„Facebook“ ir „Apple“ kova tęsiasi. Naujoje „iPhone“ operacinėje sistemoje veikianti privatumą padedanti užtikrinanti funkcija įpareigos visus programėlių kūrėjus atsiklausti vartotojų leidimo, ar gali stebėti, kaip jie vartojasi programomis ir paslaugomis. „Facebook“ grasina, kad tokiu atveju jie gali apmokestinti „iPhone“ telefonuose mobiliąsias programėles: socialinis tinklas teigia taip saugantis smulkųjį verslą, tačiau jam kur kas labiau turbūt skauda dėl to, kad dėl tokių pokyčių gali nukentėti paties iš reklamos gaunamos pajamos.

Naujoje operacinėje sistemoje „iOS 14.5“ veikia privatumo funkcija, pavadinta „Mobiliųjų programėlių sekimo skaidrumas“ (ang. „App Tracking Transparency“, sutrumpintai ATT). Ją naudojant, vartotojai turi duoti sutikimą programėlių kūrėjams stebėti duomenis, kaip jie naudojasi programėlėmis. Iki šiol „Facebook“, kaip ir kiti socialiniai tinklai, savo vartotojus stebėdavo atskirai neprašydami jų sutikimo.

„Facebook“ griežtai nesutinka su ATT įvedimu: jie net organizavo atskirą kampaniją, kurioje įvairiuose komunikacijos kanaluose – spaudoje, televizijoje, internete – kaltino „Apple“, kad tokie privatumo apsaugos reikalavimai pakenks mažoms įmonėms.

„Facebook“ pabrėžia, kad jie prisitaikys prie naujų „Apple“ reikalavimų – jie tiesiog neturi kito pasirinkimo. Tačiau tiesiog pasiduoti taip pat neketina. Kaip rašo „bgr.com“, „Facebook“ svarsto, kad prieš atsiklausdami „iPhone“ vartotojų, ar gali stebėti jų duomenis, parodys jiems pranešimą, kuriame užsimenama, kad nusprendus blokuoti stebėjimą, jiems ateityje gali tekti susimokėti už naudojamas programėles.

Pranešime, kurį pamatys vartotojai, rašoma, kad „Facebook“ ir „Instagram“ naudoja duomenis labiau personalizuotoms reklamoms, kad sutikdami duoti savo duomenis jie padeda šiems socialiniams tinklams išlikti nemokamiems ir kad taip jie remia verslą, kuris paremtas tuo, kad reklamos pasiektų vartotojus.

Facebook, Instagram įspėjimai
Facebook, Instagram įspėjimai
© Facebook
M360