Pasaulinėje rinkoje ryškėja tendencijos, žyminčios fundamentalų pokytį DI taikymo strategijose. Didieji technologijų centrai – nuo Silicio slėnio iki Azijos inovacijų avilių – jau demonstruoja, kaip DI gali transformuoti tradicinį verslą. Tačiau 2025-ieji taps lūžio metais, kuomet šie sprendimai taps vis labiau prieinami ir mažiesiems verslams, tad Lietuvos įmonės turėtų nepraleisti galimybių išnaudoti naujausias technologijas savo konkurencingumui didinti.
Iš asistentų – į partnerius
Ryškiausia šiandien matoma tendencija e. prekybos sektoriuje – perėjimas nuo trumpalaikių DI asistentų prie ilgalaikių sprendimų. Šiuolaikinės platformos siūlo ne tik e. prekybos svetainių kūrimo įrankius, bet ir integruotus DI sprendimus, kurie padeda optimizuoti SEO, automatizuoti turinio kūrimą ir valdyti el. prekybos operacijas.
DI sprendimai vystosi ir jau padeda ne tik atlikti tam tikras specifines užduotis, bet tampa ilgalaikiais, nuolat besimokančiais partneriais, kurie gali proaktyviai prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo. Pavyzdžiui, padedant DI e. prekybos platformos gali analizuoti vartotojų elgseną ir realiu laiku pasiūlyti pritaikytas reklamas ar akcijas. Tai suteikia galimybę konkuruoti ne tik kaina, bet ir išskirtine klientų patirtimi, kuri yra ypač svarbi siekiant išlaikyti pozicijas itin konkurencingoje rinkoje.

Turinys – tiesiai į dešimtuką
DI taip pat keičia tai, kaip vartotojai atranda produktus. Socialiniai tinklai, tokie kaip „Instagram“ ar „TikTok“, tampa ne tik įkvėpimo šaltiniu, bet ir e. prekybos platformomis. DI sprendimai čia vaidina svarbų vaidmenį, analizuodami vartotojų elgseną ir kurdami itin personalizuotus skelbimus bei turinį, kuris pataiko į dešimtuką. Tai yra įrankis, kuris ir smulkiems verslams leidžia kurti turinį, savo lygiu nenusileidžiantį didiesiems konkurentams.
Į DI erą verta žengti apgalvotai, bet drąsiai. Pradėti vertėtų nuo specializuotų sprendimų, kurie sprendžia konkrečias problemas – pavyzdžiui, klientų aptarnavimo automatizavimo ar produktų rekomendacijų sistemos diegimo. Svarbiausia nepamiršti, kad DI yra įrankis, o ne stebuklingas receptas – jis veiks tik tiek gerai, kiek kokybiški bus jūsų duomenys ir kiek aiškią strategiją turėsite. Svarbu ne tik investuoti į DI sprendimus, bet ir užtikrinti, kad šios technologijos būtų naudojamos efektyviai, juk nesinori atsidurti situacijoje, kai moderniausi DI įrankiai naudojami tik elektroniniams laiškams perrašinėti (taip, ir tokių atvejų pasitaiko).
Galimybė pranašumui įgyti
Baltijos šalių regione, kuriame e. prekyba savo užimama bendros rinkos dalimi dar atsilieka nuo Vakarų valstybių, tačiau auga sparčiausiai Europoje, investicijos į DI technologijas ir strateginis jų panaudojimas, gali tapti esminiu konkurencinio pranašumo šaltiniu. Galų gale, šiandien nėra būtina turėti didžiulę IT komandą – net ir vienas žmogus, padedamas DI, gali pasiekti įspūdingų rezultatų.
Ir, žinoma, nepamirškime, kad DI gali padėti ne tik uždirbti daugiau, bet ir sutaupyti laiko. Juk jei jūsų DI asistentas geba pats optimizuoti kainas, galite daugiau laiko skirti tam, kas tikrai svarbu – galbūt net ilgai atidėliotam poilsiui prie ežero.