Pandeminiai metai buvo didžiulis iššūkis žiniasklaidos priemonėms ne tik dėl išaugusių informacijos srautų, bet ir dėl dezinformacijos gausos. Ypač aktyviai dezinformacija ir sąmokslo teorijos ėmė plisti socialiniuose tinkluose, dalis jų persikėlė ir į portalų komentarų erdvę, todėl Delfi nusprendė keisti politiką ir iki metų galo pasiekti, kad komentuoti galėtų tik registruoti vartotojai.

„Norėčiau pabrėžti, kad pandemijos metu ėmė plisti ne tik dezinformacija ir propaganda, tačiau ir dezinformacijos bei propagandos kampanijos, kurios neproporcingai iškreipia laisvą viešosios nuomonės raišką. Galimybė viešai ir nevaržomai reikšti savo įsitikinimus ir nuomonę mums yra absoliuti vertybė, mūsų žiniasklaidos grupė pagrindine savo misija yra pasirinkusi tarnavimą demokratijai“, – teigia naujienų portalus Delfi valdančios žiniasklaidos grupės „Ekspress Grupp“ įkūrėjas ir pagrindinis akcininkas Hansas H. Luikas.

Tikimasi, kad šis žingsnis taip pat padės burti ir stiprinti šiuo metu beveik 11 tūkst. narių turinčią Delfi plius bendruomenę. „Toliau žengiame į priekį suteikdami dar daugiau privalumų mūsų bendruomenės nariams. Tikimės, kad Delfi ateityje visada bus ta vieta, kur švarioje aplinkoje vyks kokybiškos diskusijos“, – sako H. H. Luikas.

„Įvertinę šias aplinkybes ir taip pat ruošdamiesi viso portalo technologiniam atnaujinimui nusprendėme iš esmės peržiūrėti ir komentavimo politiką. Dalis technologinių ir vizualinių sprendimų yra numatyti, tačiau siekdami patogumo vartotojams birželį atliksime tyrimą – komentatoriai išsakys savo lūkestį“, – teigia V. Benokraitis.

Vytautas Benokraitis
Vytautas Benokraitis
© DELFI / Domantas Pipas

Jis pabrėžia, kad ir po pokyčių Delfi toliau moderuos komentarus, naudos technologines priemones, kad vyktų kokybiškos diskusijos.

Rengiamoje apklausoje vartotojų bus klausiama, kokiu būdu jie norėtų komentuoti prisiregistravę: ar turėti galimybę nuolat pasikeisti vartotojo vardą, kaip tai gali padaryti „The New York Times“ vartotojai, ar naudotis fiksuotu registruoto vartotojo vardu kiekvienąsyk komentuojant. Apklausos dalyviai galės pasiūlyti ir savo variantą, kaip galima būtų komentuoti prisiregistravus.

Komentarų pavyzdys „The New York Times“
Komentarų pavyzdys „The New York Times“
© Ekrano nuotr.
Komentarų pavyzdys „The New York Times“
Komentarų pavyzdys „The New York Times“
© Ekrano nuotr.

Taip pat bus klausiama vartotojų nuomonės dėl patiktukų ir emocijas atskleidžiančių paveikslėlių, kokia eilės tvarka turėtų būti rikiuojami komentarai po straipsniais ir kitų klausimų (dalyvauti apklausoje galite čia).

Delfi yra ir bus visų Lietuvos piliečių naujienų portalas, kurio svarbiausia vertybė bus žodžio laisvė ir jos gynimas. Komentarai po publikacijomis taip pat yra žodžio laisvės išraiška, kurią svarbu išlaikyti ir ginti, kartu reikia suprasti, kad ji nėra absoliuti ir reikalauja rašančiojo atsakomybės. Šiuo sprendimu būtent to ir siekiame, kad komentarų erdvėje mūsų skaitytojai jaustųsi laisvai ir patogiai, galėtų diskutuoti jiems rūpimomis temos ne savo socialiniame burbule, o su visais Lietuvos žmonėmis“, – teigia Delfi vyr. redaktorė Rasa Lukaitytė-Vnarauskienė.

Rasa Lukaitytė - Vnarauskienė
Rasa Lukaitytė - Vnarauskienė
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Delfi kovą atlikta reprezentatyvi skaitytojų apklausa parodė, kad Delfi turi itin lojalią auditoriją – 74 proc. respondentų nurodė portale besilankantys kasdien arba beveik kasdien, 15 proc. – keliskart per savaitę, likusieji – kartą per savaitę arba rečiau.

72 proc. atsakiusiųjų nurodo, kad komentarus skaito, 28 proc. – neskaito. Iš skaitančiųjų 42 proc. tai daro labai dažnai, 48 proc. – retkarčiais, 10 proc. – labai retai, išskirtiniais atvejais. 80 proc. apklaustųjų nurodė komentarų nerašantys, 20 proc. – rašantys.

M360