Pastarasis pusmetis daugeliui buvo iššūkių metas. Kriziniu laikotarpiu atsiskleidė ne viena asmenybė, o Fortune 500 žurnalas sudarė 25-ių pandemijos herojų sąrašą, kuriame – politikai, pramogų pasaulio žvaigždės bei verslininkai, stoję į kovą beprecedente situacija ir pasauliui primindami apie save.

Įvairių pokyčių, norėdami krizės metu išlikti matomi ir aktualūs, griebėmės ir daugelis iš mūsų. Dauguma pradėjome dirbti iš namų. Neturėdami galimybių pasireikšti ar savo įvaizdžio stiprinti realių susitikimų metu, vis daugiau laiko praleidome socialiniuose tinkluose, kur ne tik vartojome informaciją, bet ir patys ėmėme ją dažniau kurti.

Kokios tendencijos išryškėjo?

Padidėjo aktyviai socialiniuose tinkluose besireiškiančių žmonių skaičius. Vieni tai darė dėl padidėjusio laisvo laiko kiekio, kiti – įžvelgė galimybę pasisakyti. Treti stebėjo pandemiją ir dalijosi nuomonėmis. Tarp visų bendra buvo viena – jie norėjo dėl vienų arba kitų priežasčių būti išgirsti, arba kitaip, būti matomi.

– Norėdami sustiprinti savo žinias ir tobulinti įgūdžius, ėmėme vis daugiau mokytis online. Vieniems įgūdžių reikėjo ieškant naujų darbo pozicijų ar tiesiog apmąsčius, jog norima eiti kita gyvenimo kryptimi, kitiems – stiprinant savo kaip profesionalų kompetencijas. Socialiniuose tinkluose matėme daug diplomų ir sertifikatų – žmonės didžiavosi savo pasiekimais, apie juos garsiai pranešdami ne tik savo artimųjų ratui, bet ir potencialiems darbdaviams.

Naujų įgūdžių poreikį tik patvirtino Užimtum tarnybos Lietuvoje bendradarbiavimas su Coursera, o dar įdomiau tai, jog tarp lietuvių populiariausiu pasirinktu kursu tapo... Learning How To Learn.

– Norintys asmeninio prekės ženklo dėka parduoti savo produktus ar paslaugas suprato, kad trokšdami gauti, turi ir duoti, ar kitaip, dalytis savo žiniomis. Supratę, kad iš socialinių tinklų galima ir uždirbti, ne vienas pradėjo dalintis informaciniu ir edukaciniu turiniu bei patarimais, kaip daryti įvairius dalykus. Ypač akivaizdi ši tendencija tapo Instagram platformoje, kur šiandien galima išmokti nuo A iki Z – kaip taisyklingai rašyti, gražiai elgtis prie stalo ar susitvarkyti namus. Visų šių paskyrų veidai – žmonės, savo sričių ekspertai.

– Laiką leidžiant namuose vis labiau populiarėjo LIVE formatas. Pavyzdžiui, sporto treneriai, neturėdami galimybės potencialių klientų pakviesti į fizines treniruotes, jas vykdė online. Tiesiogiai LIVE vyko ir makiažo pamokos ar tiesiog nemokamos paskaitos – viskas tam, kad primintume apie save ir kurtume vertę kitiems.

Norėdami būti matomi ir susidūrę su realybe, jog gyvai atkreipti į save dėmesį šiandien yra daug sunkiau, suprantame, kad socialiniai tinklai – būdas pristatyti save ir savo atstovaujamą organizaciją, paslaugas ar produktus.

Taigi, ko turėtume imtis šiuo neapibrėžtumo laikotarpiu norėdami būti matomais ir aktualiais?

1. Asmeninis pozicionavimas.

Turime suprasti, kad negalime būti viskuo visiems. Jei bandysime būti visų sričių ekspertais – prarasime auditorijos pasitikėjimą. Dėl šios priežasties itin svarbu išsigryninti savo ekspertines sritis ir apgalvoti savo asmeninį pozicionavimą:

– Kokiai tikslinei auditorijai norite komunikuoti?
– Kokios jūsų stipriosios pusės, kuo auditorijai galite būti naudingi ir galbūt išsiskirti iš kitų šiuo iššūkių kupinu laikotarpiu?
– Kokią vertę konkrečiai auditorijai kuriate?
– Kokios ankstesnės patirtys daro jus patikimais?

Apgalvoti tai verta ne tik LinkedIn profilio tobulinimo kontekste, bet ir pristatant save ne tik online erdvėje.

2. Asmeninė komunikacija socialiniuose tinkluose.

Jei jau viešai komunikuojame ir kuriame turinį socialiniuose tinkluose, jis turėti kurti vertę auditorijai. Išskirčiau keletą pagrindinių turinio tipų, kuriančių vertę auditorijai:

– Informacinis turinys: dalijimasis aktualiomis naujienomis, faktais, statistika ar kita vertinga informacija.
– Edukacinis turinys: dalijimasis patarimais, skatinimas auditoriją įsisavinti informaciją ir taikyti ją.
– Pramoginis turinys, skirtas auditoriją pralinksminti, prajuokinti ar tiesiog puikiai nuteikti.
– Įkvepiantis turinys, skirtas auditoriją motyvuoti ar įkvėpti.

Kurdami turinį socialiniuose tinkluose pasinaudokime vertės filtru – prieš viešindami savo įrašus, atsakykime į klausimą, ar sukurtas turinys sukurs kokią nors vertę. Ar jis informuos, edukuos, įkvėps, o galbūt pralinksmins ar nustebins?

3. Autentiškumas.

Nuomonės formuotojų socialiniuose tinkluose fenomenas puikiai iliustruoja, jog žmonėms yra įdomūs žmonės, o dar įdomiau tai – kas nebūtinai nupoliruota, bet gyvenimiška ir kuria bendrumo jausmą. Šiandien tikrumas, nuoširdumas, o kartais net pažeidžiamumas – raktas į stiprų asmeninį prekės ženklą, kuris atveria naujų profesinių iššūkių duris.

M360