Vilniaus paukštynas“ pranešė apie atnaujintą savo prekės ženklą. Didžiausias lietuviškos vištienos gamintojas daugiau nei metus dirbo ties asortimento peržiūra ir atnaujinimu, o viską vainikavo naujos produktų pakuotės. Rugsėjį prekyboje pasirodė „Vilniaus paukštyno“ šviežia vištiena naujose pakuotėse, o iki pavasario planuojama atnaujinti viso asortimento pakuotes. Darbai tęsiasi, o naujas pakuotes kūrusi dizaino agentūra „Étiquette“ dalinasi svarbiausiomis dizaino atnaujinimo taisyklėmis.

„Mėsos, o ypač šviežios mėsos, pakuočių dizaino kūrimas – viena sunkiausiai suvaldomų užduočių, todėl atliepti prekės ženklo pozicionavimą, sukurti lentynose ir internetinėje prekyboje dėmesį traukiantį vaizdą, pasiekti bendrą viso asortimento atpažįstamumą iš bet kurios pakuotės padėties ir tuo pačiu užtikrinti rūšių atskyrimą – didelis strateginis iššūkis“, – neslepia agentūros „Étiquette“ partneris Edvardas Kavarskas.

Kaip jis atskleidžia, tokie metiniai projektai prasideda nuo lentelių braižymo, o baigiasi daugkartiniais vizitais į spaustuves. Agentūros atstovai išskiria penkis esminius žingsnius, be kurių neįsivaizduoja sėkmingo prekės ženklo vizualinio atsinaujinimo.

1. Pažinkite klientą ir užduotį

Kaip pažymi „Étiquette“ atstovai, dizainas prasideda ne madingame agentūros biure mieste centre, o kliento gamykloje. Tik pažinus komandą ir gamybos procesus, galima tikėtis sklandaus vystymo ir rezultato.

Projektą komanda pradėjo nuo apsilankymo „Vilniaus paukštyno“ gamykloje ir įvertino, kiek skirtingų dedamųjų yra pakavimo procese: termoformeriai, plėvelės, rūšis atskiriantys lipdukai ir svoriniai lipdukai. Skirtingos pakavimo medžiagos ir pakuočių formatų gausa turėjo kritinę reikšmę vėliau priimtiems dizaino sprendimams.

„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
© Organizacijos nuotr.

Po to agentūra gilinosi į prekės ženklo pozicionavimą, vyko diskusijos apie atnaujinimo priežastis ir agentūrai keliamas užduotis, kurių pagrindinė – pozicionavimo strategiją paversti dizaino strategija. „Vilniaus paukštynas“ pas mus atėjo su peržiūrėtu ir atnaujintu prekės ženklo pozicionavimu: su aiškiu pažadu vartotojui, teikiama nauda ir išskirtinumais. Mūsų tikslas buvo tai tinkamai vizualiai atspindėti, kad lentynoje pamačius produktą vartotojui iškart būtų aišku, kokias vertes jam teikia prekės ženklas“, – pasakoja „Étiquette“ bendraįkūrėjas ir dizaino vadovas Irmantas Savulionis.

2. Pažinkite nusikaltimo vietą

Pakuotės dizainas gyvuoja ne akinamai baltuose monitorių ekranuose, o perpildytose spalvų ir formų lentynose, kuriose vyksta nuožmi kova dėl pirkėjų dėmesio trupinių.

„Darbus pradėjome, kaip mes vadiname, nusikaltimo vietoje – nuo skirtingų prekybos tinklų ir skirtingo dydžio parduotuvių lentynų analizės. Ką išsinešėme? Mėsos skyriuose mažiau tvarkos, skiriasi asortimento ir pakuočių formos bei prekybos tinklų planogramos, o dalis asortimento itin panašus. Pagrindinė problema – trūko produktų vizualinio vientisumo ir atpažįstamumo skirtingose subkategorijose. Tinkama praktika – atpažįstamumą lentynose turi prekių ženklai, kurie „pasisavina“ spalvą, išlaiko bazinę dizaino kompoziciją skirtingiems gaminiams ir naudoja pastovius dizaino elementus“, – pasakoja I. Savulionis.

„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
© Organizacijos nuotr.

Kaip jis atskleidžia, todėl kuriant „Vilniaus paukštyno“ pakuočių dizainą pirminis tikslas buvo – išskirtinumas ir vieningumas per visų produktų linijas, kurių šis gamintojas turi ne vieną: tai ir šviežia vištiena, ir marinuoti produktai, ir rūkyti bei virti gaminiai.

3. Prisiminkite – dizaino atnaujinimas ne savaiminė priežastis, o pasekmė

Dizaino atnaujinimas prasideda nuo klausimo – kodėl tai darome. Dizainas nėra tiesiog gražių vaizdų kūrimas. Dizainas skleidžią žinią. Nuo pakuotės prasideda produkto pasirinkimas, tad svarbu perteikti prekės ženklo žinią pirkėjams.

