bet tikisi, kad tai bus svarbūs žingsniai į priekį, trukdantys piktnaudžiauti socialinių tinklų galia ir laužyti taisykles.