Dauguma pranešėjų teigė, jog darbdavio įvaizdžio neįmanoma sukurti – patrauklų darbdavio įvaizdį formuoja įmonės darbuotojai. Jie yra darbdavio įvaizdžio ambasadoriai. Pranešimuose buvo atsižvelgta ir į tai, jog svarbus ir paties darbuotojo įtraukimas į komunikaciją. Straipsnyje apžvelgsiu kelias naujausias darbdavio įvaizdžio tendencijas, nuskambėjusias pasaulinėje konferencijoje.

Investicijos darbuotojų įvedimui ir mokymams

Technologijų inovacijų plėtra ir toliau kuria šimtus tūkstančius naujų darbo vietų, tad didžioji talentų kova ir tęsiasi šiame sektoriuje. Norėdama padidinti prekės ženklo žinomumą ir išlaikyti esamus ir pritraukti naujus darbuotojus vokiečių įmonė „Accenture“ 2017 m. investavo 975 milijonus eurų. Kaip teigė pranešėjai, naujas verslo plėtros pagrindas ir yra darbuotojų augimas, motyvavimas ir mokymas. Galima ilgai rinkti geriausius darbuotojus ir greitai juos prarasti skyrus nepakankamai laiko ir lėšų įvedimui ir mokymams. Pranešimą skaitęs už personalą „Google“ atsakingas verslo partneris Liamas Russelas akcentavo, jog darosi nelengva su įmonės plėtros iššūkiais ir siekiu išlikti geriausiu. Užtikrintai lyderio pozicijas laikęs darbdavys šiemet kai kurias pozicijas apleido.

Nepaisant to, ir toliau kasmet į „Google“ kandidatuoja 2 milijonai žmonių. Didelėje organizacijoje darbuotojas gali jaustis tik sraigtelio dalis, todėl labai svarbu aiškus ir bendras organizacijos tikslas ir visų darbuotojų įsitraukimas to tikslo įgyvendinimui pasiekti. Tokia ir toliau siekia likti „Google“ kompanija.

Naujausios tendencijos socialiniuose tinkluose

Įspūdingai šioje konferencijoje pasauliniame darbdavio įvaizdžio kontekste pasirodė vokiečių bendrovė „SAP“, kuri, pakeitusi įvaizdžio strategiją, praeitais metais pritraukė 1700 naujų technologijų specialistų. Išskirtinė ir specializuota darbdavio įvaizdžio strategija, vertybės ir darbuotojų sėkmės istorijos padeda mažoms kompanijoms konkuruoti su didžiausiomis organizacijomis. Socialinių tinklų rodikliai ir tuo pačiu įmonės žinomumas šoktelėjo kelias dešimtis kartų aukštyn, kai „SAP“ sukūrė iliustruotą komiksą apie save kaip darbdavį, kolegas ir darbo pobūdį. Ši kampanija pelnė Darbdavio įvaizdžio instituto („Employer Branding Institute“) apdovanojimą už inovaciją. Pranešime daug dėmesio buvo skiriama suasmenintoms žinutėms apie darbuotojus kurti ir skleisti. Nuotraukų konkursai, video žaidimai išmaniųjų programėlių pagalba komunikaciją daro ne tik interaktyvesnę, bet ir efektyvesnę.

Didelio susidomėjimo renginyje sulaukė Cara Barone vyriausios įvaizdžio konsultantės iš „Linkedin“ pristatytas naujas kompanijos produktas, kuris startuos gegužės pabaigoje. Cara pateikė pavyzdį, kaip darbdavys keliais mygtuko paspaudimais galės išsitirti potencialių darbuotojų rinką, pasilyginti su konkurentais ir suformuoti darbuotojų pritraukimo kampanijas.

Vidinė kultūra

Didelėms organizacijoms reikia pastangų išlaikyti gerą kultūrą, kai nuolat keičiasi tendencijos, rinkos sąlygos, verslo aplinka. Amerikos įmonės „Salesforce“ darbdavio įvaizdžio skyriaus vadovė energingoji Jennifer Johnston Di Loreto išreiškė tvirtą poziciją, kad vienišas personalo skyrius yra bejėgis sukurti gerą kultūrą. „Salesforce“ kompanija, aplenkusi populiariausias kompanijas kaip „Facebook“ ir „Google“, šiemet pirmauja kaip geriausias darbdavys pagal „Fortune“ sudaromą reitingą. Kompanija per pastaruosius penkerius metus sukūrė 17000 naujų darbo vietų. Jennifer nurodė kelis žingsnius, kurie padėjo pasiekti tokių rezultatų.

