Kasmet vykstančiuose didžiausiuose reklamos apdovanojimuose Baltijos šalyse „Balticbest“ beveik visose kategorijose dėl nugalėtojų titulo kovoja lietuvių kurti darbai. Filmų kategorijoje (angl. Film craft) – rekordinis lietuviškų reklaminių video klipų skaičius: net 5 iš 7 yra gaminti lietuvių.

Penktus metus iš eilės vykstantį kūrybiškumo festivalį „Balticbest“ sudaro konferencija ir apdovanojimų ceremonija. Šiemet dėl geriausiųjų titulų rungtis buvo kviečiami dalyviai ir iš kitų Europos šalių, kurių populiacija nesiekia 5 milijonų. Renginio organizatoriai teigia, kad mažas valstybes jungia bendri iššūkiai: maži biudžetai, mažos komandos, į reklamą orientuotos rinkodaros kampanijos.

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) vadovė Daiva Jurkonytė teigia, kad tai, jog filmų kategorijoje dominuoja lietuvių kurti darbai jau yra laimėjimas Lietuvai ir visai reklamos industrijai. Anot jos, reklaminių video klipų kūrėjai vis dažniau renkasi drąsesnius sprendimus, nebijo eksperimentuoti ir aktyviai dalyvauja tarptautiniuose renginiuose. „Neretai kuriant reklaminį klipą ar kampaniją galvojama ir apie tarptautinę rinką, ieškoma naujų sprendimų, semiamasi gerosios praktikos. Visa tai duoda teigiamų rezultatų, nes vis daugiau prodiuserinių ir reklamos bendrovių parsiveža ne tik apdovanojimus, bet ir tarptautinį pripažinimą“, – sako D. Jurkonytė.

„Balticbest“ apdovanojimuose šiemet buvo galima kandidatuoti į 16 kategorijų: web dizaino, dizaino, TV/filmo, tiesioginė (angl. direct), print, integruota reklama, lauko reklama, žiniasklaida, promo ir aktyvacijos, spaudos (angl. print and poster craft), PR, filmų, turinio ir pramogų (angl. branded contend and entertainment), online reklamos, online video, socialinė medija.

Filmų kategorijoje išskirtinai triumfuoja lietuvių reklamos prodiuserių gamybos darbai: joje rungiasi du „ZEST Production House“ darbai, „Dansu“ ir „Nonsense.tv“ kurtos reklamos.

Anot „ZEST Production House“ vadovo Juozo Piekuro, nors Lietuvos bendrovių biudžetai reklamai negali konkuruoti savo dydžiu tarptautinėje erdvėje, visgi lietuviai pasižymi kūrybiškumu ir inovatyviais sprendimais.

„Kategorijoje rungiasi du mūsų darbai, kuriais didžiuojamės: „Lithuanian vodka unique“ ir reklaminis klipas, kurtas „Devilstone“ festivaliui. Džiaugiamės, kad darbai buvo pastebėti ir pripažinti tarptautinėje rinkoje, o taip pat vertiname kliento ir kūrybos agentūros pasitikėjimą patikint idėjos įgyvendinimą mums. Tokie festivaliai svarbūs visai Lietuvos rinkai, jie suteikia galimybę „išeiti“ į platesnius vadenis ir būti pastebėtiems, todėl aktyvus dalyvavimas juose neabejotinai gali atnešti teigiamų rezultatų“, – sako J. Piekuras.

M360