Tikisi tapti trūkstama grandimi

„Be&Do“ – tai verslo partneriai Andrius Grigorjevas, Gediminas Užkuraitis ir Rene Fischer. Iki šiol dirbdami skirtingose agentūrose jie dažnai susidurdavo su dvilype situacija: atėjęs pas klientą tampi tarsi savo agentūros advokatu ir turi įtikinti, kad darai teisingus dalykus ir turi ilgalaikę viziją, kita vertus, pačioje agentūroje turi daugybę rutininių darbų, kuriuos irgi privalai padaryti.

„Susitelkęs į kūrybines užduotis galiausiai pastebi, kad strategija liko kažkur nuošalyje, jai skiriama per mažai dėmesio. Žinai, kad galėtum padaryti geriau, daugiau, bet tai nėra tai, ko iš tavęs tikimasi – ne tokia tavo sutartis. Kodėl klientai turėtų pasitikėti tavo strateginėmis įžvalgomis ir jas pirkti, jei, pavyzdžiui, tavo specializacija kurti reklamas televizijai?“, – apie tai, kaip kilo mintis sukurti kitokio tipo įmonę pasakoja A. Grigorjevas.

„Agentūros savo reputaciją susikuria darydamos tai, ką privalo, ir kas yra kūrybiška. Iš daugelio kūrybinių agentūrų nesitikima labai gilaus strateginio požiūrio: jų užduotis tiesiog užtikrinti, kad kūrybinė dalis būtų ant teisingų bėgių“, – mintį tęsia R. Fischer.

Prekės ženklų konsultantais save vadinantys „Be&Do“ padeda jiems spręsti strateginius klausimus: tai gali būti viso prekės ženklo strategija, kampanijų strategija, prekių ir paslaugų vystymas, geros vartotojų patirties užtikrinimas, inovacijų kūrimas, tendencijų prognozavimas, ar kiti ilgalaikiai prekės ženklams padedantys augti klausimai.

„Dirbant su skirtingomis agentūromis dažnai atsitinka taip, kad visi susikoncentravę į savo trumpalaikes užduotis, bet niekas nėra atsakingas už ilgalaikę plėtrą. Žinoma, klientas yra tuo suinteresuotas, bet dažniausiai net jis neturi laiko realiai tuo užsiimti. Mums atrodė, kad rinkoje būtent to trūksta“, – sako R. Fischer.

Be to, į procesą įtraukus skirtingas agentūras, atsiranda fragmentacijos problema. „Net paprastuose projektuose dažnai dalyvauja skirtingos agentūros, kurios įgyvendina skirtingas užduotis – bet jiems visiems trūksta koordinacijos. Klientams tapo labai sudėtinga koordinuoti, kas ką daro, ir kaip tai galiausiai turi tapti efektyvia, logiška visuma“, – aiškina A. Grigorjevas.

Būtent todėl „Be&Do“ neketina konkuruoti su kūrybinėmis ar žiniasklaidos agentūromis: ji pati tokių paslaugų neteikia, bet padeda savo klientams pasirengti strategiją, pasirinkti tinkamiausius partnerius jai įgyvendinti ir prižiūri, kada galbūt ateina metas keisti kursą. Toks požiūris padeda išvengti ir tokių situacijų, kai su vienu projektu dirbančios skirtingos agentūros užuot kartu siekusios bendro tikslo, kaišioja pagalius viena kitai į ratus, o nuo viso to galiausiai nukenčia klientas.

„Mes dirbame ir su vidine, ir su išorės komunikacija. Mūsų užduotis – kad niekas nedarytų papildomo darbo be jokios realios priežasties, kad kiekvienas partneris labai tiksliai žinotų, ką jis daro, už ką yra atsakingas, koks yra visko bendras pagrindas ir ką reikia pasiekti“, – sako A. Grigorjevas.

Padeda platesnio konteksto matymas

Nors oficialiai „Be&Do“ veikia nuo rugsėjo, iš tiesų jau gegužę jos įkūrėjai pradėjo rinktis pirmuosius klientus ir sako dabar jau bendradarbiaujantys su didžiaisiais prekės ženklais visuose sektoriuose. Tai tampa privalumu matant bendrą rinkos vaizdą ir tendencijas, kurios galbūt kyla ne konkrečiai to prekės ženklo veiklos srityje, bet irgi gali jam padaryti įtaką.

„Žinoma, klientas geriausiai pažįsta savo prekės ženklą. Tačiau mums labai svarbi patirtis specifiniuose sektoriuose. Jei tu dirbai su dviem ar trim mažmeninės prekybos atstovais – jau išmanai jų dinamiką, jiems kylančius iššūkius, kurie visiems yra panašūs. Kalbant apie mus tris, tam tikru metu mes dirbome su kažkuo iš didžiųjų prekės ženklų visuose sektoriuose Lietuvos ir užsienio rinkose. Tada kartais tu net geriau nei klientas matai bendrą vaizdą, nes jis mato tik iš savo perspektyvos, o tu gali apjungti kelias skirtingas ir pažiūrėti iš visų pusių“, – sako G. Užkuraitis.

Be to, informacijos gausa kartais tampa ne privalumu, o problema, nes sunku susigaudyti, kas iš tiesų svarbu. „Kartais reikia atsitraukti nuo turimų žinių, jas destruktūrizuoti ir tuomet išrinkti svarbiausias įžvalgas, kurios gali pakeisti tai, kas yra prekės ženklas ir ką jis turėtų daryti. Kartais mes tiesiog perrikiuojame klientui prioritetus – ir netgi toks darbas gali būti ypatingai svarbus“, – aiškina A. Grigorjevas.

G. Užkuraitis apibendrina, kad iš tiesų didelė jų darbo dalis – supaprastinimas: „Mes siūlome prekės ženklams pagalbą išsigryninant esmę iš daugybės jų turimos informacijos ir sutvarkant ją taip, kad ji turėtų prasmę ir iš tiesų galėtum su ja dirbti“.

Dažniausia klaida – ilgalaikės vizijos trūkumas

Kokias klaidas „Be&Do“ jau dabar pastebi darant prekės ženklus? A. Grigorjevo nuomone, paprasčiausia, bet dažniausiai pasitaikanti klaida yra ta, kad prekės ženklai neturi ilgalaikės vizijos. „Jie daro taktinius veiksmus tiesiog todėl, kad dabartinė akimirka to reikalauja, ir nedaro nieko pastovaus, nuoseklaus. Nors tai labiau būdinga mažiems prekės ženklams, bet ir didieji nėra nuo to apsaugoti. Kitas dalykas, kad prekės ženklai neturi aiškių kriterijų, ką jie nori pasiekti ir kokias verslo problemas sprendžia, dėl to nesusidėlioja, ką daryti su rinkodara, komunikacija ir tt. Tada ir pritrūksta reikalingų veiksmų“, – pastebi A. Grigorjevas.

Kita dažna problema – nors strategijos ir sukuriamos, bet nėra įgyvendinamos. „Kalbant apie prekės ženklus galima palyginti situaciją su žmogumi ir jo tikslais. Jei tavo tikslas sulaukus 30-ies būti milijonieriumi, būdamas 20-ies jau turėtum pradėti savo verslą, ar imtis kitų veiksmų, kad kiekvienas žingsnis padėtų to siekti. Jei viską darysi be plano, eisi tai kairėn, tai dešinėn, galiausiai teks žengti ir atgal. Čia kaip karjeros planavimas – tik prekės ženklams“, – sako „Be&Do“ įkūrėjai.