JAV telekomunikacijų milžinė „Verizon“ prisijungė prie kitų bendrovių, pažadėjusių nebeužsakyti reklamos socialiniame tinkle „Facebook“ dėl tinklo negebėjimo užkirsti kelio neapykantą ir smurtą kurstančioms kalboms.

Kampanija, pavadinta „Nenaudok neapykantos pelnui siekti“ (Stop Hate for Profit), ragina „nepalaikyti įmonės, kuri saugumą iškeičia į pelną“, ir per liepos mėnesį sustabdyti reklamos pirkimus „Facebook“ tinkle. Pastarosiomis dienomis ši kampanija įgavo pagreitį, skelbia „Newsweek“.

Praėjusį ketvirtadienį „Verizon“ prisijungė prie „Ben & Jerry's“, „Patagonia“, „The North Face“, „Eddie Bauer“, REI, „Magnolia Pictures“ ir „Viber“, patvirtindami, kad reklamos bus laikinai pristabdytos.

„Turime griežtą turinio politiką ir visiškai netoleruojame, kai ji yra pažeidžiama, todėl imamės veiksmų. Mes laikinai stabdome reklamos įsigijimą, kol „Facebook“ pateiks priimtiną sprendimą, kuris leistų mums jaustis patogiai ir atitiktų tai, kaip mes bendradarbiaujame su „YouTube“ bei kitais partneriais“, – pareiškė „Verizon“ vyriausiasis žiniasklaidos pareigūnas Johnas Nitti.

ADL vadovas Jonathanas Greenblattas atkreipė dėmesį į socialinės žiniasklaidos milžinės „atsitiktinį“ reklamos išdėstymą, nurodydamas pavyzdį, kai „Verizon“ skelbimas buvo rodomas prieš „sąmokslo grupės „QAnon“ vaizdo įrašą, susijusį su neapykanta ir antisemitine retorika“.

Pasak CNBC, nuo gegužės iki birželio „Verizon“ išleido 1 460 300 JAV dolerių „Facebook“ reklamai. Jos bus sustabdytos ir „Instagram“ tinkle.

Kodėl įmonės imasi boikoto?

Boikoto judėjimui vadovauja pilietinių teisių grupių koalicija – JAV Antidefamacijos lyga (ADL), NAACP, „Sleeping Giants“, „Color Of Change“, „Free Press“ ir „Common Sense“.

Praėjusios savaitės pareiškime jie teigė, kad to prireikė reaguojant į „Facebook“ pakartotinį nesugebėjimą kovoti su didžiuliu neapykantos plitimu jos platformose“.

Koalicija patikslino: „Facebook“ leido kurstyti smurtą prieš protestuotojus, kovojančius už rasinį teisingumą Amerikoje po George'o Floydo, Breonnos Taylor, Tony McDade'o, Ahmaudo Arbery'io, Rayshardo Brookso ir daugelio kitų nužudytų juodaodžių.

Kampanija buvo pradėta vykstant visos šalies kovai su rasizmu ir „Black Lives Matter“ protestams, kuriuos sukėlė G. Floydo nužudymas Mineapolyje gegužės 25 d.

„Facebook“ patiria vis didesnį spaudimą dėl savo nenuoseklaus požiūrio į kovą su dezinformaciniais ir smurtą kurstančiais įrašais, ypač JAV prezidento Donaldo Trumpo įrašais.

Šį mėnesį „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas atsisakė pašalinti D. Trumpo įrašą, kuriame prezidentas pasiūlė valdžios institucijoms pradėti šaudyti plėšikus.

Kai kurie „Facebook“ darbuotojai atvirai protestavo dėl tokio sprendimo, virtualiai išreikšdami nepasitenkinimą konkurentų „Twitter“ platformoje.

Bendrovės nusprendė stabdyti reklamų įsigijimą, nes būtent taip socialinių tinklų milžinė uždirba pajamas.

„99 proc. „Facebook“ priklausančių 70 mlrd. JAV dolerių uždirbama būtent per reklamą“, – rašė jie.

„Facebook“ nesėkmė lyderiaujant aktyviai kelia rasinę neapykantą, kurią matome mūsų šalyje“, –sakė „Color Of Change“ prezidentas Rashadas Robinsonas.

„Facebook“ atsakas

Birželio 18 d. M. Zuckerbergas paskelbė, kad „Facebook“ įsipareigoja daugiau nei 200 mln. JAV dolerių remti juodaodžių verslus bei organizacijas ir „padėti skatinti pažangą“.

„Mes gerbiame visų bendrovių sprendimus ir toliau koncentruosimės į neapykantą kurstančių įrašų šalinimą bei svarbios informaciją apie balsavimą teikimą“, – teigė „Facebook“ atstovė, pasaulinės rinkodaros sprendimų viceprezidentė Carolyn Everson.

M360
BNS