Šiandien viso pasaulio verslas turi vienintelę galimybę komunikuoti, išgyventi ir ne tik (pra)egzistuoti karantiną, bet ir pagaliau atrasti naujas IT galimybes. Lauko reklama, žurnalai, skrajutės, renginiai – pamirškime juos ne vienai savaitei. Ir štai signalas, kad ne tik dabar, bet ir po karantino, pagrindinės komunikacijos kryptys, į kurias turi orientuotis verslas – yra virtuali realybė, išmaniosios technologijos, socialiniai tinklai, žiniasklaida.

Jei norite karantino metu „slėptis po lapais“ ir galvojate, kad klientai jus prisimins ir po kelių mėnesių – tai vienas klaidingiausių žingsnių. Dabar svarbu ne tik išlaikyti klientų lojalumą, bet ir jų susidomėjimą. Tik įsivaizduokite, DABAR turite keliasdešimt kartų didesnį klientų dėmesį nei prieš karantiną. Kodėl? Nes jie praleis žymiai daugiau laiko internete – skaitydami naujienas portaluose, „skrolindami“ socialinius tinklus, žiūrėdami „Youtube“ video, ir pan.

Galite pasiekti daug didesnę auditoriją, ją sudominti ir paversti lojaliais klientais. Pastangų prireiks, taip, tačiau argi dabar ne pats geriausias metas susikoncentruoti į įmonės progresą, kad ir minimalų – padaryti kažką naujo – taip motyvuojant ne tik savo esamus, potencialius klientus, bet ir komandą – išlaikant darbo vietas.

Pažinkite savo klientus socialiniuose tinkluose. Anksčiau tam neturėjote laiko? Dabar pats laikas jų pažinimui. Sukurkite savo prekiniam ženklui uždarą „Facebook“ grupę. Taip turėsite daugiau galios suburti stiprią savo prekinio ženklo bendruomenę, daryti įtaką ir auginti pardavimus. Tai gali būti puiki edukacijos priemonė – pasakokite apie savo produktą, klauskite nuomonės, tačiau nepamirškite: jei pasiryšite kurti grupę, turite rasti laiko ir ją koordinuoti bei analizuoti klientų patirtis, poreikius.

Vaizdo įrašai – ne papildomas turinys, o būtinybė. Ir ne tik karantino laikotarpiu. Kaip išlaikyti dėmesį? Kurkite istorijas, pasakokite savo įmonės realybę, patirtį. Tad jei dar nepradėjote eksperimentuoti su vaizdo įrašais, dabar pats laikas pradėti tai daryti. Žmonėms nepatinka pagražintos istorijos, jiems patinka apčiuopiami dalykai, aktualijos ir problemos, su kuriomis asmeniškai susiduria. Kurkite „išmanujį“ turinį. Papasakokite, kaip veikia jūsų paslauga ar kuo naudingas produktas, taip skatindami diskusijas ir sužinodami klientų patirtį – ko jiems trūksta, ir kuo jie labiausiai džiaugiasi.

Bendradarbiaukite su kitais prekiniais ženklais. Jei neturite tiesioginių partnerių, pagalvokite, su kokiu prekiniu ženklu galėtumėte savo klientams suteikti daugiau vertės. Prekinių ženklų partnerystė ypač aktuali B2B rinkodarai. Bendras straipsnis, klientų patirtis video formatu ar vizualinė medžiaga – komunikacija, kurią galite paruošti ir dirbdami nuotoliniu būdu.

Straipsniai. Rašykite juos ir inicijuokite aktualias temas žiniasklaidai. Kiekvienas prekinis ženklas tikrai turi, ką pasakyti ir ne tik apie koronavirusą. Tekstinis turinys yra neišsemiamas šaltinis, kuris visuomenei dabar ypač aktualus. Kalbėkite ne apie konkrečią paslaugą ar prekę bei jos reklamą. Edukuokite žmones ir pasakokite tai, kuo galite būti naudingi. Visuomenei šiuo metu ypač reikalinga parama ir supratimas bei tiesioginė nauda. Galbūt galite konsultuoti,mokyti online, užimti vaikus ir rodyti jiems video pamokėles? O gal esate sporto atstovas ir galite paruošti dinamišką, individualų sporto planą?

Na ir svarbiausia – nepamirškite, kad visi socialiniai tinklai ir žiniasklaida – įrankis, atveriantis vartus į globalų pasaulį ir dar didesnį klientų ratą. Kurkite pasitikėjimo turinį pasitelkdami išmaniąsias technologijas, kurios yra ne ateitis, o mūsų dabartis, kurią turime išnaudoti čia ir dabar, kad nebūtume pamiršti.

M360