„Kurdami dizainą, stengėmės atspindėti naują prekės ženklo pažadą kurti, edukuoti, įkvėpti, inovuoti virtuvėje, o antra – skleisti žinią apie unikalią rinkoje gamybos grandinę „nuo lauko iki stalo“, kuri apima tai, kad „Vilniaus paukštynas“ atsako už kiekvieną gamybos procesą: patys augina mėsinius viščiukus, patys jiems gamina lesalą iš Lietuvos ūkininkų supirktų grūdų, patys pasirūpina galutinio produkto gamyba. Taip atsirado kelių atspalvių žalios erdvės, siejamos su laukais, laisvai „skraidančios“ žolelės bei prieskoniai ir teptuko potėpiai, atspindintys kūrybiškumą. Tai mūsų laisvės kurti išraiška tiek dailėje, tiek kiekvieno virtuvėje ir lėkštėje. Juk kurdami virtuvėje įnešame truputį netvarkos. Taip atsirado ir specialus „nuo lauko iki stalo“ ženkliukas, pristatantis gamybos grandinę, bei kiti produktų išskirtinumus išreiškiantys žymėjimai“, – apie „Vilniaus paukštyno“ pakuočių dizaino kūrimo subtilybes pasakoja agentūros „Étiquette“ dizainerė Greta Dumčiūtė.

„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
© Organizacijos nuotr.

4. Kartu pamatykite „didįjį paveikslą“ ir sutarkite įgyvendinimo etapus

Toliaregiška dizaino sistema privalo būti kuriama kartu. Tik glaudus bendradarbiavimas leidžia tikėtis, kad finišo tiesiojoje neatsiras nenumatytų aplinkybių.

„Vilniaus paukštynas“ darbus pradėjo nuo asortimento peržiūros, o agentūra paprašė viską aiškiai sugrupuoti. Procese dalyvavo atsakingi asmenys iš abiejų – kliento ir agentūros – komandų. Taip gimė svarbiausia projekto lentelė, kurioje visi aiškiai pamatė „didįjį paveikslą“. Šiame dokumente tilpo asortimento skaidymas kategorijomis, subkategorijomis, kiekvieno gaminio aprašymai, technologiniai pakavimo reikalavimai ir dizaino apribojimai, taip pat gaminių išskirtinumų ženklinimo sistema.

Unikalių savybių komunikacijai sukurta ženklų sistema. Didžiausias dėmesys skirtas gamybos grandinei „nuo lauko iki stalo“ pristatyti, po jo seka kiti savybių ženkliukai. Agentūra siekė pabėgti nuo pakuotės dizaine taip mėgstamų surikiuotų „burbuliukų“, į kuriuos pirkėjai nebekreipia dėmesio. Jau žinodami, kad ant pakuočių etiketės klijuojamos su paklaidomis, dizaineriai ženkliukus taip pat išdėstė įvairiau. Taip siekta sukurti dinamišką sistemą, kurioje klijavimo paklaidos ne trukdytų, o padėtų dizainui.

„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
© Organizacijos nuotr.

5. Testuokite dizainą telefoninėje e-parduotuvės versijoje

Dizainas gyvuoja ne tik triukšmingose parduotuvių lentynose, bet ir baltoje bei labai mažoje internetinės prekybos aplinkoje. Pirkėjų telefonų ekranuose.

„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
„Vilniaus paukštyno“ dizaino atnaujinimas
© Organizacijos nuotr.


„Étiquette“ pabrėžia, kad augančias internetinės prekybos apimtis šiemet dar labiau paskatino pandemija. Pasaulinės kompanijos seniai testuoja, kaip jų sukurti gaminiai atrodo internetinėje prekyboje, o tyrimams pasitelkiami mokslininkai. „University of Cambridge“ sukūrė „Mobile Ready Hero Image“ gaires, kuriomis vadovaujasi tokios kompanijos kaip „Unilever“, o įvairūs tyrimai apie apsipirkimo įpročius telefonu, atskleidžia sunkią tiesą – prekes pirkėjai renkasi taip pat kaip ir braukdami per naujienų srautą feisbuke. Tokioje realybėje spalvos yra pirmiausia, kas patraukia pirkėjų dėmesį. Todėl kritinę reikšmę baltoje e-prekybos erdvėje įgauna „Vilniaus paukštyno“ asortimentą vienijanti žalia spalva. „Ši spalva, kaip jau paminėta, ir skleidžią žinią, ir tuo pačiu jos privalumas – matomumas ir išskirtinumas“, – priduria „Étiquette“ dizainerė G. Dumčiūtė, kuri sako, jog visuomet reikia galvoti apie įvairius kanalus, kuriuose bus matomos pakuotės.

M360
Etiquette