Neseniai DELFI aprašė krizę: „Buto už 100 tūkst. eurų priedai: triukšmas, tvinstantis garažas ir vėluojantys darbai“. Iš pirmo žvilgsnio žaviai atrodančio naujai statomo kvartalo problemos – kaip ant lėkštės. Jos visos užfiksuotos ir aptartos gyventojų sukurtoje „Facebook“ grupėje. Apie tikslią konflikto eigą galime tik spėlioti ir, žinoma, ji vyko įvairiais kanalais, tačiau „Facebook“ grupės egzistavimas, be abejonės, padėjo mobilizuoti gyventojus ir operatyviau dalintis naujienomis nei susirinkimuose ar atsitiktiniuose pokalbiuose laiptinėje. Tai turbūt pirmasis atvejis, kada naujo daugiabučio problemos viešinamos didžiausiame Lietuvos naujienų portale besiremiant medžiaga iš „Facebook“ grupės.

Šiuo metu dauguma naujų ar neseniai statytų namų turi savo bendruomenes „Facebook“. Kai kurios jų uždaros, tačiau pasivaikščiojus po tas, į kurias prasmukti įmanoma, nesunku sužinoti tikrąsias gyventojų aktualijas: statybos brokus, kaimynų dramas dėl parkingo ar gražias kieme vykstančias savaitgalio kepsninių tradicijas. Taigi „Facebook“ grupė apie planuojamą pirkti projektą papasakoja daugiau nei bet kokia vystytojo sukurta rinkodarinė medžiaga.

Kalbant apie kepsnines, verta paminėti kitą fenomenalią grupę – „Lithuania grilling and smoking“. Nors pavadinimas ir neišduoda, bet tai yra kepsninių gamintojo Kamado Bono grupė su 18 tūkst. neįtikėtinai aktyvių kepimą ant žarijų ir šį prekės ženklą dievinančių narių. Kiekvieną dieną ten įkeliama po keliolika žinučių apie receptus ir tinkamas pirkti kepsnines. Savaitgalį šis skaičius iššoka iki keliasdešimties – juk smagu pasidalinti savo keptų skanėstų nuotraukomis. Bendruomenė giriasi ir didžiuojasi naudodama būtent šio prekės ženklo produktus.

Kiekvieno produkto vartotojai gali tapti bendruomene (o kartais ir yra „priverčiami“, kaip kaimynų atveju). Jiems tereikia aktyviai susivienyti – dėl meilės arba neapykantos. Prekės ženklui be galo svarbu dalyvauti savo bendruomenių veikloje. Meilės atveju – kurstyti pasitenkinimą, džiuginti savo buvimu, dovanėlėmis ar tiesiog dėmesiu. Jei vyksta krizė, galite sekti kitos pusės veiksmus ar vesti derybas. Bendruomenėse pirmiausiai pasimatys galimų krizių užuominos. Jas laiku identifikavę, galite ieškoti ankstyvos stadijos sprendimų. Jei rimti nemalonumai visgi yra neišvengiami, jiems pavyks pasiruošti anksčiau ir tinkamiau suformuluoti argumentus viešai diskusijai.

Aktyvios grupės yra puikus įrodymas, kad „Facebook“ seniai nebėra tik jaunų ir pažangių didmiesčių gyventojų pramoginis puslapis, bet bendruomenes vienijantis įrankis, galintis sugriauti arba sėkmingai suformuoti bet kurio prekės ženklo reputaciją. Kiekvienam rinkodaros specialistui verta apmąstyti, kaip jie gali būti arčiau savo bendruomenės ir įtraukti tai į savo veiklų planą.