Tarptautinė audito bendrovė „Pwc“ apskaičiavo, kad 2025 metais dalinimosi ekonomika generuos daugiau kaip 335 milijardus dolerių pajamų, o prie to stipriai prisideda vis labiau besiplėtojančios IT technologijos, kurios leidžia kiekvienam būti verslininku ir siūlyti savo paslaugas. Statistika skelbia, kad įvairiomis paslaugomis, kurios priskiriamos „dalinimosi ekonomikai“, vien JAV per 2015 metus naudojosi daugiau kaip 52 proc. gyventojų. Daugiausia dėmesio sulaukia automobilių/vairuotojo nuoma bei su prekių transportavimu susijusios paslaugos.

Ir nors šioje srityje didžiausio populiarumo pasaulyje yra sulaukę „Uber“ ir „Airbnb“ bendrovės, visgi yra ir daugiau įdomių dalinimosi ekonomikos pavyzdžių – bendrovė „DogVacay“ gali surasti šeimininką Jūsų augintiniams, kol atostogausite, „RelayRides“ leidžia nuomotis automobilį iš kaimynų, bendrovė „Liquid“ leidžia pigiai išsinuomoti netoliese esančius dviračius iš eilinių žmonių, o startuolis „Fon“ suteikia galimybę pasidalinti savo Wi – Fi slaptažodžiu su kaimynais ir už internetą mokėti pigiau.

Lietuvoje šį verslo modelį atranda vis daugiau bendrovių. Jau dabar mūsų šalyje galima už tam tikrą mokestį pasiskolinti įvairią techniką ir namų apyvokos daiktus, internetu užsisakyti namų tvarkytoją arba laisvalaikiu pačiam tvarkyti namus.

Tokį darbo modelį nuo rugsėjo mėnesio pradeda taikyti ir greitųjų siuntų tarnyba „Venipak“. Pranešime žiniasklaidai skelbiama, kad projektas „Venipak“ Drive kviečia kiekvieną norintį tapti kurjeriu, dirbti jam patogiu metu bei per mėnesį užsidirbti 400 – 500 eurų.

„Dalinimosi ekonomika pasaulyje išgyvena tikrą pakilimą. Į Lietuvą sėkmingai atėjo bendrovė „Uber“, kuriasi vis daugiau internetinių projektų, kurie siūlo žmonėms laisvu laiku papildomai užsidirbti. Manome, kad pristatyti smulkias siuntas gali kiekvienas, todėl nusprendėme žmonėms pasiūlyti galimybę tapti mūsų kurjeriais“, - sakė bendrovės „Venipak“ vadovas Tadas Pečiukevičius.

„Venipak“ skelbia, kad programoje gali dalyvauti kiekvienas 18 metų sulaukęs žmogus: „Papildomai jam reikės turėti tik išmanųjį telefoną, nes būtent jo pagalba bus pateikiami duomenys, kur turi būti pristatyta siunta bei patvirtinama, kad siunta yra pristatyta“.

Bendrovės atstovas sako, kad kaip ir kitose panašiose platformose, darbuotojas pats pasirenka, kada jis dirba ir kiek laiko gali skirti darbui.

„Čia yra kiekvieno žmogaus individualus dalykas. Galbūt keliaudamas iš darbo jis gali pristatyti 2, o gal ir 10 siuntų. Kiekvienas asmeniškai pasirenka darbo krūvį pagal savo galimybes“, - kalbėjo „Venipak“ atstovas.

T. Pečiukevičius teigia, kad siuntas kiekvienas galės pasiimti „Venipak“ terminaluose arba jas pristatys kurjeris.

„Šiuo žingsniu siekiame optimizuoti siuntų pristatymą. Dabar daugelis bendrovių dirba principu, kad kurjeris iš terminalo pasiima siuntas ir pats vežioja į galutinį tašką, mes bandysime įtraukti dar vieną grandį ir taip efektyvinti darbą bei tikimės, kad dėl to pagreitės ir siuntų pristatymas“, - kalbėjo T. Pečiukevičius.

Pašnekovas teigia, kad „Venipak“ Drive kurjeriai galės pristatyti smulkias siuntas ir korespondenciją: „Leisime pristatyti smulkias siuntas ir korespondenciją. Siuntas, kurioms reikalingas ypatingas dėmesys, ir toliau pristatinės tik mūsų profesionalūs kurjeriai“.

Žada, kad kokybė nenukentės

Greitųjų siuntų tarnybos vadovas sako, kad dėl pristatymo kokybės nerimauti nederėtų, kadangi Lietuvoje gausu pavyzdžių, kurie įrodo, kad ir eiliniai žmonės gali gerai atlikti tokias užduotis.

„Labai daug baimės buvo prieš į Lietuvą žengiant bendrovei „Uber“. Daug kas sakė, kad keliauti pavojinga, kad vairuotojai nepatyrę ir panašiai. Tačiau matome, kad tai netiesa. Priešingai, tai privertė kitas šio sektoriaus bendroves pasitempti, atsinaujinti automobilių parką. Mes tikime, kad kiekvienas gali keliaudamas į namus nunešti siuntą į jo kaimynystėje esantį biurą ir tai atlikti taip pat kokybiškai, kaip ir tikras kurjeris. Mes čia problemų neįžvelgiame, kaip tik, matome dideles perspektyvas ateityje“, - kalbėjo bendrovės vadovas.

Bendrovės vadovas teigia, kad tokie projektai neįmanomi be naujoviškų IT sprendimų.
„Apie šį projektą pradėjome galvoti tikrai seniai, tačiau iki jo starto buvo ilgas kelias – turėjome sukurti sistemą, kuri leis kurjeriams matyti, kur yra siunta, kur ji turi būti, visa tai turėjo atsirasti aplikacijos pavidalu. Džiaugiuosi, kad mūsų projektas vis labiau įsibėgėja bei toliau galime sėkmingai atnaujinti programėlę ir ją tobulinti“, - sakė T. Pečiukevičius.

Prisijungti prie „Venipak“ Drive programos galima čia.

Patvirtinti kurjeriai turės naudoti specialią „Venipak“ Drive programėlę, kurią galės parsisiųsti iš „Google Play“ parduotuvės. Šiuo metu programėlė veikia tik „Android“ platformoje, tačiau netolimoje ateityje bus pristatyta ir iOS platformai.

Išmaniąją programėlę bendrovei „Venipak“ sukūrė sparčiai kylanti, jau ketverius metus Europoje veikianti lietuviško kapitalo IT įmonė „Megodata“, kurianti inovatyvius informacinių technologijų sprendimus elektroninei komercijai ir logistikos bei procesų valdymo sistemų srityse.
Kompanija dirba įvairiose šalyse, todėl yra sukaupusi didelę patirtį įgyvendindama projektus Pietų Amerikos, Europos bei Azijos žemynuose.