Tikslas – kiekvienam padėti siekti sėkmės

„Bzn start“ įkūrėja Živilė Glaveckaitė pastebi, kad pirmieji verslų metai yra svarbiausi: čia dauguma ir neturi didelių biudžetų, bankai dar nepasitiki jaunomis įmonėmis, dažnai negali nusamdyti specialistų kiekvienam darbui, todėl „bzn start“ misija – palaikyti šioje stadijoje, padėti dalintis žiniomis ekspertams ir verslininkams, kurti dialogą, suteikti atsakymus.

„Nors daugumai įdomūs jau investavimo ir sėkmės sulaukę verslai, mūsų tikslas ir fokusas – auginti Lietuvos verslų ambicijas, suteikti žinių ir padėti kiekvienam siekti sėkmės, nesvarbu, jei įmonėje dar tik du žmonės, o šioje stadijoje ir yra svarbiausia pagalba, nukreipimas į savo srities specialistus“, – sako pašnekovė.

„Aiškus supratimas apie poreikius paskatino inicijuoti pokyčius. Naujasis „bzn start“ – tai žinių centras augančiam verslui, kuriame skatinsime dalintis patirtimi, girtis pasiekimais, kalbėti apie klaidas, sprendimo būdus ir taip padėti auginti Lietuvos verslą“, – įsitikinusi Ž. Glaveckaitė.

Atsinaujinęs portalas vartotojams padės gauti patikimų ekspertų atsakymus, suteiks galimybę pasimokyti iš kitų verslų patirties, išbandyti idėjas. Taip pat portale bus galima pademonstruoti savo ekspertiškumą, didinti žinomumą, populiarinti verslo paslaugas. Dar viena iš „bzn start“ krypčių – mokymai, po kurių vartotojai galės praktiškai taikyti žinias, susirasti naudingų verslo ryšių, pažinčių.

Aiški koncentracija į esminius vartotojo poreikius

Pasak pašnekovės, tik pradėjus galvoti apie pokyčius, planų buvo daugybė, tačiau gautas kritiškas patarimas privertė suprasti, kad svarbiausia tai, ko nori vartotojas. „Mano verslo partneris Ilja Laurs, kai pirmą kartą jam pristačiau viziją, sakė: „Viskas gerai, Živile, tik neužsižaisk ir aiškiai sustok ties pagrindinėmis, vertę kuriančiomis paslaugomis, funkcionalumais. Tuo metu man atrodė, kad reikia ne dešimties, bet šimto „pribombasų“, o jų išties tereikia dešimt. Ilja šimtą kartą buvo teisus. Tas supratimas atėjo pradėjus įgyvendinimą ir testuojant sprendimus. Teko suprasti svarbiausią tiesą – arba žaidžiam ir nematom pabaigos, arba fokusuojamės į esmę“, – atvirauja verslininkė.

Jai pritaria ir prie puslapio kūrimo prisidėjęs skaitmeninės rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis. Jis atkreipia dėmesį, kad naujoji svetainė visiškai atitiks šiuolaikinio vartotojo poreikius.

„Verta pastebėti, kad sukurtas puikus įskaitomumas staliniuose, planšetiniuose ir mobiliuosiuose įrenginiuose. Suteikiama galimybė užduoti klausimus ekspertams ir gauti įžvalgas. Vyrauja bendruomeniškumo pojūtis, kurio trūksta kitiems tinklalapiams, be to, sukurta aiški straipsnių kategorizacija pagal temas. Vartotojams patogu pranešti apie renginius, rinkodarą ir sužinoti, kas vyksta“, – vardija specialistas.

Svarbiausia – profesionalūs partneriai

Visi turi dirbti tai, ką geriausiai išmano, tad Ž. Glaveckaitė pataria kiekvienam verslui rasti tuos, kurie leis kurti, bet nukreips procesus tinkama linkme. „Pasitelkėme išorinius partnerius, kurie padėjo sustrateguoti verslo modelį, sustyguoti SEO, prekių ženklo strategiją, komunikaciją. Per tuos verslo vystymo metus išmoksti puikių pamokų ir supranti, kad jei nori pokyčių ir tam pasiryžęs investuoti, reikia pasirinkti geriausius. Išoriniai partneriai įnešė kritinio požiūrio, kurį vargiai būtume atskleidę patys, nes viskas, kuo gyvenam kasdien, yra įprasta ir atrodo norma. O tai normai reikia keistis“, – sako pašnekovė.