Pirmiausia, komanda ir aktyvus darbuotojų įsitraukimas į įmonės veiklas ir ambasadoriavimas prekės ženklui, taip pat laisvė vadovams tobulinti, kurti ir gerinti procesus, sutelkta orientacija į kiekvieną darbuotoją ir jo gerovę.

Kompanijos „ProSiebenSat.1 Media“ darbdavio įvaizdžio vadovė iš Vokietijos Yvonne Riedel pasidalino praktika, kaip per tris mėnesius atnaujino nelabai žinomą iki tol Vokietijos televizijos darbdavio prekinį ženklą. Yvonne tvirtino, kad strategijų kurti neverta net pradėti, jei tame nedalyvauja aukščiausio lygio savininkai. Vadovybė turi gyventi kasdien darbdavio įvaizdžio formavime iškeltais tikslais. Pranešėja pasidalino, kaip suformavo išskirtinius darbo vertės pasiūlymus, pravedusi individualius interviu su didžiąja dalimi visų grandžių įmonės darbuotojų: „Kiekvienas, dirbantis organizacijoje, turi argumentų, dėl ko verta rinktis būtent šį darbdavį. Svarbu mokėti išgirsti tai, kas vienija visus jūsų darbuotojus“.

Linksmybės

Belgas Johanas Driessensas, kuriam šiemet atiteko naujojo darbdavio įvaizdžio lyderio apdovanojimas, kompanijos „Branded.Careers“ vadovas, pristatė aštuonis pagrindinius darbdavio įvaizdžio elementus: reputaciją, darbą, karjerą, mokymosi galimybes, inovacijas, atsakomybę, komandinį darbą ir organizacijos tikslus. Tačiau yra dar vienas devintasis elementas – linksmybės darbe, kurį jis apibrėžia kaip nuolatinį ritualą, susijusį su įmonės kultūra. Į viską žvelgti paprasčiau ir nelaikyti savęs per daug rimtu, susiorganizuoti dieną, kai visi darbuotojai į darbą ateina persirengę personažais, sužaisti mūšį biure su kolegomis ar pasidarius pertrauką imti ir pašokti užsileidus muzikos – visa tai siūlė Johanas savo pranešime.


Nanci Hogenboom van het Hof, atsakinga už prekės ženklo „Adidas“ darbdavio įvaizdį ir dizainą, pristatė naują kompanijos darbdavio prekinio ženklo strategiją. Joje ir toliau išlieka didžiulis dėmesys darbuotojų įsitraukimui. Visus „Adidas“ darbuotojus vienija aistra sportui, tikslo siekimas ir nuolatinis naujų idėjų ieškojimas ir eksperimentavimas. Bendrovė įkūrė specialias dirbtuves, kuriose bet kurių pareigų darbuotojas ar praktikantas gali sukurti savo sportinius batelius. Didelio pasisekimo sulaukė jogos užsiėmimų biuruose projektas. Nanci idėja kilo visiškai atsitiktinai, susipažinus su savo darbą labai mėgstančia jogos instruktore. Nuo šiol kiekviename „Adidas“ biure galima sportuoti neišeinant iš darbinių patalpų.


Lietuviai konferencijoje

Pasaulinę darbdavio įvaizdžio konferenciją Prahoje aplankė grupė vadovų iš Lietuvos. Kolegos juokavo, kad pasaulinių kompanijų biudžetai prilygsta lietuviškų įmonių apyvartoms, tačiau klausimas, ar tikrai reikia tiek milijonų. „Small Planet Airlines“ žmogiškųjų išteklių vadybininkė Lina Zavistovskytė teigia, jog Lietuvoje daugelį strategijų galima įgyvendinti su mažais biudžetais. Bendrovė pastaruoju metu sparčiai augo ir personalo iššūkius išsprendė vidiniais ištekliais. Technologijų įmonės „Tesonet“ komunikacijos atstovė Paulina Vildaitė atkreipė dėmesį, kad didžioji dauguma pranešėjų mini vertybių svarbą. Vertingiausias įvaizdis paremtas iš vidaus kilusiomis iniciatyvomis ir bendruomeniškumo jausmu.

Darbdavio įvaizdžio ekspertė Inesa Daugintaitė džiaugiasi, kad ši tema – jau nebe naujiena Lietuvoje. Dauguma darbdavių vis daugiau dėmesio skiria savo vidinei ir išorinei komunikacijai. Reklamos ir viešųjų ryšių agentūros rungtyniauja dėl užsakymų, steigiamos naujos pozicijos personalo skyriuose, iškeliami papildomi rodikliai marketingo vadovams. Tačiau tiek pasaulyje tiek Lietuvoje pasigendama instrumentų, kuriais būtų galima greitai ir patikimai įvertinti sukurto įvaizdžio veiksmingumą.