Žinią apie sėkmingą garsinio prekės ženklo registraciją sausio pabaigoje patvirtino Valstybinis patentų biuras.

„DELFI sukuriame turinio, kuris kartais vartojamas tik klausant – turime tinklalaides, video laidas, kurių kai kurias žmonės tik klausosi, taip pat visus DELFI straipsnius portale galima perklausyti audio formatu. Video laidomis ir tinklalaidėmis dalinamės įvairiose platformose nuo „Youtube“, „Facebook“, „Spotify“, kur vaizdas yra nesvarbus. Turėdami garsinį prekės ženklą, būsime lengviau atpažįstami klausytojams“, – sako DELFI rinkodaros vadovas Irmantas Matilionis.

DELFI prekės ženklo garsą kūrė Andrius Kauklys – kompozitorius, garsų dizaineris, grupės „Happyendless“ narys.

Advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas Erikas Saukalas sako, kad galimybės registruoti tokį netradicinį prekės ženklą atsirado pernai pasikeitus teisiniam reguliavimui Europos Sąjungoje.

„Anksčiau prekės ženklus buvo galima registruoti tik vaizdine forma. Jei tai, pavyzdžiui, būdavo garsinis prekės ženklas, reikėjo rašyti natas – vien dėl tokio ženklų pobūdžio jie buvo labai nepopuliarūs, nes būdavo labai daug neaiškumų. Technologijoms vystantis pasikeitė ir reglamentavimas – dabar prekės ženklus galima registruoti pateikiant įvairiais formatais, pavyzdžiui, mp3, mp4, ir panašiai – toks failas duomenų bazėje ir yra įrašomas, tada tu gali ant jo paspaudęs tiesiog išgirsti, kaip jis skamba, nebėra taip, kad reikėtų nagrinėti natas“, – aiškina E. Saukalas.

Pasak advokato, dabar gali būti registruojami įvairūs ženklai – vaizdiniai, garsiniai, jų kombinacijos ir panašiai: „Leidus prekės ženklus pateikti elektroniniu formatu, iš karto atsivėrė daugiau galimybių“.

E. Saukalas tikisi, kad sėkminga DELFI garsinio prekės ženklo registracija taps pavyzdžiu ir kitiems rinkos dalyviams. „Dabar pagrindinė kliūtis yra ta, kad daugelis net nežino apie tokią galimybę ir jos net nesvarsto – mūsų mintyse prekės ženklai yra kažkokie žodžiai ir vaizdai. Man atrodo, DELFI atvejis padės skleisti tą informaciją, edukuoti visuomenę ir ypatingai mūsų verslininkus, kad yra tokios galimybės“, – sako jis.

Advokatas teigia, kad prekės ženklo registracija yra geriausia intelektinės nuosavybės apsauga. „Žinoma, galima saugoti autorių teisėmis, bet su jomis yra įvairių niuansų, o kai turi registraciją, viskas yra daug paprasčiau“, – kalba E. Saukalas.

Tiesa, bandymų registruoti garsinius prekės ženklus Lietuvoje buvo ir anksčiau. 2019 m. tai bandė padaryti „Bitė“, tačiau Valstybinis patentų biuras nusprendė, kad jų ženklas yra neregistruotinas.

„Ženklas buvo pernelyg paprastas, per trumpas, neturėjo skiriamojo požymio. Čia panašiai kaip su spalvomis ar linijomis, kurių niekas neregistruoja, nes jos per paprastos ir vartotojas nesuprastų, kad tai yra prekės ženklas, kuris identifikuotų įmonę. DELFI atveju Valstybinis patentų biuras, atlikęs garsinio ženklo ekspertizę, jau yra priėmęs teigiamą sprendimą dėl registracijos“, – sako E. Saukalas.

Skaitomiausias kiekvieną dieną naujienų portalas DELFI su visa eile teminių kanalų, skirtų įvairioms auditorijoms ir skelbimų portalas „Alio.lt“ nuo 2007 m. priklauso Estijos žiniasklaidos grupei „Ekspress Grupp“. Tai žiniasklaidos grupė, plėtojanti internetinės žiniasklaidos, leidybos ir laikraščių verslą Baltijos šalyse. „Ekspress Grupp“ Lietuvoje taip pat priklauso ir reklamos paslaugų internete bendrovė „Adnet media“.