Šiandien socialiniai tinklai užima svarbią vietą įmonių komunikacijoje, darbuotojai vis dažniau aktyviai skatinami įsitraukti reaguojant, komentuojant ir dalijantis žinutėmis socialiniuose tinkluose. Tačiau visiems žinoma, kad tai, kas kartą nutiko socialiniuose tinkluose, „Google“ gali likti amžiams. Tad kokių naudų teikia darbuotojų toks įsitraukimas ir kokios su tuo susijusios grėsmės?

Ant svarstyklių – naudos ir grėsmės

Galima išskirti ne vieną darbuotojų ambasadorystės socialiniuose tinkluose privalumą, ir pirmąjį jų jau įsivardijome – tai patikimumas. Kaip ir reklamai pasitelkiami nuomonės lyderiai, darbuotojai auditorijai neretai atrodo patikimesnis ir artimesnis informacijos šaltinis nei nuasmenintas įmonės socialinių tinklų profilis.

Skleidžiant prekės ženklo žinutę per jo ambasadorius – darbuotojus, galima tikėtis didesnio auditorijos įsitraukimo, pasitikėjimo prekės ženklu, o galop ir geresnių pardavimų. Galų gale, juk yra sričių, kuriose svarbus pardavėjo įvaizdis bei jo tiesioginis kontaktas su klientu, pavyzdžiui, verslas verslui pardavimų atveju.

Be to, brangstant socialinių tinklų reklamai ir mažėjant įmonių profilių organiniam pasiekiamumui, darbuotojų ambasadorystė socialiniuose tinkluose gali tapti vis galingesniu įmonės žinučių sklaidos kanalu. Pavyzdžiui, gerai žinomam nuomonės lyderiui „Swedbank“ vyriausiajam ekonomistui Nerijui Mačiuliui pasidalinus aktualia organizacijos žinute, jos organinis pasiekiamumas gali padidėti net kelis kartus.

Tačiau ne mažiau svarbus ir kitas aspektas. Įsitraukę darbuotojai turi galimybę stiprinti savo profesines pozicijas, ekspertiškumą, megzti naudingus ryšius ir auginti savo karjerą. Jie jaučiasi įgalinti labiau prisidėti prie organizacijos siekiamų tikslų, todėl neretai toks įsitraukimas didina ir darbuotojų lojalumą. Savo organizacijoje darbuotojus ekspertiškumu ir įžvalgomis kviečiame dalintis „Facebook“ grupėje „Pinigai ir reikalai“.

Be to, darbuotojų aktyvumas socialiniuose tinkluose gali tapti darbdavio įvaizdžio dalimi. Šiandien potencialūs darbuotojai neretai patikrina ne tik įmonės paskyrą, bet ir potencialių kolegų paskyras.

Taigi, darbuotojų ambasadorystė gali pasiūlyti nemažai privalumų organizacijai. Visgi labai svarbu darbuotojams tai daryti tinkamai, išvengiant ginčų ar konfliktų su kitą nuomonę turinčiais socialinių tinklų vartotojais.

Prieš ką nors skelbiant ar komentuojant, paklauskite savęs, ar tikrai norite tai pasakyti ir ar tikrai galite tuo dalintis su visu pasauliu. Net ir dalyvaujant „uždarų“ „Facebook“ grupių diskusijose ar bendraujant privačiomis žinutėmis su draugais, turite elgtis apgalvotai. Ten padaryta ir be konteksto išplatinta ekrano nuotrauka gali pridaryti žalos ne tik jums, bet ir jūsų santykiui su darbdaviu.

Kas gali padidinti darbuotojų įsitraukimą

Socialiniai tinklai yra tapę vienu iš dažniausiai naudojamų informacinių ir bendravimo kanalų daugelio žmonių gyvenime. Pavyzdžiui, „Facebook“ reguliariai naudojasi 7 iš 10 šalies gyventojų.

Tiesa, ne visi esame vienodai aktyvūs socialiniuose tinkluose, neretai dar santūriau žvelgiame į galimybę dalytis profesine ar tiesiogiai su darboviete susijusia informacija.

Kartais šis atsargumas kyla iš nežinojimo, kokia yra įmonės komunikacijos socialiniuose tinkluose praktika. Todėl verta pradėti nuo šių pagrindinių trijų žingsnių, kurie paskatintų darbuotojų įsitraukimą.

Aiškios komunikacijos gairės. Visų pirma, organizacijoje turėtų būti nubrėžtos ir lengvai prieinamos bendravimo ir įsitraukimo į komunikaciją socialiniuose tinkluose gairės. Svarbu aiškiai išdėstyti įmonės vertybes ir pagrindinius principus, kuriais remiantis patartina komunikuoti socialiniuose tinkluose.

Darbuotojai turėtų žinoti, kam organizacijoje jie galėtų užduoti klausimus, susijusius su tokia komunikacija. Pavyzdžiui, „Swedbank“ organizacijoje darbuotojams esame pristatę patarimų ir informacijos apie bendravimą socialiniuose tinkluose paketą, kuris atsako į daug kylančių klausimų.

Priemonės aktyviems nuomonės formuotojams. Jei tik pradedate darbuotojų ambasadorystės veiklą, atkreipkite dėmesį į jau aktyvius organizacijos darbuotojus. Galbūt tarp jų esama daugiau ar mažiau sekėjų turinčių nuomonės formuotojų. Suteikus jiems dar daugiau įrankių, sulauksite abipusės naudos – įmonės žinutė bus geriau išgirsta, o darbuotojas turės galimybę dar labiau išauginti savo auditorijos dalį, kuriai aktualios jo profesinės įžvalgos.

Vadovų įsitraukimas ir paskatos. Ne mažiau darbuotojų įsitraukimui svarbus ir jų tiesioginio ar aukštesnio vadovo vaidmuo: matydami vadovo iniciatyvą būsime labiau linkę „užsikrėsti“ jo pavyzdžiu. Žinoma, paskatinti dalyvavimą galima ir įvairiais mokymais, žaismingomis vidinėmis kampanijomis, konkursais su prizais. Didesnės įmonės naudoja specialiai tam parengtas ambasadorystės platformas, pavyzdžiui, „EveryoneSocial“, „Social Seeder“ ar „Ambassador“.

Be abejo, svarbu nepamiršti ir gero turinio – prasmingų organizacijos iniciatyvų, veiklų ir pasiekimų. Žinutėmis, kuriomis galime didžiuotis, darbuotojai dažniausiai dalinasi noriai ir entuziastingai.

Paskutiniai tokie pavyzdžiai „Swedbank“ organizacijoje buvo didžiausia nuotolinė pamoka „Mokonomika“, darbuotojų savanorystės iniciatyva „Mums rūpi“ − darbuotojai aktyviai dalinosi savo įspūdžiais.