Pandemija paskatino žmones daugiau apsipirkinėti internetinėse parduotuvėse, tačiau, žiniasklaidos planavimo agentūros „Arena Media“ užsakymu atlikto e-prekybos tendencijų Lietuvoje tyrimo duomenimis, dažniausiai virtualioje erdvėje perkama ne dėl saugumo, o dėl geresnės kainos ir sutaupomo laiko.

„Apibendrinus tyrimo duomenis galima teigti, jog vyraujanti pandemija ir fizinių parduotuvių uždarymas Galimybių paso neturintiems žmonėms paskatino visuomenę atsisukti į elektronines parduotuves. Nepaisant galiojančių ribojimų, svarbiausia paskata pirkti internetu – geriausios kainos pasiūlymas ir viliojančios nuolaidos, norimos prekės radimas tik internete, laiko taupymas, pirkimo greitis ir patogumas bei kiti pragmatiški, su sveikata nesusiję faktoriai. Galima sakyti, jog pandemija daliai žmonių tiesiog padėjo atrasti patogesnį ir ekonomiškesnį būdą pirkti“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas „Arena Media“ klientų aptarnavimo vadovas Vilmantas Grigaitis.

E-prekybos tendencijų Lietuvoje tyrimo duomenimis, šiuo metu Lietuvoje jau 84 proc. gyventojų turėjo patirtį, kai lankantis prekybos centruose reikėjo rodyti Galimybių pasą.

E-komercijos Lietuvoje tyrimas
E-komercijos Lietuvoje tyrimas
© Autoriaus archyvas

O pirkimas virtualioje erdvėje nuo š. m. rugsėjo 13-osios, kai pradėta reikalauti Galimybių paso ar kito jį atitinkančio dokumento, išaugo gerokai daugiau nei 16 proc.

E-komercijos Lietuvoje tyrimas
E-komercijos Lietuvoje tyrimas
© Autoriaus archyvas

Pavyzdžiui, virtualiose maisto ir kasdienių prekių parduotuvėse pradėjo apsipirkti 21 proc. daugiau respondentų nei anksčiau, drabužius internetu perka 20 proc., medikamentus – 17 proc., statybos, remonto ir buities prekes – 13 proc. daugiau apklaustųjų.

E-komercijos Lietuvoje tyrimas
E-komercijos Lietuvoje tyrimas
© Autoriaus archyvas

„Vertinant visus srautus fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse, labiausiai nukentėjo fizinės drabužių ir avalynės prekybos vietos, kurių bendras srautas sumažėjo beveik 10 proc. ir tiek pat išaugo internetinėse parduotuvėse. Galima sakyti, jog pandemijos metu kas dešimtas gyventojas pradėjo drabužius ir batus pirkti tik internetu. Tuo tarpu kitų segmentų parduotuves dažniausiai pirkėjai derina – perka ir virtualiai, ir „gyvai“, – pastebi V. Grigaitis.

Vilmantas Grigaitis
Vilmantas Grigaitis
© Asmeninis albumas

Analizuojant apklausos duomenis, kai respondentams balais leista įvertinti daugiau priežasčių, kodėl perkama internetu, atsiskleidžia, jog apsilankyti virtualiose parduotuvėse pandemija paskatino beveik 50 proc. gyventojų. Tačiau sprendimą pirkti jie priėmė daugiausia dėl sutaupomo laiko, geresnės kainos ar paties pirkimo internetu patogumo (atitinkamai 74 proc., 67 proc. ir 68 proc. respondentų). Tad nors pandemija akivaizdžiai padidino internetinių parduotuvių populiarumą, visgi perkama dėl pragmatinių sumetimų, o ne dėl pandemijos sąlygotų ribojimų ar sveikatos.

Vertinant interneto parduotuvių populiarumą pagal apsipirkimą per pastarąjį mėnesį, populiariausia internetinė parduotuvė yra Pigu.lt (pirko 50 proc. respondentų), antroje vietoje – Senukai.lt (42 proc.), trečioje – Eurovaistine.lt (40 proc.).

E-komercijos Lietuvoje tyrimas
E-komercijos Lietuvoje tyrimas
© Autoriaus archyvas
E-komercijos Lietuvoje tyrimas
E-komercijos Lietuvoje tyrimas
© Autoriaus archyvas

„Svarbi žinia rinkodaros specialistams – net 44 proc. pirkėjų perka vadovaudamiesi nuolaidų ir akcijų reklamomis. Tai reiškia, jog praktiškai kas antras daiktas ar paslauga yra perkami inspiruoti reklamos, o ne natūraliai atsiradusio poreikio. Dešimties metų dinamiškoje žiniasklaidos planavimo rinkoje patirtis ir šiuo metu turimi įrankiai leidžia pamatuoti tiek skirtinguose kanaluose parodomų reklaminių skelbimų persidengimą tikslinio vartotojo atžvilgiu, tiek vartotojų realų poreikį konkrečiu metu įsigyti prekes. Visa tai padeda atliepti ir prekės žinomumo, ir pardavimų didinimą“ – sako V. Grigaitis.

E-komercijos Lietuvoje tyrimas
E-komercijos Lietuvoje tyrimas
© Autoriaus archyvas

Tyrimą „E-prekybos tendencijos Lietuvoje“ bendrovės „Arena Media“ užsakymu atliko UAB „Intraresearch“. Tyrimo metu š. m. rugsėjo-lapkričio mėn. apklausti 814 šešių didžiausių miestų 18-60 metų gyventojų.

M360