Ž. Glaveckaitė atskleidžia, kad partnerių pasirinkimas yra labai svarbi dalis, verta remtis rekomendacijomis ir asmenine patirtimi. „Sinergija su partneriais ir vertybės turi sutapti su visa mūsų komanda ir reikia nebijoti priimti sprendimų čia ir dabar. Pasiruošimas naujo „bzn start“ atėjimui buvo nuolatinis procesas, o visa komunikacijos strategija buvo kruopščiai parengta ir išdirbta. Sustyguoti pokyčių metrikai, nustatyta, kaip matuosime, ką keisime, ką seksime. Tam suburta atskira komanda, padėsianti nuolat augti, vertinant ir analizuojant rodiklius“, – džiaugiasi pašnekovė.

Pirmasis žinių centras Lietuvoje

Prekių ženklo strategiją kūrusios rinkodaros konsultacijų studijos „Hungry Scout“ strategė Goda Barbora Gutautaitė pastebi, kad „bzn start“ dar iki atsinaujinimo apėmė kur kas daugiau nei vien naujienas, todėl svarbiausia buvo įprasminti raktažodį „daugiau“.

„Ilgai svarstėme, kaip pavadinti tokią platformą, kuri ne tik dalinasi verslo patirtimi, sėkmės istorijomis, bet ir suteikia reikiamų įrankių, žinių. Padarėme išvadą, kad geriausias apibrėžimas yra „žinių centras“. Viską sujungiant, „bzn start“ tampa žinių centru, skirtu skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo augimui bei žinių tarp verslo atstovų dalinimuisi. Pagrindinis pokytis yra tai, kad „bzn start“ dar labiau skatins ekspertų ir verslo atstovų bendradarbiavimą, apsikeitimą žiniomis. Tai ypač svarbu jauniems verslams, kuriems trūksta žinių, kurie pirmuose žingsniuose galbūt daro „good enough“, nes nori pasitikrinti rinkoje, kurie negali samdyti eksperto kiekvienam darbui. Kita vertus, yra ekspertai – jiems priartėjimas prie verslų suteiks tikslesnį vaizdą, kokių įrankių ir konsultacijų reikia rinkai, pajausti, kokios jaunojo verslo ambicijos“, – teigia pašnekovė.

Jai antrinantis kolega Justinas Jautžemis pabrėžia, kad tai bus pirmasis toks žinių centras mūsų šalyje. „Tai yra pirmas prekių ženklas Lietuvoje, atnešantis vakarietišką praktiką, koks gali būti modernus medijos prekių ženklas. Tokie išvystyti žinių verslai kaip „Fast Company“, „Contagious“ turi ne tik aktualius straipsnius, bet ir reguliarius renginius, aktyviai bendraujančias bendruomenes, verslo patarėjų tinklą. Lietuvoje tai naujiena“, – sako ekspertas ir priduria, kad svarbu suprasti savo stiprybes.

„Siūlau gerai įsivardinti savo išskirtinumus produkto ar paslaugos lygmeniu, bet dar svarbiau – kokią pridėtinę vertę, funkcinę ir emocinę vertę tai sukuria. Tai padės jums gerai suprasti, kuo lenkiate konkurentus ir ką reikėtų komunikuoti. Ir nebijokite būti novatoriais bei pakeisti egzistuojančius vartotojų nusistatymus apie savo kategoriją“, – pataria ekspertas.

Patarimai norintiesiems naujovių

Remdamasi savo patirtimi, Ž. Glaveckaitė išskiria keletą esminių niuansų, būtinų sėkmei ir kuriant inovacijas.

1. Suburkite geriausią komandą, įskaitant išorinius ekspertus, kurie padės atnešti kritinį požiūrį.
2. Prieš rinkdamiesi partnerius, pakalbėkite bent su dviem skirtingais šaltiniais apie patirtį su jais.
3. Neužsižaiskite ir nesiekite įgyvendinti kuo daugiau „pribombasų“. Sėkmė lydi ties esminiais pasirinktais. Turėkite galutinį „deadline“ ir įgyvendinkite tai, ką suplanavote.
4. Stebėkite savo rezultatus ir vertinkite pokyčius bei pasiekimus. Pasirinkite tam tinkamus žmones ir įrankius, nes palaipsniui vėl grįšite į pradinį tašką.
5. Kurkite projektą, kuris galėtų būti įdomus ir kitose rinkose. Tikslas juk augti.
6. Nebijokite peržiūrėti kainų. Jei už ją moka, ji nėra per didelė!
7. Nuolat rinkite atsiliepimus iš savo vartotojų ir vėliau juos konvertuokite į sėkmingus pokyčius.
8. Raskite nišą, kur galite būti ne pirmi, bet Nr. 1.
9. Nebijokite keistis, pripažinti klaidų ir toliau judėti.
10. Nuolat eksperimentuokite.